Richtprijs ESPRIT S1

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Mr.E »

Blue Darkness schreef:vrij eenvoudig om te bouwen? :?
Waarschijnlijk volgens de verkoper... ;)
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door ovi »

Als je hier gaat aan beginnen ben je binnen de kortste keren een volledige restauratie aan het doen en gaat hij u nog 3 keer zoveel kosten aan onderdelen alleen al! :?
Alles is eenvoudig op papier maar eens je aan zo'n oude wagen iets begint af te breken vindt je iedere keer weer iets nieuw dat ook moet vervangen worden.
Ik spreek uit ervaring aangezien ik momenteel gewoon een andere motor aan het bouwen ben voor de Alpine! :D Uiteindelijk ben je toch nog andere dingen aan het vervangen omdat je er nu makkelijk bij kan en als je dat dan demonteerd zie je weer iets anders enz.:roll:
Ik zou er niet aan beginnen! ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Frederik »

We weten ook niet hoe groot zijn geldbeugel is hé, gezien die Esprit maar 7.000€ kost is er wel marge om een en ander te gaan restaureren.
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Kleynen »

Het gaat inderdaad over deze Nederlandse Esprit. Ben vorige week gaan kijken. 700 km door de sneeuw!
Ik zag potentieel, maar was toch niet echt overtuigd. Vrees dat de restauratie kosten snel 5000 euro en meer gaan kosten. :? (Als ik veel zelf doe.)
Idereen alvast bedankt voor zijn advies. Misschien moet ik een scherp bod doen.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door ovi »

Met 5.000 euro kom je nergens eens je begint aan een restauratie kerel! :?
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door vasseur »

Dat is wel heel optimistisch. :o
Ge moogt toch x3 doen hoor :?
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door gvy »

Veel hangt af wat je zelf doet en wat je er van verlangt hé.
Een komplete body off restauratie tot in detail gaat je een pak meer kosten.
Wil je echter om te starten gewoon een leuke wagen, zonder detailrestauratie en doe je veel zelf dan kan het met minder.

Bij zo'n S1 zou je toch het chassis moeten kunnen bekijken. Die waren nog niet gegalvaniseerd en als dat echt slecht is , tja dan wordt het body off.

voorbeeld wat mijzelf en m'n s2.2 betreft:

interieur
Ikzelf heb met m'n S2.2 ook niet een topinterieur maar het is wel helemaal leder en nergens gescheurd (wel een naad die wat open staat). De staat van het leer kan ikzelf voor pakweg 120€ weer zo goed als nieuw repareren en verven. Ik moet dan wel de moeite nemen alles uit te bouwen en er veel tijd in spenderen. (mijn hobby)
Tapijten. net als bij m'n vorige restauratie heb ik die gefabriceerd uit een stuk kwaliteits vasttapijt. Neem nog eens 150€. Verder nog ditjes en datjes en ik zal qua interieur in het nieuw zitten voor pakweg 500€.

carrosserie
Geen zichtbare schade aan de panelen , wel stukken die "mat" zijn en niet zo mooi meer. Ik heb voor m'n andere oldtimer destijds een volledig dichte spuitcabine gefabriceerd met transparante bouwplastiek in de garage, met afzuiging en al erbij. Aan produkten om hem te herspuiten ( schuurpapier, spuitplamuur,primer,kleur,vernis,tape, afplakrol,polijstmiddelen etc....) raam ik een 1000€.
Ik heb dan wel reeds een compressor,pistolen,masker,polijstmachine etc.

OK.
Dat is dan samen 1500€ om hem optisch op een kwalitatieve manier weer mooi te krijgen.
Mechanisch is een andere zaak... Dit hangt geheel af van de staat van de wagen en kan uiteraard meevallen of in de papieren lopen....

Tja, en er veel werk in steken hé.

Laat je alles doen..... Dan zit je met 5000€ waarschijnlijk nog niet zo ver. Reken maar eens al de uren die er in gaan zitten en vermenigvuldig dat met pakweg 45 a 50€/u.........

Het is volgens mij ook belangrijk dat een wagen "volledig" is. Ontbrekende of beschadigde details zoals bumpers, deurgrepen, meettoestellen, wielen enz... tellen al snel bij.


PS : Ikzelf ben ook totaal groen in de wereld van lotus esprit, maar heb al wel ervaring met de restauratie van een andere (nog oudere) oldtimer. Een opel GT uit 1970.


Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Kleynen »

Hallo Geert,
Prachtige Opel GT!! Vakmanschap!!
Denk dat ik zeker de kostprijs voor het opknappen van een Esprit niet mag onderschatten.
Het hangt er allemaal vanaf wat je zelf wil/kan. (En van de verborgen gebreken.) :?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Blue Darkness »

vasseur schreef:Dat is wel heel optimistisch. :o
Ge moogt toch x3 doen hoor :?
Was ik ook al aan het denken!

Een Esprit is hoe dan ook een dure wagen... :? :(
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door ovi »

Blue Darkness schreef:
vasseur schreef:Dat is wel heel optimistisch. :o
Ge moogt toch x3 doen hoor :?
Was ik ook al aan het denken!

Een Esprit is hoe dan ook een dure wagen... :? :(
Voor ieder oldtimer zijn de onderdelen overdreven duur dus blijft hetzelfde wat je restaureerd! :cry:
Weet niet hoe het bij een Esprit zit maar bij een A310 bv. moet je heel goed kijken naar het chassis! Om dit te restaureren moet heel het koetswerk van het chassis losgebroken worden aangezien dit er op gepolyesterd is! :roll: Dat losbreken is dus echt met hamer en bijtel. Dit is een heel moeilijk en omslachtig werk en je vervangt dan natuurlijk ook ineens nog andere dingen die dan plotseling goed bereikbaar zijn! :D Als je dit moet laten doen ben je uw 5.000 euro al kwijt en dan ben je nog niet halfweg! :mrgreen:
Plaats reactie