Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door electroshock »

HJ2 schreef:Ik blijf het Lotusforum.be woord verkondigen!
Op de waddeneilanden moet er nog wat meer gepredikt worden.
In marketingtermen gesproken is er daar een enorm groeipotentieel.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Roland ik denk dat die bollen een indicatie zijn van het aantal aanklikken vh forum.... er zijn er velen die gewoon maar kijken en nooit iets schrijven... maar ik kan hierin wel verkeerd zijn...het is den Frederik die daar het juiste antwoordt op kan geven...
ik weet dat er schrijvende leden zijn in vb damme en kan die plaats met die bolvoorstelling niet vinden :?: .... meschien krijgt ge maar een bal na x-aantal keren aangeklikt te hebben... en Waregem zou dan bij de bol van Kortrijk zitten me dunkt.......als ge het aantal bollekens ziet in nederland en het aantal geregistreerde nederlandse forum-leden... snapt ge het wel me dunkt.......en ik had ook liever een bal met strepen gekregen ..maar ben ook kontent met een rode :lol: :lol: :lol:
In de statistieken / kaartjes staan alle bezoekers van het forum, dus ook de bezoekers die geen Lotus-Forum.be account hebben en/of maar 1 keer op het forum zijn geweest. Het is wel zo dat niet alle locaties 100% correct bepaald kunnen worden, zo is ongeveer 90% juist aangeduid...

Het is bekend dat een PAK mensen meelezen en dit zonder account. Niet iedereen durft of wil zijn identiteit vrijgeven al kan je toch een zekere privacy inbouwen natuurlijk.

De bedoeling is wel om met tijd bepaalde aanpassing te doen zodat geregistreerde leden toch ergens een voordeel krijgen tegenover de niet geregistreerde leden. Bepaalde andere websites/forums vereisen wel een verplichte registratie, maar dat strookt niet volledig met mijn filosofie ivm forums. Zeker als beginnend forum kan je zoiets niet maken.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Roland schreef: - Ik ben echter verbaasd een 7-8-tal mensen uit de streek Bergen-Charleroi te zien; ik heb van hun tot hier toe niets kunnen lezen, of ben ik mis
- En tja, er ligt ongetwijfeld nog heel veel potentieel in het zuiden (hoewel, zoals ik altijd zeg, daar veel meer kerstbomen zijn dan Lotussen zeker). Maar geef toe: aangezien (te) veel franstaligen ééntalig zijn vinden ze zeer beperkte materië op het forum. Degene die blijven hangen zijn die die ook hun plan trekken in het nederlands.
Ik ben me ervan bewust dat het Franstalige landsgedeelte niet volledig gedekt is. Ikzelf heb het Frans niet voldoende onder de knie om het forum tweetalig te maken. Tevens heb ik de indruk dat de Vlamingen minder moeite hebben met extra Franstalige (of Engelstalige) leden/berichten dan de Franstaligen met Nederlandstalige leden/berichten.

Wat betreft het forum zelf, zijn de topic- en subforum-onderdelen vertaald en beschikbaar in Frans en Nederlands. En voor het forum (systeem) kan u zelfs kiezen uit 3 talen (Engels, Nederlands en Frans).

Het is bijna niet mogelijk om alles dubbel (in twee talen) te posten. Ik heb al enkele mensen gecontacteerd om me hier te helpen maar dat is helemaal geen simpele taak. Alles vertalen zou een pak werk met zich meebrengen. Vandaar mijn voorstel om Frans, Engels en Nederlands door elkaar te gebruiken. Maar zoals ik in mijn eerste paragraaf beschreef hebben het overgrote deel van de Franstaligen het daar precies een pak moeilijker mee dan de Vlamingen. Misschien kan ik ze wel ergens begrijpen, gezien 95% van de berichten hier Nederlands is krijg je natuurlijk onmiddellijk de indruk dat het een Vlaams-only-forum is.

Er zijn enkele mogelijkheden die ik reeds bekeken heb, vb. een volledig los forum in het Frans, (/fr/ tov /nl/) maar dan moet alles dubbel gepost worden en moet ook alle officiële forum-berichten vertaald worden. Op die manier krijgen we weer een verspreiding van informatie (oa. evenementen...) en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Dus komen we weer uit op de huidige gang van zaken (alles door elkaar plaatsen). Er is nu een onderdeel voor de Franstaligen, maar dat staat vrij stil wat plaats in te nemen, misschien een beetje zonde vind ik.

Enerzijds moeten we werken aan meer Franstalige bezoekers, en dan kan er zelfs nagedacht worden over extra specifieke Franstalige onderverdelingen (subforums). Dit zou wel eens op termijn de beste optie kunnen zijn denk ik. Alles op 1 forum maar extra onderverdelingen voor de Franstaligen / Nederlandstaligen.

Er is inderdaad nog veel werk aan de winkel, maar zo vallen we ook niet stil hé. Zolang we kunnen innoveren, verbeteren en bijwerken gaan we de goeie richting uit.

Dus als er Franstaligen zijn die willen helpen om MEER aan de kar te trekken, dan zal ik deze met open armen ontvangen. Enkele extra Franstalige gangmakers zouden zeker niet slecht zijn om het Franstalige gedeelte op korte termijn te laten (mee) exploderen.
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door mindp0wer »

En als je ons nu eens allemaal Franse les liet volgen op kosten van het Forum :?:
:P
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Red Baron »

Herman schreef:ik weet dat er schrijvende leden zijn in vb damme en kan die plaats met die bolvoorstelling niet vinden :?:
Ik ben bijvoorbeeld van Damme (Sijsele) maar kijk bijna altijd vanop het werk (Brugge) ;) dus dat zal die iets grotere bol boven Brugge zijn ...
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door ovi »

Bij mij staat het ook het meest op het werk open dus boven Keerbergen gaat de bol wel wat kleiner zijn! :lol:
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door vic »

Ik ben bereid om mee te helpen in 't frans voor de franstalige Lotus liefhebbers. :P
In samenwerking met Roland of iemand anders :?:
Plaats reactie