Tiger met hoest!

Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Erwin »

Goed nieuws Ivo!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:Goed nieuws
Zorg maar dat de kart warm is zaterdag :-)
Ja, en dat het droog is want van een kleine 80 pk naar 131 is wel een sereus verschil! :lol: Ik zal er daar tegen ook de goede bougiekes insteken zodat hij niet begint te haperen op 6.600 en we lekker kunnen doorgaan tot 7.700 en dan moeten we normaal de 165 pk's wel halen dus dat wordt genieten! ;)
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Tiger met hoest!

Bericht door X-ian »

Da's toch een pak van je hart :) .
Ik vind dat we jongetjes zijn die met autootjes spelen... :roll: maar ons speelgoed moet wel in orde zijn ! :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

X-ian schreef:Da's toch een pak van je hart :) .
Ik vind dat we jongetjes zijn die met autootjes spelen... :roll: maar ons speelgoed moet wel in orde zijn ! :twisted: :twisted:
Zo blijven we jong hé! :lol:
Eerst spelen we met kleine autokes en dan spelen we met die kleine autokes in het groot! ;)
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Tiger met hoest!

Bericht door mindp0wer »

Is dat probleem nu gekomen of had je dat al toen je de Tiger kocht? Toen je de Tiger pas had had ik de indruk aan je posts te lezen dat ie dik in orde was. Hoe komt zoiets dan?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

mindp0wer schreef:Is dat probleem nu gekomen of had je dat al toen je de Tiger kocht? Toen je de Tiger pas had had ik de indruk aan je posts te lezen dat ie dik in orde was. Hoe komt zoiets dan?
Dat was ook zo! :D
Je zit in een piepklein otoke met uw gat op de grond en je denkt in het begin dus wel degelijk dus dat dat een rakket is! :lol: Ik kwam wel uit een limo hé, genaamd Elan dus het verschil is groot en alles gaat dus precies veel rapper! ;)
Na enkele weken een paar keer gaan spelen op mijn testcircuit en daar merkte ik duidelijk dat hij een pak trager was dan de Elan??? Hij trok dus tot een 5.000 tr goed maar dan voelde je duidelijk dat er niet echt pk meer bijkwamen ook al ging hij nog door tot eventueel 7.700 tr maar eigelijk had dit geen enkele zin.
Dan begonnen met andere bougiekes te steken en het één en andere eens na te kijken maar niet echt veel tijd gehad dus met de VAB happening pas echt duidelijk gemerkt dat er een serieus probleem is.
Ik kom sneller de bocht uit als met de Elan kan veel veel later remmen en op het rechte stuk haal ik dan met moeite 160 km/hr! :roll: Dan weet je dat er een probleem is! :lol:
Had dan voor ik naar Marokko ging nog speciale Magnecor kabels besteld omdat ik dacht dat het misschien een bougiekabel was die slecht was maar met de vroemdag waren die gemonteerd en dus geen effect.
Ja, zelfs met de kleine 80 pk die ik maar had krijg ik het dan toch nog klaar om bij mijn eerste ronde dat ding te laten slippen! :oops:
Ik ga nu mijn andere bougiekes steken en eens gaan spelen zie! 8-)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Tiger met hoest!

Bericht door HJ2 »

Nou... om er nog even op terug te komen... de Kart was niet warm hoor... :( Buiten was het ook al niet veel warmer, gelukkig had Ivo nog een trui en een helm liggen, dat scheelde al een stuk :D Wat ook een stuk scheelde is dat ik mezelf moed had ingesproken en ik er in godesnaam maar op vertrouwde dat Ivo de omgeving (en de wegen en de gesteldheid van het wegdek) beter kende dan ik, anders had ik mijn onderbroek in minstens 7 kleuren besmeurd! :shock:

Kortom... dat ding gaat hard! (zelfs zonder V-tec)
Als er een verwarming in zou zitten, kon de Elan het wel eens moeilijk gaan krijgen.... Wat een heerlijk scheurijzer zeg :twisted:

Maar laat ik die laatste van de winter eerst maar weer eens vertroetelen in de garage. Goed is immers niet genoeg :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

HJ2 schreef: Kortom... dat ding gaat hard! (zelfs zonder V-tec)
:lol:
Ja, ik had dus de dag voor je kwam de andere bougies gestoken en de poelie gedemonteerd die dus de boosdoener v/h probleem was en ik heb deze nu deftig gemonteerd en vastgezet.
Zoals Olivier voorspeld had waren dus de bougies wel degelijk naar de kl... door dat ze veel te heet geworden waren en kwam ik daarmee ook maar aan die 130 paardjes i.p.v. de 165 die er moeten inzitten.
Voor mij was het dus ook de eerste keer dat ik hem eens deftig kon testen en was het net als voor Henk even schrikken hoe snel hij nu wel is. :D
We waren zo druk naar elkaar aan het roepen dat ik vergat om mijn topje v/d VVT in te schakelen en aangezien Olivier alle parameters aangepast heeft met de VVT ingeschakeld waren we dus nog niet op vol vermogen aan het rijden Henk! :o Dat doen we dus nog eens over. :mrgreen:
Ondertussen altijd al te slecht weer geweest om hem nog eens deftig te testen :cry: want het moet nu echt wel droog zijn om hem eens echt open te sleuren. ;)
Normaal ga ik zondag eens een deftig ritje doen want ik heb nu al lang genoeg moeten wachten! :P
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Bosbon_be »

Hoe lang moest hij hiervoor op de rollen, en wat kost zo een oefening?
Ik heb voor mijn Esprit al een map gekregen, maar zal, net zoals Ivo, even op de rollen moeten om te kijken of alles correct staat. (en ook om te weten wat het eindresultaat (pk's) is)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Bosbon_be schreef:Hoe lang moest hij hiervoor op de rollen, en wat kost zo een oefening?
Ik heb voor mijn Esprit al een map gekregen, maar zal, net zoals Ivo, even op de rollen moeten om te kijken of alles correct staat. (en ook om te weten wat het eindresultaat (pk's) is)
Die van mij kreeg in eerste instantie zelf de rol niet meer getrokken in 3° versnelling en Olivier kon niet geloven dat ik daar zo de VAB happening en vroemdag op Zolder mee gereden had! :lol:
Ik had er de gewone bougiekes terug ingestoken omdat de andere bougies kunnen startproblemen geven aangezien ze gemaakt zijn om pas goed te werken als ze lekker heet staan.We zijn dan beginnen zoeken en uiteindelijk het probleem gevonden zoals ik hier reeds geschreven heb. :P
Hij heeft dan zeker 10 runs gedaan alvorens alle parameters juist stonden en het was toen al duidelijk dat de bougiekes het aant begeven waren. De laatste runs om dus even het echte vermogen te zien wel wat gesputter en op 6.500 tr. gaven de bougies het iedere keer helemaal op. :evil:
Met Henk een paar keer getest en zefs zonder de VTT ingechakeld blijft hij echt doortrekken tot 7.700 tr dus zondag is met de VVT proberen! :P
Eigenlijk zou ik nu nog even moeten binnenspringen om een deftige run te doen en hoeveel pk's ik nu echt heb. ;)
De prijzen staan op hun site maar ik dacht 145 euro voor een gewone run.
Bij mij hebben we echt de auto uit elkaar gehaald en zelfs de snuit gedemonteerd om de distributie na te kijken dus was het wel wat meer! :mrgreen:
Plaats reactie