Exige S gezocht

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Exige S gezocht

Bericht door Bzguy »

Bijlagen
!!rSRKpQCG0~$(KGrHqUOKjMErzSTSQEZBLI)96z9WQ~~_27.JPG.jpeg
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Exige S gezocht

Bericht door Bzguy »

Bijlagen
8441_27.JPG.jpeg
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Exige S gezocht

Bericht door Dim »

Die aubergine stond al te koop in maart, cfr http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=728
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Exige S gezocht

Bericht door Mr.E »

Bzguy schreef:toen k die aubergine zag staan dacht ik echt van : WAUW !

Zaaaaaalig unieke super exclusieve kleur !
Ja, Hans, zo ziet ge maar... een Lotus verkopen is niet makkelijk :cry: , maar een nieuwe vinden is soms nog moeilijker...
Vele Exiges hebben geen airco, en dat is echt een must voor mij... 'k weet wel: extra gewicht en zo... maar die extra 15 kg moet wel kunnen in een Exige vind ik. Plus: als ik niet zweet, kan ik mij beter concentreren, en dat maakt me dan weer sneller... ;)
De "British GT Limited Edition" is niet verkeerd, maar staat in Zwitserland... volgens mij betaal je daar BTW op, niet? Mwa, zover ga ik trouwens toch niet zoeken. Zelfs niet voor een Lotus 8-)
'k Vraag me trouwens af in hoeverre de "vraagprijzen" van de Exiges momenteel betaald worden bij een effectieve verkoop. Heb de indruk dat de prijzen toch nog wat te hoog liggen, zeker na de prijsdaling die Lotus zelf doorgevoerd heeft onlangs voor een nieuwe Exige. Er blijven toch ook heel wat wagens lang in de verkoop staan.
Dat geldt voor vele van de auto's die hier opgenoemd worden, zoals Dimitri al aanhaalde met de Aubergine. De lichtblauwe Exige staat ook al een eeuwigheid bij Verhiest, dat is nochtans een zeer propere auto (buiten de kleur die wat "speciaal" is).
Tijd brengt raad... alle info welkom, trouwens!
Sometimes too much is just enough.
kemet
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 nov 2008, 23:40
Auto: Exige

Re: Exige S gezocht

Bericht door kemet »

Die blauwe staat er inderdaad reeds lang.
Reden is dat de verkoper er vorig jaar nog 50000 euro voor vroeg.
Ikzelf ben er in geinteresseerd geweest en nog iemand die ik ken.
Maar hij wou hem zelfs voor 48000 niet laten gaan.
Nu staat hij nog voor 39500 te koop.
Volgens mij een goede koop als je de opties en km bekijkt.
Voor maximum 3000euro staat hij zelfs in de kleur die je wenst
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Exige S gezocht

Bericht door Bzguy »

tja, vraagprijs is uiteindelijk nooit de prijs die betaald wordt, beide partijen houden rekening met een zekere marge. Elke exclusieve wagen is moeilijk te verkopen, en als we spreken van n Exige draait dat toch gauw rond de 35k - 40k, en da's geen kleingeld he ;)

Die aubergine (FKM) is subliem (maar heeft die airco ?), die lichtblauwe bij Verhiest is erg bijzonder van kleur : in t begin denk je 'bah', maar dan begin je die te apprecieren net omwille van die speciale kleur :)

Is idd n moeilijke zoektocht, ik heb enorm geluk gehad om mn droommodel dicht bij huis te vinden (uiteindelijk waren er slechts 3 Elise's die in aanmerking kwamen)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Exige S gezocht

Bericht door Herman »

ik lees hier zo.... "een aircondition is een must".... bij deze maak ik u er wel attent op dat de airconditions in elises, géén al te beste reputatie hebben, en als ze al werken het dan nog manuele zijn waar ge bij iets van warmte voortdurend moet aan manipuleren... van mijn vorige S2 111s zat ik met een ernstig defekt ad aircond.leidingen... na een grondige na-vraag (oa Seloc) en analyse van dat ding hebben we toen maar besloten om het ganse aircond. zootje er uit te laten halen ,hetgeen ettelijke kilokes scheelde... In de Europa heb ik tot nog toe geen problemen met de aircond. met uitzondering van het konstante vervelende gedoe vd onmogelijke juiste afstelling...maar dat is eigen aan een non-auto aircond.. en is trouwens hezelfde voor de chauffage... het is een voortdurend manipuleren vd bediening.. een jammerlijk iets..maar die toch het Lotus rijgenot niet te veel kan verminderen voor ons....deze volgende zomer rijden we nog eens naar Altea Spanje met de Europa en de airco zal dan wel goed moeten werken denk ik, want een Europa heeft een vrij warme cabine en géén soft-top...
Bijlagen
stiff-nipples-air-conditioning-service.jpg
stiff-nipples-air-conditioning-service.jpg (24.81 KiB) 5327 keer bekeken
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Exige S gezocht

Bericht door ben »

Over verkoop en exclusiviteit gesproken, ook ik vind voorlopig niemand die méér als 25.000euro veil heeft voor mijn Europa (putje winter is misschien ook niet beste moment om te verkopen), maar aan die prijs kan ik die toch niet van de hand doen ???????!!!!!!!! (p.s.: ik vind die airco eigenlijk wel goed werken).

