12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Frederik »

Vandaag, exact op dit moment (van dit bericht), exact 2 jaar geleden werd Lotus-Forum.be geboren. Het was een mijlpaal in het Belgische Lotus-gebeuren. Op dinsdag 12 Augustus 2008 gaf ik het startschot voor Lotus-Forum.be, een samensmelting van 2 van mijn hobby's/passies. Op 12 Augustus 2008 11u38 plaatste ik het eerste bericht met een verwelkoming, om 14u14 vertrok een aankondiging naar de dealers en om 14u42 werd de Belgische Lotus Club ingelicht beiden met de vraag tot samenwerking.
2years.jpg
2years.jpg (12.1 KiB) 10387 keer bekeken
Als ik even snel terugkijk naar die 2 jaar, dan zijn er al een heleboel positieve dingen gebeurd door toedoen van het forum.

VRIENDSCHAPPEN ONTSTONDEN
Zelf heb ik enorm veel vrienden en kameraden gemaakt. Dat is bij de andere leden ook niet anders. Waar vroeger een 4-tal groepen in het Lotuswereldje gevormd hebben heeft het forum de mensen bijeen gebracht. Er ontstond zelfs minstens één koppel. Zo zie je maar Lotus-Forum.be brengt ECHT mensen bij elkaar.

INFORMATIE GROEIT AAN
Het 2 jaar oude forum is inmiddels een grote bron van informatie geworden, los van een pak interessante berichten vol met info, kan iedereen rekenen op de kennis van anderen. Zo krijg je op een relatief snelle manier een antwoord voor je probleem of vraag.

EVENEMENTEN WERDEN GEREORGANISEERD
Evenementen en activiteiten kwamen tot stand, er werden vrienden en relaties opgebouwd, er werden kleinere en grote bijeenkomsten georganiseerd en er ontstonden "hechte" vriendschappen. Los van de welbekende toeristische rondritten, kwamen ook andere initiatieven zoals een jaarlijkse mosselsouper, BBQ's, picknick, trackdays, ... En niet te vergeten, het grootste Lotus evenement van het vaste land "Ypres Lotus Day" ontstond voor en door het forum.

WERDEN MENSEN LOTUS FANAAT/EIGENAAR
Regelmatig komt een nieuw lid op het forum met 'gezonde' interesse in Lotus, binnen de kortste keren is hun garage gevuld met... een Lotus. Komt het door de sfeer van het forum of de uitmuntende prestaties van de Lotus? Wie zal het zeggen... Los van de onbekende gevallen buigde Jokke_vlo om van Porsche naar Lotus, kwam WimC in de verleiding van nieuwe horizonten naast een Elise en komt er bij Obi1 binnenkort ook een Lotus in de garage. Moet dringend nog es onderhandelen met de dealers. :)

Als webmaster zijnde kijk ik terug op een fantastische tijd, in die twee jaar maakte ik enkele (h)echte vrienden, een vooral hoop kameraden... ik heb al een zeer fijne tijd gehad. Los van mijn persoonlijke ervaringen heb ik als Webmaster in het verleden ook mensen moeten teleurstellen of soms eens terecht wijzen. Achter het persoon -Frederik- zit naast "een sympathieke Lotusliefhebber" ook "de strenge webmaster". Sommige mensen kunnen daar moeilijk mee om, maar ik ga geen pseudoniem gebruiken om het vuile werk op te knappen, ik hou het liever persoonlijk. MAAR ... met de jarenlange ervaring die ik heb met andere fora, moet ik toch bekennen dat het er op Lotus-Forum.be heel erg volwassen aan toe gaat. Er ontstaan soms hevige discussies, toch kan iedereen op een volwassen, gegronde en oprechte manier zijn mening kwijt. Als webmaster pink ik soms 'bijna' een traan weg bij het aanzien dat jullie samen met een pak verschillende meningen toch tot een consensus komen. Echt prachtig! Zoiets geeft mij enorm veel voldoening, en ook de 'goesting' om er nog harder mee door te gaan.

Het succes van een forum zit helemaal niet alleen bij de webmaster, "al probeer ik wel bij bepaalde dingen mijn visie door te drammen", maar grotendeels bij de bezoekers én de mensen die het forum ondersteunen. De dealers zetten meteen hun schouders onder het forum, samen met enkele overenthousiaste leden. Deze mensen krijgen mijn eeuwige dank en respect.
Een betere start ik niet kunnen/willen dromen.

Maar ook niet onbelangrijk zijn de leden die elke dag het forum bezoeken, leuke en interessante berichten plaatsen en vooral ook andere 'niet leden' Lotus eigenaars aanspreken worden door mij enorm gewaardeerd.

Na bijna anderhalf jaar begonnen de dagelijkse berichten toch aardige aantallen aan te nemen en kon ik alleen zelf niet alles meer 100% bijhouden. Daarom heb ik besloten om over te gaan tot het aannemen van een extra moderator. Gezien mijn goede contacten met Yves, en wetende dat Yves ooit het eerste Belgische forum voor Lotussen had opgericht vond ik het niet meer dan normaal om Yves bij Lotus-Forum.be te betrekken. Elke dag kan ik op Yves zijn ondersteuning rekenen, en ik ben hem daar enorm dankbaar voor.
Traffic-sign-1-year-older-and-still-sexy.jpg
Traffic-sign-1-year-older-and-still-sexy.jpg (12.38 KiB) 10385 keer bekeken
Mijn sleutel tot een goed en populair forum is "samenwerken", het Lotuswereldje is danig klein dat we allemaal in dezelfde kleine vijver vissen. Daarom is samenwerken vele malen interessanter dan elkaar tegenwerken. Voor die samenwerking die ik voor ogen had sprongen direct de dealers op de boot.

