News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Exploded »

Frederik schreef:Trouwens ... het zou wel es kunnen dat de Mansory Evora even veel tot meer zal kosten dan een Lamborghini Gallardo, Mansory is verre van goedkoop ... let op mijn woorden. :)
Dan maak je jezelf pas onsterfelijk belachelijk. Waarom zou je (bijna) even veel geld geven aan een (mislukte) kloon van een wagen, die minstens 150 pk minder heeft, geen 4 wielaandrijving heeft, en waarvan de afwerking niet half zo goed is als het origineel… Dan weet ik het pas echt niet meer hoor.
Frederik schreef:@Gert: dit is wel zeer harde taal, ik zou daar mee oppassen! Pas op, iedereen heeft het recht op een eigen mening/smaak/keuze ... maar om hierbij de woorden "zielig & losers" in de mond te nemen ...
Tja das enkel mijn mening, ik vraag niemand om hier mee akkoord te zijn, integendeel, ik hoop dat de anderen mij doen inzien dat ik het grandioos fout heb.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Frederik »

Eenieder heeft het recht op zijn eigen mening, maar ik stel regelmatig vast (niet specifiek op u bedoeld) dat bepaalde mensen huiveren, moord & brand schreeuwen én op hun achterpoten gaan staan als iemand een spoiler (of LEDjes ;)) monteert op zijn wagen ... doet een automerk dat binnen een bepaalde lijn of sport-kit dan is het plots wel cool ...

Zo kan ik nog enkele voorbeelden aanhalen, maar ik denk wel dat je begrijpt waar ik naartoe wil.
Exploded schreef:
Frederik schreef:Trouwens ... het zou wel es kunnen dat de Mansory Evora even veel tot meer zal kosten dan een Lamborghini Gallardo, Mansory is verre van goedkoop ... let op mijn woorden. :)
Dan maak je jezelf pas onsterfelijk belachelijk. Waarom zou je (bijna) even veel geld geven aan een (mislukte) kloon van een wagen, die minstens 150 pk minder heeft, geen 4 wielaandrijving heeft, en waarvan de afwerking niet half zo goed is als het origineel… Dan weet ik het pas echt niet meer hoor.
Allez ... een Mansory Evora is nu toch geen Gallardo kloon hé :-)

Het is een opgesmukte Evora, en daar is vraag naar ... kijk maar es wat de arabs doen met hun supercars. Of het mooi is laat ik in het midden, maar als Lotus zich in die middens wil gaan begeven dan kunnen ze wel beter maken dat er een goede aftermarket voor is. Waarvan akte ...
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door FastEleven »

Eenieder heeft het recht op zijn eigen mening, maar ik stel regelmatig vast (niet specifiek op u bedoeld) dat bepaalde mensen huiveren, moord & brand schreeuwen én op hun achterpoten gaan staan als iemand een spoiler (of LEDjes ) monteert op zijn wagen ... doet een automerk dat binnen een bepaalde lijn of sport-kit dan is het plots wel cool ...
Wie zegt dat dit wel cool is als het door een tuner of automerk zelf wordt gedaan :!: :?: Dat interieur van die Mercedes hier boven als eens goed bekeken : afzichtelijk ! Net zoals de meeste Mansory auto's trouwens. De mogelijke nieuwe neus van de Evora vind ik heel geslaagd, in tegenstelling tot Gert, maar dat is wellicht geen creatie van Mansory. Hun gele Aston vind ik dan weer wel mooi, maar zou 'em persoonlijk zonder LED-jes nemen ... ;)

FastEleven houdt van eenvoudig uitziende auto's, niet van versierde kerstvoertuigen ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Frederik »

Ik heb nooit gezegd dat alles wat Mansory (of andere tuners) doet mooi is hé. :)
Wat ik wel wil zeggen is dat iedereen een verschillende smaak heeft, en we dat ook moeten respecteren. Onze smaak (Belgen) is niet dezelfde als de Duitsers en/of de Arabieren ...

Om het met een Lotus-voorbeeld te zeggen ...
Als Lotus een spoilerpakket op de Elise zet en deze Exige heet, vinden de meeste (niet auto- tuning/styling lievende) mensen dat meestal erg ferm én heel dik vinden ... maar als iemand (particulier) op zijn Elise een spoiler zet of de bumpers van een Exige plaatst dan is dat bij een pak mensen "not done", is het een poser of wannabe. Snap je wat ik bedoel ? :)

Oja ... de Aston heeft standaard LED's ;-)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door electroshock »

