Verbruik / kosten 2.2 tov 3.5 ?
- JDV
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
- Naam: Jonathan De Valck
- Auto: eerstdromen,dankopen
- Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Verbruik / kosten 2.2 tov 3.5 ?
Men pa is mss geïntresseerd in een Lotus Esprit 2.2(2.0?) (90's)
Dus wil ik hem overtuigen om er ook daadwerkelijk 1tje te kopen, en hij vroeg me of ik dit eens kon navragen...:
Wat is het gemiddelde verbruik van een 2.2?
De onderhoudskosten van een 2.2,zijn die even duur als die van een 3.5?
en nog wat info als je die hebt
alvast bedankt eh
Dus wil ik hem overtuigen om er ook daadwerkelijk 1tje te kopen, en hij vroeg me of ik dit eens kon navragen...:
Wat is het gemiddelde verbruik van een 2.2?
De onderhoudskosten van een 2.2,zijn die even duur als die van een 3.5?
en nog wat info als je die hebt
alvast bedankt eh
Laatst gewijzigd door Frederik op 21 jan 2009, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
Back in action
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Vraagje van men pa:
Mijn verbruik ligt rond de 12liter/100km. Dit is gemeten tijdens een rit naar de Nurburgring met toch snelheden tot 250km/h.
Het onderhoud vqn de 3.5 is dubbel zo duur als van een 4 cylinder.
Alles is dubbel op die motor: 2 turbo's, 8 bougies, 2 distributieriemen,...
De zwakke schakel is de versnellingsbak. Die kan maar 350pk aan.
Dus een goed getunede 4 Cylinder met 350 pk is ongeveer zo snel als een V8.
De V8 heeft wat meer koppel, maar is wat zwaarder.
Hier staan enkele geluiden van een 4 cylinder: http://shadeone.com/exhaust
Alles wat stuk gaat of nog stuk zal gaan staat op:
http://www.lotusespritworld.com/MaintenanceMods.html
Blader deze website eens door en je krijgt een hele boel informatie.
Vanaf het model S4 is het interieur beter in elkaar gestoken.
Groetjes,
Peter
Het onderhoud vqn de 3.5 is dubbel zo duur als van een 4 cylinder.
Alles is dubbel op die motor: 2 turbo's, 8 bougies, 2 distributieriemen,...
De zwakke schakel is de versnellingsbak. Die kan maar 350pk aan.
Dus een goed getunede 4 Cylinder met 350 pk is ongeveer zo snel als een V8.
De V8 heeft wat meer koppel, maar is wat zwaarder.
Hier staan enkele geluiden van een 4 cylinder: http://shadeone.com/exhaust
Alles wat stuk gaat of nog stuk zal gaan staat op:
http://www.lotusespritworld.com/MaintenanceMods.html
Blader deze website eens door en je krijgt een hele boel informatie.
Vanaf het model S4 is het interieur beter in elkaar gestoken.
Groetjes,
Peter
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Vraagje van men pa:
Bosbon_be schreef:Mijn verbruik ligt rond de 12liter/100km. Dit is gemeten tijdens een rit naar de Nurburgring met toch snelheden tot 250km/h.
Het onderhoud vqn de 3.5 is dubbel zo duur als van een 4 cylinder.
Alles is dubbel op die motor: 2 turbo's, 8 bougies, 2 distributieriemen,...
De zwakke schakel is de versnellingsbak. Die kan maar 350pk aan.
Dus een goed getunede 4 Cylinder met 350 pk is ongeveer zo snel als een V8.
De V8 heeft wat meer koppel, maar is wat zwaarder.
Hier staan enkele geluiden van een 4 cylinder: http://shadeone.com/exhaust
Alles wat stuk gaat of nog stuk zal gaan staat op:
http://www.lotusespritworld.com/MaintenanceMods.html
Blader deze website eens door en je krijgt een hele boel informatie.
Vanaf het model S4 is het interieur beter in elkaar gestoken.
Groetjes,
Peter
Peter ik weet niet of jij al ooit met een V8 Esprit hebt gereden? Naar mijn mening is het verschil tussen een V8 en een 4 cyl een verschil tussen nacht en donker, hemel en hel. Als je ooit een V8 hebt gehad dan wil je niet terug naar de 4 cyl, tenzij...
Ik heb het geluk gehad om met een Turbo/SE/GT3/S4/S4s en V8 even te mogen rijden. Spijtig genoeg was geen enkele auto daarvan van mezelf, maar allemaal van mijn nonkel. Naar zijn en mijn mening is een Esprit S4 en S4s veruit de allerbeste Esprit die je kan kopen, gevolgd door de SE. De SE/GT3/S4 en S4s schelen niet vooral niet vooral in interieur, maar de motor is ook een injectie tov de NA en de Turbo zijn carburator. Ook vering etc is verschillend. Mocht ik een normaal budget hebben dan kocht ik een S4s, veel pk en koppel en relatief goedkoop in onderhoud. De SE is bijna hetzelfde als de S4/GT3,S4s op interieur en bumpers na. Als je pa er zin in hebt spoor hem dan zeker aan, het is echt een super wagen. Zet er trouwens de bumpers op van een S4 of V8 en de auto toont enorm jonger. Peter heeft dit ook gedaan dacht ik.