LEDEN INSTROOM
De dealers zijnde Lotus Thierry Verhiest, Frédéric Konincks Motors & FVH Motors zorgden 2j geleden voor een bruisende start. Een groot deel van de huidige leden kreeg via hun dealer een email met de aankondiging van het nieuwe forum.

FINANCIEEL
Los van de ondersteuning wat betreft instroom, hebben we ook in die 2 jaar 4 adverteerders weten te vinden die toch deels meehelpen een deel van de kosten te helpen bekostigen. Zo zijn Elise-Shop.com, Komo-tec.de, Oracle Cars en Geerts Transport 4 partijen die helpen de rekeningen te betalen

Misschien ook eens wat cijfertjes

LEDENAANTAL
na 1 maand : 69
na 2 maand : 82
na 1 jaar : 283
na 2 jaar : 523

STATISTIEKEN
unieke bezoekers per dag : ~550
unieke bezoekers per maand : ~14.500

In die twee jaar zijn enorm veel dingen gebeurt, de ene al wat opmerkelijker dan de andere. Het is fijn om leuke herinneringen op te halen, daarom heb ik een pak 'oude' berichten van onder het stof gehaald. Het is altijd fijn deze berichten eens opnieuw te kunnen bekijken en nalezen.

Lotus-Forum.be Flashback
1e bericht & verwelkoming (di aug 12, 2008 11:38 am)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=15&t=3
Statistieken van +- anderhalf jaar Lotus-Forum.be (do apr 08, 2010 11:47 am)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=15&t=2195
Aprilvis 2010 (do apr 01, 2010 10:36 am)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=15&t=2174
De ontknoping v/d aprilvis (do apr 01, 2010 8:33 pm)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 349#p29349
Ypres Lotus Day 2009
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=17&t=1045
Ypres Lotus Day 2010
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=17&t=2306
Gebruikersavatar
stubru4ever
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jan 2010, 19:42
Auto: 40th Hethel Lim Edition
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door stubru4ever »

Alvast proficiat met 'de verjaardag' evenals met het onderhouden van dit prachtig forum. Dagelijks kom ik hier even piepen, automatisch eigenlijk want mijn startpagina staat ingesteld op http://www.lotusforum.be :D
Nog vele jaren gewenst

Wim
Als't kraakt, moe je stop'n
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Red Baron »

Bij deze proficiat Frederik en Yves om dit al 2 jaar in goede banen te leiden !

En ook een beetje proficiat aan alle andere leden die dit geregeld bezoeken en posten zodat de anderen iets te lezen hebben.
Zonder de enthousiaste leden geen interessant forum !
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Yofra
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 aug 2010, 16:29
Auto: Europe TC

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Yofra »

van mijnentwege ook gefeliciteerd met de verjaardag voor Frederik & Yves.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door X-ian »

Ook van mijnentwege een welgemeende felicitatie met de verjaardag van het forum en een dikke pluim voor al het werk van de webmasters. :)
Ik ben het ook helemaal eens met de bemerking dat het er op dit forum erg volwassen aan toe gaat. Het wordt mij ook een doorn in het vlees dat veel van de huidige websites waar men zogezegd zijn/haar mening kwijt kan erg negatieve en onvolwassen/ondoordachte reakties optekend en veelal onder een (relatieve) anonimiteit ( :?: :o ).
Dit is met recht een heel tof forum. En dat mogen alle deelnemers/forummers als een compliment aannemen :)
Gebruikersavatar
Marnick
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2009, 16:29
Naam: Marnick
Auto: nog geen Lotus
Locatie: Lier

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Marnick »

Proficiat met deze 2de bougie ;)

Ook fijn om te weten dat ook niet Lotus eigenaars welkom zijn op het forum.
Mja, ooit he ...
Bijlagen
2qtaiwz.jpg
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
Gebruikersavatar
T_085
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:33
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Locatie: België
Contacteer:

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door T_085 »

2 x hoera :D

En natuurlijk niet te vergeten, thumbs up, aan alle mensen die achter de (pc)schermen werken om alles in goede banen te leiden.
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Jelle »

Proficiat!

Dankzij dit forum heb ik al enorm veel bijgeleerd en zal ik in de toekomst ook veel raad en tips kunnen verzamelen als ik eindelijk die langverwachte lotus koop!
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door kevin_v »

Proficiat, en doe zo verder!!!!!
Gebruikersavatar
Lovecraft
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 mar 2010, 23:12
Naam: Nicolas
Auto: Europa S
Locatie: Kortrijk

Re: 12/08/2010 :: 2 jaar Lotus-Forum.be!

Bericht door Lovecraft »

Proficiat Lotusforum.be!

(waar blijft mijn forumplakker? :? )
Plaats reactie