motor nakijken en opfrissen

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door Hugo »

Mooi, daar ben ik beetje jaloers op

Maar je zegt inlaattandwiel van nokkenas, doe je uitlaattandwiel dan niet?
Of is er maar 1 nokkenas die in en uitlaatkleppen bedient, sorry ken Esprit motor niet zo goed
sparking
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
Naam: Siets
Auto: '90 Esprit SE

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door sparking »

Hugo schreef:Mooi, daar ben ik beetje jaloers op

Maar je zegt inlaattandwiel van nokkenas, doe je uitlaattandwiel dan niet?
Of is er maar 1 nokkenas die in en uitlaatkleppen bedient, sorry ken Esprit motor niet zo goed
Nee er zijn 2 assen, maar ik neem aan, dat dit het meeste resultaat geeft, anders maken we de,r nog eentje bij.
Siets
sparking
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
Naam: Siets
Auto: '90 Esprit SE

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door sparking »

zie hier de gt2871r kogellager turbo , in gebruik bij mijn esprit
laaddruk 1.2 bar ( de turbo is goed voor max 425 pk )
(hiervoor had ik een kleinere turbo (max 360pk) , werkte prima, maar vloog uit elkaar door te hoge toerentallen.)
eigenlijk is een dergelijke turbo een must op de esprit,
de oude standaard turbo kan het lang niet voorhouden, in het begin laad het nog wel wat, maar bij hogere luchtsnelheden kakt het geval in naar 0.7 -0.8 bar.
ook bij de s4 die een grotere turbo van huis heeft meegekregen zijn ze er nog niet helemaal.
ook die gaat door de knieen bij hogere revs.
de kogellager turbo daarintegen houd het bij een stevige laaddruk.
ik heb de turbo afgeregeld met een gewone huis-tuin-en keuken regelaar van 25 euro.. en dat werkt prima.
alles werkt buiten de electronische regeling van lotus om.
je ziet dat de uitlaat zijde zelf gemaakt is ( zie eerdere postings)
achterna is dat niet nodig, je kunt hiervoor genoeg aansluit flenzen vinden op internet.
Bijlagen
turbo.jpg
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door HJ2 »

Dik ding!

Ik blijf blij met m'n kleine turbootje hoor 8-) ;)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door fastcooki3 »

.71? hmm niet slecht. Vooral voelbaar vanaf 3 a 3k5 rpm? of ook al eerder tov standaard?
sparking
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
Naam: Siets
Auto: '90 Esprit SE

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door sparking »

fastcooki3 schreef:.71? hmm niet slecht. Vooral voelbaar vanaf 3 a 3k5 rpm? of ook al eerder tov standaard?
nou om eerlijk te wezen let ik daar niet zo op , (zal de leeftijd wezen) maar het trekt wel door..waar anderen ophouden, en dan de lekkere sound van de afblazer er overheen.... heerlijk.
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door Bosbon_be »

Mooie werkplaats!
Heb jij het motormanagment ook laten aanpassen?
sparking
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2014, 11:11
Naam: Siets
Auto: '90 Esprit SE

Re: motor nakijken en opfrissen

Bericht door sparking »

Bosbon_be schreef:Mooie werkplaats!
Heb jij het motormanagment ook laten aanpassen?
ik heb ooit de chip geblankt en er wat anders in gezet (copy van iets snellers)
maar kreeg niet het idee, dat er wat verandert was..
ik heb de data nog wel in een file staan, chip kost iets van 1 euro denk ik
(oude bios chip van een computer)
wel een setje nieuwe injectoren van rc electronics ( schijnen hogere opbrengst te hebben), en de lucht aanvoerwegen wat bij geslepen..
ik heb de bevestiging van de throttle body's omgedraaid, dat vond ik handiger
en...de cat is verdwenen, die was al kaduuk, dus kon er ook wel onder vandaan.
Plaats reactie