Frederik schreef:Eenieder heeft het recht op zijn eigen mening, maar ik stel regelmatig vast (niet specifiek op u bedoeld) dat bepaalde mensen huiveren, moord & brand schreeuwen én op hun achterpoten gaan staan als iemand een spoiler (of LEDjes ;)) monteert op zijn wagen ... doet een automerk dat binnen een bepaalde lijn of sport-kit dan is het plots wel cool ...
In die beschrijving herken ik mij wel. Die kerst- & kermisverlichtingen, n' importe aftermarket of standaard, zijn niet aan mij besteed. En ik ga er ook wel van steigeren.
Bv. elke keer een recente Audi in mijn spiegel opduikt, ga ik spontaan roepen en tieren. ;)
Frederik schreef:.. kijk maar es wat de arabs doen met hun supercars
Als ik een rijke arabier zou zijn, kocht ik mij een 1985 Porsche 959 'paris-dakar', ideaal als bedrijfswagen om door het zand van boortoren naar boortoren te crossen. :D
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Ruben »

Moet zeggen dat ik het plaatje niet perse verkeerd vind. Wat ik me wel afvraag of dit eenmalig is of dat dit in de productie wordt overgenomen. Dan zou ik het weer jammer vinden, want als je naar Mansory gaat, ga je niet voor massaproductie..
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Ruben »

Hier nog wat grotere foto's:

(klikken om te vergroten)
Lotus_Evora_Mansory-1.jpg
Lotus_Evora_Mansory-2.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 11 feb 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's op forum zelf gezet ...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Frederik »

Ruben schreef:Moet zeggen dat ik het plaatje niet perse verkeerd vind. Wat ik me wel afvraag of dit eenmalig is of dat dit in de productie wordt overgenomen. Dan zou ik het weer jammer vinden, want als je naar Mansory gaat, ga je niet voor massaproductie..
*ahum*
Group Lotus schreef:Let’s be clear on this: contrary to media reports, what you’ll see in Geneva is NOT an Evora facelift. It’s a taste of the future of Lotus product customisation. Merely the first toe in the water and a showcase of the potential future.
;-)

Mansory is een tuner, geen fabrikant ... Mansory bouwt een Evora en toont aan de mogelijke geïnteresseerden wat ze oa. kunnen doen met een Lotus. Op die manier zet Mansory zichzelf in de kijker, en profiteert Lotus van de extra reclame (en vice versa) op deze manier hopen ze (Group Lotus) een breder publiek aan te spreken.

Mansory bouwt de wagens op maat en op bestelling voor de klant, het is meestal niet Mansory waarbij de smaak ontbreekt, maar de wilde wensen en ideeën van de klanten die ze bestellen. Net hetzelfde met Gemballa, zij maken prachtige dingen ... maar veel kapitaalkrachtige gasten willen "over de top" gaan en dat is net fout bij tuning/styling. Als je de originele look én lijnen van "het merk" - "de wagen" respecteert, dan kan de wagen er veel beter komen uit te zien.

Wat betreft tuning/styling is er momenteel voor Lotus niets tot zeer weinig. Ok, een Lotus vraagt al iets minder aanpassingen ... maar het kan.

Volgens mij wil Group Lotus (Bahar) hiermee oa. de rijke arab's en russen aanspreken en vooral aansporen eens in de richting van Lotus te kijken. Die zijn momenteel heel erg wild van dergelijke tuning.

Hoe hadden we gereageerd mocht Lotus dit als facelift hebben voorgesteld? :-)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Exploded »

Frederik schreef:Hoe hadden we gereageerd mocht Lotus dit als facelift hebben voorgesteld? :-)
Ik had even dom gereageerd als nu! :roll: Ik blijf er bij als je recht opde kop van die auto kijkt kan dat evengoed een Lamborghini zijn. Als je dan toch zo perse een Lamborghini look-a-like wil, koop dan een echte. Heel veel mensen uit mijn kennissenkring (die helemaal niets met Lotus te maken hebben) delen mijn mening, dat het eerder Lambo's/Ferrari's zijn dan Lotussen.
Fasteleven, ik zeg niet dat dit geen mooie auto is (ik ben zelf stapelgek van Lambo's), ik bedoel dat het niet langer een herkenbare Lotus is en het nu een auto aan het worden is voor mensen die wel willen, maar niet kunnen.
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: News from Lotus : Is It Always Wise to CUSTOMISE?

Bericht door Ruben »

Ah, Lotus wat meer in de kijker zetten, mits smaakvol is niks mis mee :mrgreen: Evora voelt een beetje als een ondergewaardeerd kindje in de sportwagenwereld. Wat dat betreft mag het van mij best wel upmarket, zolang de onderkant van de markt ook bediend blijft worden ;)

Bedankt voor de uitleg Frederik en het resizen.

Ps: persoonlijk vind ik het carbon erg goed staan op de auto :!:
Plaats reactie