Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Beste Leden,

Blijkbaar is één van mijn recente opmerking in heel slechte aarde gevallen. In detail ga ik niet treden, maar ik heb bepaalde mensen attent gemaakt dat ALS ze iets organiseren/uitwerken/maken/verkopen en aan de man brengen via Lotus-Forum.be daar ergens limieten zijn.

Ik heb nu al iets meer dan 2 jaar keihard gewerkt, meermaals tot een gat in de nacht, soms uren aan een stuk, heb reeds 2 jaar de rekeningen betaald voor de web- en databasehosting van het forum én heb al mijn expertise, ervaring en kennis in Lotus-Forum.be geïnvesteerd.

Dit resulteerde in een populair forum met bijna 600 lotus liefhebbers. Het spreekt voor zich als initiatieven niet zomaar gepromoot én gehypet kunnen worden via mijn Lotus-Forum.be en toch ergens verplicht zijn mijn regels te volgen.

Omdat het forum populairder wordt ben ik momenteel bezig met bepaalde lijnen uit te tekenen (bepaalde mensen die ik sprak dit weekend zullen dit beamen) en ben ik genoodzaakt een reeks regels op te stellen. Maar dit zal door bepaalde mensen in ondank afgenomen worden. Helaas, maar hoe groter de groep, hoe meer regels er nodig zijn.

Vermoedelijk willen bepaalde mensen gewoon niet begrijpen dat ALS zij Lotus-Forum.be gebruiken zij de regels dienen te volgen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedereen vrijgeleide moet geven om het forum te ge(mis)bruiken voor gelijk wat, en zij daar onbeperkt reclame kunnen maken voor hun dingen/producten/evenementen...

Dit wordt komende dagen verder uitgewerkt, want blijkbaar zijn die bepaalde regels en aflijningen dringend nodig om de goede orde van zaken.

to be continued ...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Voor meer uitleg ipv een vuurgevecht op het forum ben ik voor IEDEREEN bereikbaar op :

0479/46.60.60
fvc@telenet.be
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Bzguy »

Frederik,

kan ik allemaal ergens inkomen, maar is het wel effectief zo dat elk initiatief bedoeld is om geld aan te verdienen ?

Ik heb zelf al 2x een BBQ georganiseerd en er NOOIT 1 cent aan verdiend, gewoon een leuke avond organiseren was de bedoeling.

Ik weet wel dat jouw post niet op mijn initiatief slaat, maar er zullen nog VEEL initiatieven zijn die niet als bedoeling hebben om centen in het laatje te brengen.

Mijn mening : zolang het een belangeloos initiatief is mag er van mijn part reclame gemaakt worden.

Het forum is idd populair, en et is idd een ideale plaats om ideeen en initiatieven te centraliseren voor het kleine Lotus-wereldje.

Ik meen dat het forum (deels) gesponsord wordt, dus als een sponsor een evenement wil aankondigen kan dat toch geen probleem zijn ?

Om nog een voorbeeld te geven : YLD vorig jaar was dik in orde, en ik zou het dan ook zeer jammer vinden mocht dergelijk evenement in het gedrang komen omwille van interne strubbelingen.

Mijn mening : gun de anderen ook iets, ook voor anderen is het eens leuk om een pluimpje te kunnen opsteken :)

Als elk initiatief hier slechts van 1 en dezelfde initiatiefnemer mag/kan uitgaan zal het forum -oa door verbrokkeling- een stille dood sterven vrees ik, en dat zou toch zeer jammer zijn !

//edit : graag deze post niet censureren of wissen ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Ik ga hier niet verder op ingaan maar :

1.) Ypres Lotus Day komt niet in het gedrang! En gaat ZEKER door!
2.) Als initiatieven en producten (neen, geen BBQ's en kartingritjes) gepromoot, eerder gehyped worden via mijn "gratis reclame gazette" want in dat opzicht is Lotus forum een van de beste reclamekanalen voor Lotus events en/of producten, vind ik dat daar naar mij toch enige (minimale) return mag zijn? (en ik bedoel hiermee niet specifiek geld)
3.) Alle initiatieven die mijn naam dragen, daar wil ik mijn zegje mee doen, ik denk dat dat normaal is als iemand "Lotus-forum.be" als naam wil gebruiken voor eigen initiatieven.
4.) Lotus-Forum.be mag als forum zeker zijn informatieve waarde niet verliezen, maar ik mag me toch wel toe-eigenen zelf (als webmaster en eigenaar) te beslissen wat wel en niet kan. En waar de lijn getrokken wordt?

