LED lichten achter

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
frederikR
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 jan 2009, 23:15
Naam: Frederik
Auto: Elise MKII

LED lichten achter

Bericht door frederikR »

bij de laatste lotussen met de LED lichten gaan achteraan de uitsterste lichten branden (is ook STOP en pinker).
en de binnenste is enkel (half) mistlicht en achteruitrijlicht.

op sommige Youtubefilmpjes zijn er elises te zien waarbij alle 4 de achterlichtunits branden
vb http://www.youtube.com/watch?v=tjIcCsvh ... re=related

is dit standaard voor sommige landen/amerika of is dit foefelaré van de eigenaar?

persoonlijk vind ik het toch net iets knapper als ze alle 4 branden dan bij ons de 2 buitenste ;-)
GONE IN 6 SECONDS
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LED lichten achter

Bericht door Frederik »

'super mooie' foefelaré van de eigenaars ...
Moest ik een Elise hebben dan zou dat mijn eerste mod zijn :)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LED lichten achter

Bericht door Herman »

in de usa hebben de auto's géén mistlampen achter... en kunnen deze lampen dan samen branden met de achterlichten.... of mogelijks als 4 stoplichten functioneren al naargelang, er is immers een mogelijkheid vrij door het niet werken vd mistlampen...

een usa elise kunt ge ook herkennen aan de zijlichtjes (orange) in de rand vh voorste spatbord (wheelarch)

in de usa is er nooit geen mist zekers :lol:
frederikR
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 jan 2009, 23:15
Naam: Frederik
Auto: Elise MKII

Re: LED lichten achter

Bericht door frederikR »

dus een mod:
de buitenste achterlichtunits 2x steken
en dan 1x pinkerlampje vervangen door een wilt lampje (achteruitrijlicht)
en dan wel binnenbijven als het mist is.. :-)

ik vind het nu wel heel mooi
GONE IN 6 SECONDS
Gebruikersavatar
Marnick
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2009, 16:29
Naam: Marnick
Auto: nog geen Lotus
Locatie: Lier

Re: LED lichten achter

Bericht door Marnick »

Herman schreef:in de usa hebben de auto's géén mistlampen achter... en kunnen deze lampen dan samen branden met de achterlichten.... of mogelijks als 4 stoplichten functioneren al naargelang, er is immers een mogelijkheid vrij door het niet werken vd mistlampen...

een usa elise kunt ge ook herkennen aan de zijlichtjes (orange) in de rand vh voorste spatbord (wheelarch)

in de usa is er nooit geen mist zekers :lol:
Dat van die geen mistlampen achter wist ik niet. Die zijlichtjes of zijn het reflectors vind ik persoonlijk helemaal niet mooi. En dat valt wel op vind ik. Dat stoort een beetje de lijn van de Elise/Exige
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LED lichten achter

Bericht door Herman »

zijlichtjes zijn verplicht in de usa, men moet de auto kunnen zien onder een bepaalde hoek... daarom hebben ze bij lotus deze oranje lichtjes geplaatst rond de beide voorste wheel-arches, deze branden dan samen mee met de lichten... ik vind dit persoonlijk zeer veilig... stel nu ge komt gereden uit een nauw straatje tussen gebouwen aan weerszijden, dan bent u toch veel rapper zicht baar voor het verkeer dien van links of rechts komt ??? deze lichtjes moeten onklaar gemaakt worden bij de autos die uit de usa in belgie ingevoerd worden... maar velen kleven er gewoon een zwarte tape op bij de schouwing en doen hem nadien eraf... kan wel ietskens verwarrend zijn voor ons belgen daar deze lichtjes oranje zijn....
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LED lichten achter

Bericht door Frederik »

Herman schreef:deze lichtjes moeten onklaar gemaakt worden bij de autos die uit de usa in belgie ingevoerd worden... maar velen kleven er gewoon een zwarte tape op bij de schouwing en doen hem nadien eraf... kan wel ietskens verwarrend zijn voor ons belgen daar deze lichtjes oranje zijn....
Belachelijk dat je die nog altijd moet uitschakelen/afplakken, Volvo heeft dat al jaren...
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LED lichten achter

Bericht door Herman »

vroeger (jaren 70) bij mijn ingevoerde wagens uit de usa moest ik de catalysor verwijderen of onklaar maken...(er was toen nog geen unleaded hier) en dan de 3de stoplicht onklaar maken en aftapen en de zijlichtjes aftapen, en de koplamp sealed-beams vervangen door normale licht units, evenals de uitlaat moest dan naar de linker kant soms gererouted worden ook, we moesten dan ook in het metalen reservoir vd remolie gaten boren en 2 glaasjes erin lijmen omdat het remoliepeil zichtbaar zou zijn, ook van sommige wagens moesten we de ankerpunten vd gordels versterken, evenals sommige gordels ook vervangen, binnespiegel, en buitenspiegels (deze moesten kunnen inklappen) ook de ankerplaten en de remtrommels moesten soms ook een grotere diameter hebben...van bijna ieder GM type konden we een soort kit (box) kopen bij GM antwerp voor en met de nodige aanpassing ... (voor veel geld soms) zeer frustrerend was het dat sommige identieke wagens die geleverd werden via de officiciele gm dealers met gewone usa spiegels en dergelijke rondreden en zo afgeleverd werden...
frederikR
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 jan 2009, 23:15
Naam: Frederik
Auto: Elise MKII

Re: LED lichten achter

Bericht door frederikR »

op lotustalk heeft er nen boer hetzelfde probleem
(niet met zijn tractor maar met zijn lotus)

http://www.lotustalk.com/forums/f129/he ... ems-68106/

heeft de buitenste van de europeese en de binnenste van de amerikaanse versie genomen, en dat geeft blijkbaar problemen
GONE IN 6 SECONDS
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: LED lichten achter

Bericht door WimC »

vind het toch heel mooi. Zou ik dit niet eenvoudig kunnen laten doen bij mijn nieuwe Elise?

Wim
Plaats reactie