Helaas Frederik,
De set die je linkt is een andere. Hier zit de bewuste slang niet bij tussen luchtfilter en turbo. Tot mijn schrik zie ik dat ze die wel gewoon aanbieden op eBay!
Ik hoop maar dat een ieder goed is geïnformeerd en geen motorschade oploopt door deze slang aan te schaffen. De rest van de kit is overigens prima te gebruiken, dus het gaat niet om 180 Euro.
Peter is ooit de groupbuy gestart. vanwege mijn (toen nog goede) contacten met Samco heb ik op zijn verzoek onderhandeld over de prijs en zijn de zaken netjes voor een mooie korting geleverd.
Toen begon de ellende met Peter's wagen en bleek dat de bewuste slang de boosdoener was. hoewel ik verder geen enkele binding meer heb ben ik er wel ingedoken om het op te lossen. Tegelijkertijd heb ik op LEC, op het Lotus Forum Nederland en alhier een waarschuwing doen uitgaan de slangen vooral niet te gebruiken. Mogelijk heb ik daarmee enkelen of misschien zelfs velen schade aan de turbo, intercooler of erger bespaard. Ik hoop het iig.
Toen startte een lange mailwisseling en vele telefoongesprekken met Amber en later Samco. Samco heeft uiteindelijk een aantal prototypes gemaakt waar ik echt heel veel werk in heb gestoken. Door de prototypes te maken erkent Samco indirect schuld natuurlijk. Door de betroffen slangen terug te vragen precies hetzelfde. Ook BCN (Brit Car Nut van LEC) heeft nog een poging gewaagd om voor ALLE betroffen mensen van de groupbuy van LEC EN die van het Lotus forum een oplossing te forceren bij SAMCO. maar door zijn ongelukkige communicatiestijl is dit na enkele weken al weer gestrand. Ik ben toen alleen voor deze groupbuy verder gegaan met de gesprekken met SAMCO
Juridisch sta je sterk inderdaad en heb je absoluut gelijk! In de praktijk zit je met internationaal recht en een 'small claims procedure'. De kans dat je je gelijk ook haalt is echt minimaal en ik zou er dan ook zelf geen cent in steken, maar dat is geheel mijn persoonlijke mening.
Zelf heb ik niets aangeschaft bij de groupbuy, ik heb er verder geen belang bij, behalve dat ik het wel chique zou vinden om alle verzendkosten naar de UK retour te zien. (ook dat had Samco toegezegd gelijk te zullen vergoeden) De design uurtjes aan de vervanger die nooit in productie is gegaan alsmede alle tijd in het contact heb ik al afgeschreven.
Laat me maar weten als je wat van mij nodig hebt! Als het helpt: ik heb 1 slang achtergehouden, namelijk mijn eigen exemplaar welke ik al voor de groupbuy had aangeschaft. Ik moet even kijken of deze ook lijdt aan de-bonding, mogelijk dat het nl. een probleem is geweest met slechts een enkele batch (de group buy)
Ik heb verder alle openstaande vragen van Samco beantwoord en aan alle verzoeken van hen voldaan. Er is als resultaat van mijn inspanningen een adequaat prototype wat technisch zo in productie kan. Ik heb alle betroffen slangen opgestuurd alsmede de gegevens (email en naam) van alle betroffen kopers. Ik heb ook de toezegging van Samco dat ze de koper de keuze geven: de bewuste slang crediteren, of een nieuwe (in de herziene variant).
Laat me maar weten wie de handschoen oppakt, dan stuur ik het dossier toe.
Nogmaals, je hebt gelijk, zelfs juridisch (imho) maar ik verwacht niet dat je het krijgt.