Pagina 1 van 3

[F1] Lotus new car

Geplaatst: 24 jan 2014, 21:18
door co-driver
image.jpg

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 25 jan 2014, 10:15
door PaulF
Het Lotusstickertje is wel heel klein geworden :lol: :lol:

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 28 jan 2014, 17:59
door Red Baron
Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
lotus-e22-2014-formula-one-car_100454231_l.jpg
lotus-e22-2014-formula-one-car_100454231_l.jpg (26.41 KiB) 9080 keer bekeken

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 28 jan 2014, 18:03
door Red Baron
Begin het precies minder erg te vinden dat ze de races niet meer uitzenden op Vier...
Mclaren.png
Mclaren.png (204.56 KiB) 9078 keer bekeken
Lotus.jpg
Lotus.jpg (31.95 KiB) 9078 keer bekeken
Sauber.jpg
Sauber.jpg (100.9 KiB) 9078 keer bekeken
Mercedes.png
Mercedes.png (141.1 KiB) 9078 keer bekeken
Ferrari.jpg
Red Bull.png
Red Bull.png (84.96 KiB) 9078 keer bekeken
force india.png
force india.png (203.16 KiB) 9078 keer bekeken
Torro Rosso.jpg
Torro Rosso.jpg (25.15 KiB) 9078 keer bekeken
Last but not least...
Caterham.jpeg
Caterham.jpeg (43.87 KiB) 9078 keer bekeken
:cry:

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 28 jan 2014, 18:10
door Hugo
Red Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
lotus-e22-2014-formula-one-car_100454231_l.jpg
Denk dat in het langste stuk de transponder zit, kwestie van met een neuslengte de race te kunnen winnen? :mrgreen: o

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 28 jan 2014, 20:59
door X-ian
Red Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
lotus-e22-2014-formula-one-car_100454231_l.jpg
Dit vond ik terug:
"Wij hebben voor een innovatieve oplossing gekozen die afwijkt van die van de andere teams. Dat er over gesproken wordt, is niet vreemd, want dat is altijd zo als mensen met verschillende concepten op de proppen komen."

De vraagtekens omtrent de legaliteit van de Lotus zijn vooral gebaseerd op het feit dat de FIA in de regels heeft opgenomen dat een auto maar één neus mag hebben. Aangezien de rechter 'vork' van de Lotus naar verluidt langer is dan de linker en de verplichte crashstructuur rechts zit, telt het iets kortere linker uitsteksel niet als neus en voldoet de auto (als het goed is) aan de regels.

Hoewel bolides om ingezet te mogen worden tijdens de wintertests wel door de crashtests moeten komen, worden ze verder niet gekeurd door de FIA. De eerste technische keuring die de Lotus dient te ondergaan, zal dan ook op de donderdag voor de race in Australië zijn. Volgens informatie van het Britse Autosport heeft de FIA echter al aangegeven het ontwerp van de Lotus in orde is.

Hoewel Lotus - tenzij Marussia met iets verrassends in Jerez verschijnt - het enige team is dat voor een dubbele neus heeft gekozen, heeft Toro Rosso volgens haar technisch directeur James Key iets soortgelijks overwogen. "Ons idee was niet helemaal hetzelfde, maar leek op dat van Lotus. Het zag er in theorie goed uit, maar had in de praktijk enkele nadelen en dus zijn we voor een veiligere oplossing gegaan."
Ergens had ik ook nog gelezen dat het te maken heeft met koeling :?

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 08 feb 2014, 00:47
door Red Baron

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 19 feb 2014, 12:19
door wimvanbeeck
foto's van de E22 tijdens de wintertest in Bahrain

http://www.auto-motor-und-sport.de/bild ... 14378.html



Lotus E22 gehört die Aufmerksamkeit
Die Aufmerksamkeit gehörte am Dienstag insbesondere Lotus und dessen neuen Renner. Der E22 mit seinen zwei Stoßzähnen, die ihm aus dem vorderen Chassis-Schott wachsen, zeigte sich erstmals vor der F1-Öffentlichkeit auf der Piste. Auf eine Präsentation vor dem Start der Testsession verzichtete Lotus. Romain Grosjean rollte kurz nach Testbeginn einfach aus der Garage.

Lange auf der Bahn war der Franzose allerdings nicht zu sehen. Er schaffte gerade einmal acht Umläufe. Der Grund: Zuerst hielt ein Software-Problem im Umfeld des Renault-Motors den Lotus-Piloten auf. Dann wurde ein defekter Konnektor zur Batterie lokalisiert.

Trotzdem zeigt man sich bei Lotus optimistisch: "Wir haben ein Superauto. Die Jungs können die Windkanalwerte gar nicht glauben. Wenn wir die Abtriebswerte auf der Strecke umsetzen, geht das Ding wie die Hölle. Ich kann nur hoffen, dass uns der Motor keinen Strich durch die Rechnung macht", sagte Lotus-Teambesitzer Gérard Lopez.



F1 TEST BAHRAIN 2014 - ERGEBNIS TAG 1
Fahrer Team Zeit/ Rückstand Anzahl Runden
1. Nico Hülkenberg Force India 1:36.880 Min. 78
2. Fernando Alonso Ferrari + 0.999 Sek. 64
3. Lewis Hamilton Mercedes + 1.028 74
4. Kevin Magnussen McLaren + 1.415 81
5. Sebastian Vettel Red Bull + 3.344 14
6. Adrian Sutil Sauber + 3.563 82
7. Robin Frijns Caterham + 5.564 68
8. Daniil Kvyat Toro Rosso + 7.466 5
9. Romain Grosjean Lotus + 7.952 8
10. Flipe Massa Williams ohne Zeit 5
11. Jules Bianchi Marussia ohne Zeit 3

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 19 feb 2014, 19:17
door Emiel
Red Baron schreef:
Die had ik nog niet gezien. Humor!

Re: [F1] Lotus new car

Geplaatst: 19 feb 2014, 22:07
door Erwin
Emiel schreef:Die had ik nog niet gezien. Humor!
Ik wel! Op 7 februari hier op het forum.
Ook humor! ;)