Als mensen niet kunnen omgaan met mijn regels, dan moeten ze op een ander gaan. Hoe jammer het ook klinkt, mijn levensmotto is "werk samen", "win-win" en "door samenwerken kom je verder". Maar als bepaalde mensen/partijen het Lotus-Forum.be misbruiken om hun product (wat dat dan ook mag zijn) aan de man te brengen vind ik dat ik toch een klein beetje terurn mag eisen?

Om een voorbeeld te geven, er wordt een Lotus evenement gepromoot en geyped via het forum, het forum wordt tevens gebruikt als een inschrijvingsforum/lijst en er werd mij niets gevraagd of dit allemaal wel mocht en ik heb die dag ook deelgenomen (zelfs een handje toegestoken) én het inschrijvings geld betaald zoals een ander "vreemde" deelnemer. Mag ik mij een beetje "misbruikt" voelen in deze situatie? Het gaat mij niet om het geld, maar om het principe.

Anderzijds is het -deels- mijn fout, ik heb alles veel te ver laten komen.
Maar mijn grove lijnen die op papier staan zullen nu met spoed uitgewerkt worden.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door bartvdb »

't forum is als een huwelijk ; bij elkaar zijn uit liefde en passie. als men zegt "mijn " vrouw wil dat niet zeggen dat die dame mijn "bezit " is .
Ik weet dat er mensen zijn die veel werk steken in ons forum (waarvoor oprechte dank) maar weet dat dit forum draait op liefde en passie van ELK lid (met een lotus of met een lotus-wens) . aub klap dit uit en geef afgunstige mensen van buiten ons forum geen voedingsbodem om uitspraken als "frietkottoeristen" te maken . dit is enkel de persoonlijke nederige visie van een lotus-forum-verslaafde . :D :D :D
ps wat ons niet breekt maakt ons sterker .
groeten van bart
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Didier »

agreed met Bart ;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Bzguy »

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door WimC »

in elk (groei)proces/groep heb je:

forming
storming
norming
performing

jij bent nu bij fase 3 die fase 2 oplost: oprecht veel succes.

Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

WimC schreef:in elk (groei)proces/groep heb je:

forming
storming
norming
performing

jij bent nu bij fase 3 die fase 2 oplost: oprecht veel succes.

Wim
Frederik schreef:Anderzijds is het -deels- mijn fout, ik heb alles veel te ver laten komen.
Maar mijn grove lijnen die op papier staan zullen nu met spoed uitgewerkt worden.
Koe bij de hoorns gevat : De Lotus-Forum.be algemene forumregels : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=2939
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Initiatieven via het Lotus-Forum.be

Bericht door FastEleven »

Frederik heeft het initiatief genomen om het Lotus forum op te starten. Hij heeft hierin tijd gespendeerd, sponsors gezocht en een risico genomen. Het resultaat is door ons allen gekend en geapprecieerd. Ik geniet van zijn werk, en in mijn binnenste kan ik alleen maar hopen dat hij er ook in slaagt er wat aan te verdienen, zodat dit forum nog jaren kan blijven bestaan.

Anderen vinden het organiseren van evenement een leuk initiatief. Ook zij investeren tijd, zoeken sponsors, rekenen inschrijvingsgelden aan en ja hoor, willen aan hun werk wellicht ook een centje verdienen. Ook deze initiatieven kan ik alleen maar toejuichen en met die (potentiële) verdienste heb ik geen problemen.

Ik merk wel dat sommige organisatoren het forum gebruiken als reclame voor hun evenement, en in sommige gevallen, als enige bron voor het vergaren van deelnemers. Lijkt me dan toch niet onlogisch dat de webmaster het een beetje moeilijk heeft dat anderen zijn naam en werk gebruiken voor het succes van hun organisatie. En dat hij maw ook graag controle wil houden over welke evenementen worden georganiseerd met gebruik van de naam www.lotusforum.be ?!

Als ik de berichten goed doorlees, zie ik nergens de boodschap van de webmaster dat er activiteiten van het forum verwijderd zullen worden, zoals sommigen suggereren. De bestaande activiteiten (zoals de karting, de Flanders Run, die vrouwentrip, maar ook de kalender ...) kunnen probleemloos blijven bestaan. Ik ervaar dus geen dictatorschap : Er wordt enkel gevraagd in de toekomst op voorhand te overleggen. Zeg nu zelf, wat verandert er dan eigenlijk voor de organisatoren ?!

Ik hoop dat dit volwassen wordt opgelost en dat de nieuwe regels gevolgd zullen worden, zodat dit verhaal niet de reden wordt waarom Frederik de stekker uit het forum zou gaan trekken.
FastEleven denk dat er dan pas weinig mooie lotus-organisaties overblijven ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie