12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Frederik »

Ben op de markt in Ieper geweest rond 16u, maar geen levende ziel meer te bespeuren, zijn dan doorgereden naar Zillebeke (Passim Bellewaerde). Ginder stond nog een groot deel van de deelnemers... Toerke gemaakt door het deelnemersveld en de ogen de kost gegeven.

Heb Pascal zijn Elan gezien ... deed 'n beetje pijn de Elan zo vuil te zien, en dit net na een volledige restore. Gelukkig kan je modder makkelijk verwijderen met een goede poetsbeurt. :) Man is dat een mooie Elan zeg, zoeentje wil ik ooit ook wel nog naast mijn SE ... damn. (ik val in herhaling zeker?)

Heb de Lotus speciaal van stal gehaald om te meeten, gelukkig was het een erg mooie dag. In Zillebeke nog vrienden een bezoekje gebracht en dan via Zandvoorde-Komen-Menen-Kortrijk terug naar huis (toerke) gereden.

Moraal van het verhaal : ik heb nog steeds "dust" :roll: ;)
Jochen
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2008, 10:53
Naam: Jochen
Auto: Alfa 159 - 147 GTA

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Jochen »

paar oldies onderweg naar huis tegengekomen :)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Herman »

copy quote "Ben op de markt in Ieper geweest rond 16u, maar geen levende ziel meer te bespeuren,"

de aankomst was zoals op dit forum vermeld en op de website van het event, om 11.30 nadien verschoven naar 12.00 hr.... en zoals vermeld was er een uurtje voor een babbel en pint in de kollebloem...

enfin we waren met 7 personen om te suporteren en omstreeks 12.00 kwam de eerste rallywagen er aan ... met enkele minuten later de lotus elan+2 van pascal..... ze waren enorm content dat wij er waren, ze hadden beiden enkele zeer zware dagen achter de rug.... in 3 de rit wiel bijna afgelopen, met veel schade tot gevolg ,en een inderhaast uitgevoerde reparatie+ 29 minuten straftijd , dan de rit vandaag geen remmen meer vooraan,,,,er kwam volgens hunzeggen ook veel rook vanonder de wagen als ze remden.... (ik heb pascal zijn schoenen eens bekeken, en ik begreep direkt waarom, waarschijnlijk door de bodem getrapt bij het hevige remmen ,hetgeen veel rook kan veroorzaken, en na een tijdje remmen zelfs pijn ad voeten ) ja... met een oldie rally doen kan waarschijnlijk wel voor vele verassingen zorgen, ze zagen er beiden vermoeid uit maar toch goedgemutst en hadden volgens hun zeggen een zeer goede rit vandaag gereden die hun de 29 minuten straftijd die ze hadden opgelopen deels ging laten slinken.....(de preciese uitslag , kwam pas na de lunch)
na de beloofde pinten (terras kollebloem)... op de mooie zonovergoten markt van ieper, en de praatjes, het bekijken van de reeds aangekomen wagens, die ergens aan een ver verleden deden denken, vertrokken dirk en pascal naar hun lunch plaats, en wij ook , wij verder naar richting zeetje, in de namiddag kreeg ik dan nog een sms van pascal om te melden dat ze 15de geeindigd waren, en daarmee , gezien de tegenslag dat ze meegemaakt hadden, toch heel tevreden mee waren
alléé toch een dikke proficiat pascal en dirk...

Volgend jaar doen pascal en dirk naar het schijnt mee aan deze rally met een auto met 1 wiel minder daar ze dit 4de wiel anders toch dreigen te verliezen...
Bijlagen
DAIHATSU-MIDGET-MP4-01.jpg
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Dirk510 »

IK ZAT AAN DE RECHTERHAND VAN ...

