Pagina 1 van 3

Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 15:32
door Frederik
25th May 2010

Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121)
Communication Reference 126/2010

This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121).

Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for these two models.

If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,

Lotus Cars

Met dank aan FKM voor de info.

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 16:11
door thiva
Hallowkes, maar dit was ergens wel te verwachten.

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 16:23
door ovi
De noekel ziet de waarde van zijnen Europa direct de hoogte ingaan zie! :D

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:27
door FastEleven
't Is niet omdat ze met de productie stoppen, dat ze ineens meer waard worden hé. Een stijging in waarde komt wellicht pas binnen een aanzienlijk aantal jaren, wanneer het klassiekers zijn ;)

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:39
door mindp0wer
Productiestop ok, maar wat komt in de plaats of komt er geen nieuw model?

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:44
door Tom DC
misschien gaan ze stilaan de productielijn voor de nieuwe Esprit opstarten?

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:58
door Herman
Yep net thuis gekomen en deze mail lag klaar..

25th May 2010

Dear.....

Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121) –
Communication Reference 126/2010

This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type

121) and Europa SE (Type 121).
Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for
these two models.


If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,


Phil Holland

General Manager, Sales Operations

Lotus Cars


---------------------------

Vandaag in Antwerpen:.... "Filicitaties mr. vanaf vandaag rijd u met een classieker"......ik ?????... :) ik zie ook bij een recente study van seloc dat in de UK de tweedehandsprijzen reeds een 2000 uk pounds zouden gestegen zijn...ben echt benieuwd naar de toekomst toe... 12-15= 27 stuks zouden er in totaal door belgische dealers verkocht zijn, hetgeen procentsgewijs bij een van beste aankooplanden was.... in frankrijk en spanje heb ik er nog nooit ene gezien en buiten die ene hollandse op Yld heb ik er verder ook nog nooit een hollander mee gezien...er zijn er in duitsland enkele naar het schijnt.....
ps. Een 2 jaar terug werd ik toen al getipt door een dealer die me toen al zegde, deze wagen komt een klassieker... want lotus heeft flink naast de beoogde usa markt geschoten ermee (emmission normen) en t'zal in no-time een klassieker worden wacht maar af... dus...blijkt toch waar...
Toch had ik enkele maanden terug nog dokumenten gezien die de produktie lieten voortlopen alleen dan nog op bestelling tot midden 2011... maar na 3.5 produktie jaartjes is het al zo ver...k'vraag mij af hoeveel er werkelijk zouden geproduceerd zijn meschien 6 a 700 ????

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:25
door electroshock
Eigenlijk jammer dat in de consumptiewereld het nieuwe altijd met veel poeha wordt aangekondigd, terwijl het afzwaaien van een model (meestal) gepaard gaat met de stille trom. Een speciaal reeksje had er toch wel vanaf gekund, nee ?
Er waren toch aanknopingspunten genoeg (start F1 & Indy-seizoenen, 40-jaar Jochen Rindt rememberance, ... ).
Die martketeers toch, een speciaal kleurtje, badge & wat aparte interieurlook. Had gekund.
Toch een champagneflesje open trekken ?
Al is het maar op zijn toekomst als collectors-item.

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:53
door Peter D
Thierry had me een tijd geleden al gemeld dat de productie van de Europa zou stoppen.
Ze hadden nog 4 motoren liggen, en zouden daarmee nog een 'last edition' versie maken.
Waarschijnlijk zijn deze dus aan dealers verkocht, waarna deze mededeling de wereld is in gestuurd.

Wat het wordt, dat benieuwt mij ook.
Een gelimiteerde reeks van 4 stuks... zou spijtig zijn. Hoe groot is de kans dat je er dan zo eentje tegen komt ?
Tenzij Noenkel er eentje koopt natuurlijk ;)

Wat de marktwaarde betreft, zal er nu wel even een push komen vanwege de aankondiging, wat zich terug zal stabiliseren volgens de marktprincipes van vraag en aanbod.
Binnen een 15-tal jaar zie je dan volgens mij ergens het dieptepunt van de marktprijs.

Ik zal deze thread met interesse blijven volgen.

Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:58
door Bosbon_be
Hopelijk voor Herman dat het de richting uitgaat zoals de Opel Speedster, na de productiestop zag het publiek (of de echte liefhebber) wat een potentieel deze auto had. (kijk maar eens naar de huidige prijzen.)