Je moet maar es gaan kijken naar de prijzen van de 2dehandse Ferrari's: 150.000euro, 180.000euro, 220.000euro alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het is gewoon de NAAM. Maar als Lotus kan presteren in F1 kan Lotus ook ferm duurder worden.

Je gaat mij toch nie gaan vertellen dat je meer fun hebt in een ferrari van 200.000euro dan in een exige van 40.000euro, wel integendeel!!

Je moet toch geen universitair zijn om in te zien dat er iets niet in de haak zit met die prijsverschillen Lotus/Ferrari.

Vandaag moet je echt een driedubbele paardekop zijn om nog 200.000euro neer te tellen voor zo'n lelijk model van ferrari.

Men verwijt de Europa een lelijk eendje te zijn, maar je moet es naar die laatste ferrari-modellen kijken....
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Exige S gezocht

Bericht door Bzguy »

ik vind de Europa de meest ondergewaardeerde Lotus, en da's jammer voor de liefhebbers (maar interessant voor n koper)

Eerlijk gezegd : mocht n Europa n targa dak hebben was voor mij de keuze Elise - Europa wel moeilijk geweest.

Ik vind m super knap, die Europa, staat zeker op mn 'wishlist', later zeker en vast n klassieker !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Exige S gezocht

Bericht door Herman »

@ Ben.... noem mij eens iets dat wel verkoopt....
43 nieuwe Lotussen ingeschreven over 2009.... en daar zijn er meschien nog enkele van aangekocht in de uk....dat is nu ook niet echt om naar huis te schrijven hé... het verwachte Evora effekt is bijna nihil zo te zien...--
daar tegenover is er een verschuiving van (goedkope RHD) uk wagens naar hier..die er mede voor zorgen dat ook hier de prijs willens nillens moet gedrukt worden... ook is een lotus veelal een tweede of derde wagen...en als er dan toch moet bespaard worden dan........ ik heb verleden jaar een recente pracht C2 cabrio Porsche met verlies moeten verkopen, zo ongeveer een 10.000 eurokes onder de "normale" marktprijs..zo ziet ge maar..en qua ferrari, t'ja ik kan die dingen ook wel spotgoedkoop kopen hoor aan prijzen om van te duizelen, maar wat baat het iets goedkoop kopen als ge er toch niet vanaf raakt...momenteel is het de raad gewoon afwachten als ge verkoopt.. en NU kopen als ge moet kopen...zoveel is duidelijk...maar kopen om te verkopen is helemaal uit den den boze tenzij in very low low geprijsde wagens.... De Europa is een apart verhaal...die wagen heeft zoals ik al vele keren verteld heb... een slechte start gehad mede door journalisten die maar gewoon tekstje overschreven van andere pummels...en ook dat de wagen niet in de USA is verkocht geworden door Lotus... wist u dat in Belgie procentgewijs het meeste Lotus Europas rijden vd hele wereld en dat de absolute topverkoper ervan in Belgie zit....in de UK zelf is het een hele toer om er ene te zien te krijgen... recent is er een UK Lotus Europa meeting geweest en ze hebben in de uk er met moeite 9 stuks samen gekregen.... de meeting wordt nu volgende maand te "Snetterton"nog eens overgedaan denk ik....Ik persoonlijk vind dat nog steeds een zeer mooie pracktische wagen...en in de uk beginnen ze nu plots dat ook te vinden.... er worden er nu nog a rato van 8 stuks per maand nieuwe gemaakt tot productiestop 11/2011 naar het schijnt...ik heb onlangs ook met het gedacht gespeeld om ons een Evora aan te schaffen...ik werd er ene aangeboden met 160 km op de teller, nog niet ingescheven en reeds ongevalbeschadigd...maar makkelijk repareerbaar...maar als ik dan eens goed begon te rekenen.... en te kijken wat ik eigenlijk "maar" meer ging hebben voor mijn centen vergeleken bij mijn trouwe Europa dan heb ik mezelf beginnen vragen stellen...of het eigenlijk wel hoefde...zeker niet om met een exclusieve wagen rond te rijden, want de Europa is in feite exclusiever dan de Evora...en een 2 liter tegenover een 3.5 liter stoort mij persoonlijk ook enigzins...maar los daarvan is het een mooie wagen die Evora, en hoop ik echt dat er een slaagkans qua verkoop is of komt...maar "ik" kan me er heden niet mee verbeteren denk ik alles wel beschouwd.....s
Gesloten