Pagina 1 van 1

TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 30 aug 2011, 12:00
door gunskes
Beste,

Ik ben op zoek naar het juiste typenummer van de Remote Brake Servo's van een Lotus Europa TC '72.
De originele Girling Servo's zijn niet meer te verkrijgen.
Ik ben op zoek naar een waardig alternatief (Lockheed?), maar zou de specificaties van de servo's moeten weten alvorens de correcte te kunnen bestellen.

Er is wat onduidelijkheid over de boost-ratio. Ik las in het verleden al eens dat er een verschil zou zijn tussen de servo op de voorremmen en de achterremmen (respectievelijk 1.9/1 en 1.5/1). Toch hebben de twee originele servo's op tekening hetzelfde nummer.

Buitendiameter van het vacuumreservoir = 5.5"
Drukverhouding = ?
Typenummer = ?

Heeft er ook iemand een adresje waar deze Servo's te kopen zijn?

Met vriendelijke groeten,
Jonas Guns

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 30 aug 2011, 12:39
door Didier
Specificaties kan ik je niet bezorgen. Daarvoor ben je bij Hugo hier op het forum op de juiste plaats ;)
Ik koop m'n grief voor m'n +2 meestal bij SJ Sports Cars of bij Paul Matty Sportscars. Voor de laatste is beter dat je belt voor jou bestellingen, zo krijg je de juiste prijzen ook. Hun prijslijst is niet up to date!

Er is ook (maar misschien weet je dat wel) en hele goede website over de Europe: Lotus Europa Central

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 25 sep 2011, 10:55
door Hugo
gunskes schreef:Beste,

Ik ben op zoek naar het juiste typenummer van de Remote Brake Servo's van een Lotus Europa TC '72.
De originele Girling Servo's zijn niet meer te verkrijgen.
Ik ben op zoek naar een waardig alternatief (Lockheed?), maar zou de specificaties van de servo's moeten weten alvorens de correcte te kunnen bestellen.

Er is wat onduidelijkheid over de boost-ratio. Ik las in het verleden al eens dat er een verschil zou zijn tussen de servo op de voorremmen en de achterremmen (respectievelijk 1.9/1 en 1.5/1). Toch hebben de twee originele servo's op tekening hetzelfde nummer.

Buitendiameter van het vacuumreservoir = 5.5"
Drukverhouding = ?
Typenummer = ?

Heeft er ook iemand een adresje waar deze Servo's te kopen zijn?

Met vriendelijke groeten,
Jonas Guns
Jonas,

ik heb bij mijn ( Amerikaanse) Europa Special deze boosters gedemonteerd, ik heb ze hier nog liggen, ik gebruik die niet, ik rem zonder rembekrachtiging ( servo) en tot hiertoe nog geen problemen mee gehad.
je mag deze gerust komen halen en omdat ik ze onlangs zelfs met de oudijzerboer wou meegeven mag je ze zelfs gratis hebben
er zit inderdaad een remkrachtverdeler tussen, heb ik ook nog, mag je ook hebben
uiteraard kan ik geen garantie geven dat alles nog werkt hé

groetjes
hugo

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 25 sep 2011, 12:48
door vic

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 28 sep 2011, 20:22
door gunskes
Hugo,

Wat een schitterend aanbod!
Kunnen we eens afspreken ?

Als jij geen remservo's gebruikt, heb je dan je hoofdremcilinder vervangen door een ander type?

En welke remolie gebruik je?
Gewone DOT4 ?

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 29 sep 2011, 09:55
door ovi
Welkom Johan!
Altijd tof dat er nog eens een oldtimer bricoleur bijkomt want we zijn hier een zeldzame soort! :mrgreen:
Mijn vriend had 35 jaar geleden een Europa en een A310 waar we driftig aan gesleuteld hebben en waar ik toen deftig gebeten ben door het oldtimervirus.
Van waar ben je?

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 29 sep 2011, 10:13
door Didier
ovi schreef:... bricoleur ...
:o :shock:
Dank u ...
:lol:

;)

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 29 sep 2011, 10:30
door ovi
Didier schreef:
ovi schreef:... bricoleur ...
:o :shock:
Dank u ...
:lol:

;)
Ik moet nu toch niet auto technicus gaan schrijven hé! :mrgreen:

Re: TC - Remote Brake Servo Specificaties

Geplaatst: 29 sep 2011, 19:32
door Hugo
gunskes schreef:Hugo,

Wat een schitterend aanbod!
Kunnen we eens afspreken ?

Als jij geen remservo's gebruikt, heb je dan je hoofdremcilinder vervangen door een ander type?

En welke remolie gebruik je?
Gewone DOT4 ?
Jonas,

heb heel het remsysteem vervangen
één nieuwe enkelvoudige hoofremcylinder, nieuwe remleidingen, nieuwe flexibles, nieuwe ( gereviseerde remklauwen) vooraan, nieuwe remcylinders achteraan ( trommelremmen) dit alles zonder rembekrachtiger(servo) remt goed zonder echt hard op het rempedaal te moeten drukken
die hoofremcylinder moet wel een kleinere doormeter hebben dan de originele, geeft meer pedaalslag maar met minder kracht = fysicawet

psst niet verder vertellen hé : die servo is er ook alleen maar opgezet om ook de vrouwkes met de auto te kunnen laten rijden

ik gebruik wel DOT 5 remolie

je mag altijd eens naar mijn Europa komen kijken en wie weet laat ik je wel eens testen of hij goed remt

ik hoor het wel ( stuur maar een pm)
hugo