[F1] Lotus new car
Geplaatst: 24 jan 2014, 21:18
Denk dat in het langste stuk de transponder zit, kwestie van met een neuslengte de race te kunnen winnen? oRed Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
Dit vond ik terug:Red Baron schreef:Waarom is die 'stemvork' neus asymmetrisch van lengte?
Ergens had ik ook nog gelezen dat het te maken heeft met koeling"Wij hebben voor een innovatieve oplossing gekozen die afwijkt van die van de andere teams. Dat er over gesproken wordt, is niet vreemd, want dat is altijd zo als mensen met verschillende concepten op de proppen komen."
De vraagtekens omtrent de legaliteit van de Lotus zijn vooral gebaseerd op het feit dat de FIA in de regels heeft opgenomen dat een auto maar één neus mag hebben. Aangezien de rechter 'vork' van de Lotus naar verluidt langer is dan de linker en de verplichte crashstructuur rechts zit, telt het iets kortere linker uitsteksel niet als neus en voldoet de auto (als het goed is) aan de regels.
Hoewel bolides om ingezet te mogen worden tijdens de wintertests wel door de crashtests moeten komen, worden ze verder niet gekeurd door de FIA. De eerste technische keuring die de Lotus dient te ondergaan, zal dan ook op de donderdag voor de race in Australië zijn. Volgens informatie van het Britse Autosport heeft de FIA echter al aangegeven het ontwerp van de Lotus in orde is.
Hoewel Lotus - tenzij Marussia met iets verrassends in Jerez verschijnt - het enige team is dat voor een dubbele neus heeft gekozen, heeft Toro Rosso volgens haar technisch directeur James Key iets soortgelijks overwogen. "Ons idee was niet helemaal hetzelfde, maar leek op dat van Lotus. Het zag er in theorie goed uit, maar had in de praktijk enkele nadelen en dus zijn we voor een veiligere oplossing gegaan."
Die had ik nog niet gezien. Humor!Red Baron schreef:
Ik wel! Op 7 februari hier op het forum.Emiel schreef:Die had ik nog niet gezien. Humor!