Heb je een budget van hier tot in Tokio, koop dan absoluut een V8, het is niet alleen dure in normaal onderhoud zoals Peter zegt (alles dubbel), maar reken er maar op dat het motor blok om 20 a 30.000 km wel een HEEL serieuze mankementen vertoont. Bijvoorbeeld 1 helft die maar start of een aandrijfstang die even door het blok vliegt. De V8 motors zijn bekend van onnoemelijk leuk te zijn... als ze werken. Enige uitzondering is de amerikaanse V8, maar dan is het zoals Peter zegt dat die maar een beetje meer koppel en pk heeft. Die motoren en hebben in praktijk minder pk en koppel, om emissie normen te halen ginds.
Een 4cyl daarentegen is een zeer betrouwbaar blok, vooral dat van een S4. Ik ken iemand die daar 200.000km op heeft staan ZONDER enige revisie. En dat is dan nog van iemand die zeer hard rijdt.
Dus por uw pa dus nog maar wat aan om een SE te kopen dezer dagen zijn ze relatief goedkoop in prijs en worden ze onder hun marktwaarde verkocht
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Vraagje van men pa:
mijn ervaring : ik rijd met een S4 (en daarvoor met n SE) :
- groot verschil in afwerking tussen SE en S4
- verbruik : 10-12 L/100 km, geen enkele andere sportwagen (laat staan met dezelfde performance) kan daaraan tippen
- onderhoudskosten : volledige C-service (incl alle riemen, vloeistoffen, airco etc etc ) kostte mij 1580 EUR incl btw, dus echt duur is dat niet te noemen he ; reken voor n V8 gerust meer dan t dubbele ...
- betrouwbaarheid : nog geen enkel probleem gehad, op paar kleingheden na
- standaard heeft de 4 cylinder n lager koppel, maar met n speciale chip en wat modificaties kom je al n heel eind
- groot verschil in afwerking tussen SE en S4
- verbruik : 10-12 L/100 km, geen enkele andere sportwagen (laat staan met dezelfde performance) kan daaraan tippen
- onderhoudskosten : volledige C-service (incl alle riemen, vloeistoffen, airco etc etc ) kostte mij 1580 EUR incl btw, dus echt duur is dat niet te noemen he ; reken voor n V8 gerust meer dan t dubbele ...
- betrouwbaarheid : nog geen enkel probleem gehad, op paar kleingheden na
- standaard heeft de 4 cylinder n lager koppel, maar met n speciale chip en wat modificaties kom je al n heel eind
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- JDV
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
- Naam: Jonathan De Valck
- Auto: eerstdromen,dankopen
- Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
- Contacteer:
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Verbruik / kosten 2.2 tov 3.5 ?
goeie zaak
V8 is uiteraard het neusje van de zalm, maar voor de modale Belg niet echt de interessantste optie, zeker niet als je kijkt hoveel t je kost aan De Grote Dievenbende (lees : de Staat)
V8 is uiteraard het neusje van de zalm, maar voor de modale Belg niet echt de interessantste optie, zeker niet als je kijkt hoveel t je kost aan De Grote Dievenbende (lees : de Staat)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Vraagje van men pa:
Deze lijkt mij ook wel de moeite:JDV schreef:Ik ben em aant overtuigen...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lzwyk2wswmyd
Zo op "papier" he, in het echt heb ik hem nog niet gezien, staat niet ver van mij thuis af.
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Vraagje van men pa:
niks te duur, als m zo goed is als ie eruitziet tenminste ; is n zgn Highwing (zelfde als SE, maar andere vleugel en andere zetels)Exploded schreef:Deze lijkt mij ook wel de moeite:JDV schreef:Ik ben em aant overtuigen...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lzwyk2wswmyd
Zo op "papier" he, in het echt heb ik hem nog niet gezien, staat niet ver van mij thuis af.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Vraagje van men pa:
Langs de andere kant koop je in de UK een GT3 (met nieuwe dash) voor hetzelfde geld. Ik weet zelfs een zeer mooie GT3 met complete V8 look staan... Ik heb al dikwijls gevloekt dat het stuur er van aan de verkeerde kant staat, anders was ik nu onderweg naar de overkant van het kanaal.Bzguy schreef:niks te duur, als m zo goed is als ie eruitziet tenminste ; is n zgn Highwing (zelfde als SE, maar andere vleugel en andere zetels)Exploded schreef:Deze lijkt mij ook wel de moeite:JDV schreef:Ik ben em aant overtuigen...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lzwyk2wswmyd
Zo op "papier" he, in het echt heb ik hem nog niet gezien, staat niet ver van mij thuis af.
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Vraagje van men pa:
Da's die zilvergrijze GT3 met V8 optiek ? heb m ook al zien staan in UK
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963