Andere stoelen?

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Andere stoelen?

Bericht door diego »

Vraagje iemand vertelde me ooit dat de zetels van een s2000 in de elan passen, klopt dit ?
Ik zou dit doen voor 2 redenen , eerst en vooral omdat de zetels dan iets verder naar achter kunnen :D en een tweede reden is veiligheid , nu steek ik met men hoofd zo'n 15cm boven de stoelen uit dus wat als er ooit iets gebeurd en ik onderste boven eindig? Hopelijk is dit nooit het geval . De elan is nu eenmaal niet voorzien van een rolbeugel .
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Andere stoelen?

Bericht door HJ2 »

De S2000 stoelen passen inderdaad en zien er zeer fraai uit icm het design van de elan.

Je hebt wel een (zelfgebouwd) verloop frame nodig om de stoelen passend te krijgen op de Elan rails.

Echter....

De Elan stoelen zijn al optimaal op de laagste zit ontworpen. De S2000 stoelen zitten dus niet lager, en kunnen ook al niet verder naar achteren..

Het frame van de Elan stoelen staat op spacers. Deze kun je verwijderen voor een iets lagere zit. Let wel op: niet alle spacers zijn even lang, want de boden is niet overal gelijk. Haal je de spacers weg, dan moet je deze ongelijkheid wel weer met ringetjes oid compenseren, anders kraak je de bodem bij het vastbouten.

Je kunt de Elan stoelen dus ietsje lager krijgen, maar ook iets beter qua support! Vervang dan de lederen bekleding van Alcantara, zodat je minder met je achterste glijdt en beter voelt wat de wagen doet.

Toevallig ben ik bezig met een project om rolbeugels te maken voor de Elan e.e.a. als die van LGM (dus niet zo mooi als de Kuching rolbeugels helaas)

Ik ben afhankelijk van de aanschaf van een pijpenbuigmachine van een maat van me, dus het zal wel na de zomer worden.

Gebrek aan rolbeveiliging is de hoofd reden waarom in vrijwel nooit op het circuit ben te vinden, zeker niet nadat ik de vorige keer als Elan passagier een spin van 6,5x rond heb gemaakt :o

Enjoy!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Andere stoelen?

Bericht door diego »

Hmmm stoel iets lager zetten kan inderdaad al iets meer ruimte betekenen , HJ2 jij bent ook niet klein dus iedere cm is er eentje gewonnen :D honda stoelen zijn ook niet zo "dik"dus daarom dacht ik dat er extra ruimte zou zijn om de stoel verder naar achteren te zetten .
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Andere stoelen?

Bericht door HJ2 »

http://forum.lotuselancentral.com/viewt ... beafdc778b

misschien zit er toch wat in.... maar veel zal 't niet zijn.
Gewoon een petje op tegen een koud voorhoofd, helpt voldoende LOL!

Ik ben 1.87m overigens... en ik heb de stoel vrij rechtop staan (je benen moeten haaks op je romp zitten in de ideale rijderspositie) Ik heb de stoel dan nog niet in de achterste stand! Maar als je korte pootjes hebt kan het allemaal wel eens heel anders uitpakken :lol:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie