Lotus Elise

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Lotus Elise

Bericht door SAM »

Hey

Ik lees af en toe mee maar heb nog nooit gepost, Ik ben dus Sam en sinds kort aan het uitkijken naar een Lotus.

Mijn broer heeft al een Lotus, een Elise S van 2008. Ikzelf rij dagelijks met een Golf en op circuit met een E30 325i. Maar de voorkeur van Lotus zit er nog steeds ;)
Ik zou de andere auto's wel bijhouden maar wil een weekendkar en iets voor af en toe meet te tracken naast de bmw.

Ik heb mijn budget gezet op 23 000€ à 24 500€ en ik wil daar niet teveel overgaan of het moet al een superdeal zijn 8-)

Graag had ik een Elise gehad met de Toyota motor maar de S2 met de Rover is ook goed.

Interieur hoeft niet super te zijn als de prijs heel goed is want dan zet ik kuipjes en een ander stuur. (ik heb het nogal voor de racelook :twisted: )

Ik heb nu enkele op het oog maar als jullie iets weten mag je steeds iets laten weten.

thx
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise

Bericht door Frederik »

Welkom... eerste bericht? Ik zie voor dit bericht er al 6 staan hoor ;-)

Erg actief was je wel niet, dat klopt, hopelijk komt daar binnenkort verandering in. Kom alvast volgende week es piepen in Ieper, het zal je niet beklagen en een betere (kleurrijke) kijk op Lotus krijgen.

Of schrijf je in met je broer & zijn Lotus ... (inschrijven nog steeds mogelijk!)

Het wordt daar weer een Lotusfeestje! :mrgreen:
Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! (zit momenteel in Ieper ;))
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: Lotus Elise

Bericht door SAM »

Ik heb blijkbaar al meer gepost dan ik dacht :)

Heel mss kunnen we komen maar we hebben een eigen zaak dus heel weinig tijd.
Ik verdeel mijn tijd dus vooral over werken, citytrips en trackday's :twisted:
Gebruikersavatar
Christopher
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:27
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2
Locatie: Oelegem, BE

Re: Lotus Elise

Bericht door Christopher »

Als het echt voor circuit bedoeld is, dan ga je volgens mij zeer snel meer willen dan een Elise S of rover versie.
Misschien beter wat meer doorsparen en denken aan een Exige of Elise SC (als je de Elise looks wil behouden)?

Het is immers keer op keer hetzelfde verhaal, ook bij mezelf en ik gebruik mijne enkel op de weg. Ik zou zéér graag de mijne inruilen voor een Elise SC, maar ja, daar hangt ook een prijskaartje aan ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise

Bericht door Frederik »

SAM schreef:Ik heb blijkbaar al meer gepost dan ik dacht :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SAM schreef:Heel mss kunnen we komen maar we hebben een eigen zaak dus heel weinig tijd.
Ik verdeel mijn tijd dus vooral over werken, citytrips en trackday's :twisted:
Neem er es een rondrit bij, je zal versteld staan wat je al een lange tijd gemist hebt.
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: Lotus Elise

Bericht door SAM »

Momenteel ben ik zeer geïnteresseerd in deze http://www.exklusive-kollektion.de/hers ... elise-111s Maar er zijn een paar dingen die ik niet ken en ik weet niet zeker of deze door de keuring hier kan.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Lotus Elise

Bericht door thiva »

SAM schreef:Momenteel ben ik zeer geïnteresseerd in deze http://www.exklusive-kollektion.de/hers ... elise-111s Maar er zijn een paar dingen die ik niet ken en ik weet niet zeker of deze door de keuring hier kan.
Veel 111S is er aan die kar niet meer aan. Die velgen mag je trouwens niet steken op een 111S.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: Lotus Elise

Bericht door SAM »

Christopher schreef:Als het echt voor circuit bedoeld is, dan ga je volgens mij zeer snel meer willen dan een Elise S of rover versie.
Misschien beter wat meer doorsparen en denken aan een Exige of Elise SC (als je de Elise looks wil behouden)?

Het is immers keer op keer hetzelfde verhaal, ook bij mezelf en ik gebruik mijne enkel op de weg. Ik zou zéér graag de mijne inruilen voor een Elise SC, maar ja, daar hangt ook een prijskaartje aan ;)
Als ik met de Lotus op circuit ga dan is het eigenlijk eerder de uitzondering op de regel hoor, daarvoor heb ik de bmw die veel minder kost dan de Lotus. Ik ben al 1 keer op Zolder van de baan geduwd met de Lotus van men broer en dat wil ik geen 2 keer.
thiva schreef:
SAM schreef:Momenteel ben ik zeer geïnteresseerd in deze http://www.exklusive-kollektion.de/hers ... elise-111s Maar er zijn een paar dingen die ik niet ken en ik weet niet zeker of deze door de keuring hier kan.
Veel 111S is er aan die kar niet meer aan. Die velgen mag je trouwens niet steken op een 111S.
Hoezo mag je die velgen niet op een 111S?
Voor mij hoeft hij niet helemaal standaard te zijn maar ik had hem wel graag gekeurd gehad.
Die race kit daar kan ik wel niets van terugvinden op internet dus dat ken ik niet. Is dit een supercharger ofzo?
SAM
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2008, 11:40
Auto: E30 325i + S111 (broer)
Locatie: Regio Halle

Re: Lotus Elise

Bericht door SAM »

Ik ben gisteren naar deze gaan kijken http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=195570790

Kent iemand deze?

Ik had de indruk dat de neus herspoten was, ook de binnenspatboden aan de voorwielen ontbraken.

Ik heb ermee gereden, net als mijn broer die al 4 jaar dagelijks met de lotus rijdt, en we konden niets op het rijgedrag aanmerken. Het enigste dat echt hard opviel was de sound van de Stage II uitlaat.

Wat een VET geluid :twisted:
De standaard uitlaat en de hardtop is er ook bij.

Ik heb dus een bod gedaan en dat is aanvaard. wat denken jullie? Gaan ophalen of niet? :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elise

Bericht door Frederik »

SAM schreef:Ik ben gisteren naar deze gaan kijken http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=195570790

Kent iemand deze?

Ik had de indruk dat de neus herspoten was, ook de binnenspatboden aan de voorwielen ontbraken.

Ik heb ermee gereden, net als mijn broer die al 4 jaar dagelijks met de lotus rijdt, en we konden niets op het rijgedrag aanmerken. Het enigste dat echt hard opviel was de sound van de Stage II uitlaat.

Wat een VET geluid :twisted:
De standaard uitlaat en de hardtop is er ook bij.

Ik heb dus een bod gedaan en dat is aanvaard. wat denken jullie? Gaan ophalen of niet? :)
Vraag gewoon waarom de neus opnieuw geschilderd is geweest, misschien is er een zinnige uitleg voor. Kan evengoed voor steenslag zijn ...
Plaats reactie