Voor de tweede editie van de "Ypres 24 Hours Retro" had ik het geluk om Pascal te mogen navigeren.
"Old Lady Elan" was er klaar voor!
Haar "sound" evenaarde die van "Maria Callas" in haar volle glorie tijd. Gelukkig maar, want de "sound" die deze diva de dag van vandaag produceert, zou de "stilte" zijn, die we echt niet nodig hadden tijdens het weekend. De krasse Lotus van 35 jaar oud, moet niet onder doen voor de hedendaagse "Girl Power" van het Lotus gamma. Toen Hubert Saelens ooit de "12 uren van Ieper" won met een Lotus Elan, droomde ik als knaap van 16 jaar, om dat ooit eens zelf te mogen beleven. daarop heb ik 40 jaar moeten wachten. Nu droom ik weleens van Britney Spears. Soms droom ik van Joëlle Milquet, wat veel zegt over de huidige toestand van mijn gezichtvermogen. moest bij 40 jaar ook deze droom uitkomen, dan zou dit voor beide partijen, geen geschenk meer zijn.
Dat de rally geen makkie zou worden, hadden we voorspeld, maar dat ik het uiterste uit de kan zou moeten halen om binnen de "Top 10" te blijven had ik niet durven voorspellen. We kregen hezt startnummer 2 toegedeeld. Het ware beter geweest als andere deelnemers reeds het parcours vóór ons, hadden kunnen openrijden. Soms moest ik het Roadbook heel dicht tegen mijn neus drukken om er een "klein lichtpuntje" in de duisternis te vinden. Wie ook soms een lichtpuntje in de duisternis bracht, was mijn nieuwe vriendin Mia. Niet tegenstaande ik reeds vele jaren gelukkig getrouwd ben met Lena, gehoorzaam ik geregeld aan Mia, die ik liefdevol Méne noem.Mia mijn GPS
"Méentje Tom Tom" volgt ons vanuit haar satelliet, maar moet zwijgen als vermoord.
Alle bestaande navigatsystemen werden er toe gepast : bol pijl zonder afstand zodat de situatie zich zowel op 3 meter als op 3000 meter kon bevinden! verder hadden we nog puntenritten, pijlenritten, rallynata systemenrit, en de gevreesde visgraat.
"Visgraat" niet het ideale systeem, als je met een beenhouwer op pad bent.
Het weekend parcours bestond uit +/- 400 km waarvan er amper 30 km verbindingsritten waren, al de rest waren TK.
Vrijdagavond starten we om 19u02, voor vier TC proeven. We eindigden die nacht op de 10de plaats
Zaterdagmorgen om 10u02 maakten we kennis met het Heuvelland. De gemiddelde snelheid van 46 km/u lijkt niet hoog, maar Lotje kreeg geregeld zweepslagen om er toch niet in te slagen om tijdig te klokken.
Op een niet afgesloten parcours met alle verkeer is moeilijk om tijdig aan te komen bij de controlepost.
Alle kaarten waren op schaal 1/50.000 wat landelijk rijden er niet bepaald gemakelijk opmaakt. De Break in Poperinge verlieten we op de 6de plaats algemeen.
Tijdens de eerste KP besliste Lotje zelf over ons Lot. Een los gekomen linker achterwiel zorgde ervoor dat we de KP moesten verlaten richting garage, met alle nodige straftijden vandien.
480 strafpunten rijker op één KP¨is dodelijk. zodat we zaterdagavond eindigden op de 22ste plaats algemeen. De nachtrit leverde ons de kans om op te klimmen zodat we zondag morgen konden starten als 19de algemeen.
Zondagmorgen op onze nuchtere maag kregen we een "visgraatje" die ons meteen klaar wakker schudde. Liefst 19km lang waarbij 49 situaties gevonden moesten worden. 'K kwam ZOT.
Slechts 7 teams, waaronder wij, reden eenfoutloos parcours. De andere deelnemers moesten allemaal hun "Hulplijn omslag" openen om de aankomst plaats te vinden. omdat er zoveel teams opdool waren, werd de TC geannuleerd, jammer wij en zes anderen hadden het wel kunnen presteren.
We hebben de Top 10 niet gehaald.
Het was zeer fijn om bij aankomst op de Grote Markt van Ieper, begroet te worden door Lotusforum vrienden. De frisse pint op het terrasje was tevens door hun aanwezigheid, een flinke pint vers bloed
Bedankt Forumvrienden
Dirk510
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door vasseur »

Ook van mijn kant bedankt aan iedereen die komen supporteren is .
Het was een moeilijke rally maar we hebben er terug veel plezier aan gehad en ook veel bij geleerd.
Greeds de beenhouwer
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door F.Sohier »

Op Vraag van ons dirksken heb ik wa beelden van afgelopen weekend van de lotus samengezet heb gezien dat mijn filmpje hier ook al opstaat van afgelopen weekend

beelden volgen weldra van de lotus zijn in de maak ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Herman »

toch nog met 4 wielen ????

OBV- = onbetrouwbaar voertuig
-795 tel dit samen en t'is ook een kansspel...

ja.... pffff
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door vasseur »

OBV = ONGELOFELIJKE BLIK VANGER OF
OLLEMOLE BLOTE VROUWEN
PAST BETER BIJ NEN BEENHOUWER AL DAT VERS VLEES
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door F.Sohier »

Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 12/10/2008 : Last minute- Lotus trip/evenement - mini meet

Bericht door Herman »

re: winter ideetje....

ik zie dat er op het forum nogal wat liefhebbers zijn van lotus schaalmodellen, en er hiervoor een ruime intresse bestaat.... zou het geen goed ideetje om ergens eens een tentoonsteling of event die aanleunt bij dit onderwerp op een grijze zondag voor de mooie tourdagen eraan komen samen te bezoeken.....en een pintje bij de babbel nemen ?
ik persoonlijk ken daar niks van,(van dien schaalmodellen bedoel ik)
maar ben er wel in geintresseerd geraakt door de vele posts....

wie reageert hierop..????
Plaats reactie