Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Herman schreef:
ben schreef:Ik zit met vermogensverlies op mijn Europa.

Als ik in vijfde zit aan ongeveer 175 km/h (met of zonder airco maakt niet uit) dan valt alle vermogen weg; tis net alsof ik in het niets trap.

In de andere versnellingen totnogtoe geen probleem.

Woensdagmiddag mag ik naar Verhiest......
Mag ik vragen lag uw aircondition aan ?
hebt u een 225 pk ecu ?..

ik heb deze week nog veel erger meegemaakt... 150 a 160 gezapig op de E17 plots geen vermogen meer en alleen een onregelmatige traagloop.... nog kunnen sukkelen tot aan afrit... stilgelegd... na een tijdje opgestart... "zonder problemen " en terug volle vermogen... alleen de aircond werkte niet meer. ???... na een kwartier rijden werkte aircond. plots wel weer.... dan gebeld naar lotus... en de manipulatie gedaan die ze mij zegden... motor af.. contact aan.. gaspedaal volledig indrukken en traag laten opkomen dit 5x.. zou ergens een soort reboot kunnen zijn... Toch maar gevaarlijk op een drukke snelweg... nu vraag ik mij af of dit niet te maken heeft met de impuls die de ecu krijgt om de aircond uit schakelen aan een bepaalde snelheid... of dit te maken heeft met de 225 pk ecu weet ik niet... maar t'is toch eigenaardig... toen de ecu pas geplaatst was heb ik terug moeten gaan wegens een een verplichte reboot der ecu daar mijn aircond niet werkte.. ik heb er nu een 50 km meegedaan sedert het probleem eerder deze week en geen verdere moeilijkheden ondervonden...
:cry: :cry: :cry:
kheb net hetzelfde meegemaakt als u herman paar weken terug; bij mij brandde het lichtje van de motor; bij verhiest geweest; bleek dat er niks aan de hand was behalve dat er water zou zijn gekomen onder die plaat in de motorruimte achteraan en dat begon dan te verdampen; dit alles als gevolg van iets te enthousiast wassen van de auto....

p.s: het vermogensverlies gisteren was zowel mét als zonder airco

Ook heb ik de indruk dat Frederik gelijk heeft als ie zegt dat het iets met de turbo te maken heeft...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Frederik »

Normaal is de motor afzetten en weer aanzetten al genoeg om de ECU te resetten. "Indien het gaat om het feit dat de motor in noodprogramma gaat".
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

@ Ben.... hebt u de 225 ECU zitten ?....
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Herman schreef:@ Ben.... hebt u de 225 ECU zitten ?....
Ik denk het wel.

Verhiest heeft mij gistren aan telefoon nog bevestigd dat Lotus-kit 225PK erop gestoken is...
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

k' begin mij stillekes ongerust te maken dat die 225 ecu kit.... meschien wel ook niet zo denderend is..... op seloc komen er veel te koop die gekraakt geweest zijn en door tuners gemaakt.... maar deze werken naar het schijnt niet en geven niks dan problemen... er zou er maar ene echt werken en dat is deze van lotus zelf (zoals we beiden hebben).... maar.... hopelijk krijg ik zoiets (defekt eerder deze week) niet meer voor wat ik deze week meegemaakt heb, zo tussen de vrachtwagens op de e17, t'was géén lachertje.... en ...ik had al direkt een probleem bij de installatie van de 225 hp ecu, waarbij een aanpassing met open telefoonlijn met uk lotus naderhand nodig was... maar meschien maak ik me onnodig zorgen...
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Wat er ook van zij Herman; we hebben beide al met vermogensverlies te kampen gehad; zelfs bijna op identieke manier: plots midden op de autosnelweg; lijkt me wat te frappant om toeval te zijn.

Kheb het tegen Verhiest ook gezegd:"kheb al drie elises gehad en nooit last en nu plotsklaps 2 keer op 1 maand met de Europa; daardoor voel ik mij beteke onveilig in Europa" (vooral aan 230 per uur)

groeten

p.s.: als het een troost mag zijn, bij mij is Lotus UK er ook aan te pas gekomen....al dan niet met open telefoonlijn
molleke

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door molleke »

ben schreef:Wat er ook van zij Herman; we hebben beide al met vermogensverlies te kampen gehad; zelfs bijna op identieke manier: plots midden op de autosnelweg; lijkt me wat te frappant om toeval te zijn.

Kheb het tegen Verhiest ook gezegd:"kheb al drie elises gehad en nooit last en nu plotsklaps 2 keer op 1 maand met de Europa; daardoor voel ik mij beteke onveilig in Europa" (vooral aan 230 per uur)
Ben, u mag zo rap niet rijden
groeten

p.s.: als het een troost mag zijn, bij mij is Lotus UK er ook aan te pas gekomen....al dan niet met open telefoonlijn
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Tiens Pascal, en ik die dacht dat jij die persoon was die 275 reed daar "waar het effe kon"; of zou ik mij vergissen? :D ;)

greetz
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Oorzaak vermogensverlies werd niet direct gevonden bij Verhiest.

Info wordt doorgespeeld naar Engeland. Afwachten dus.

Voel mij wel redelijk gerustgesteld want mechanisch nul fouten.

Dit 'vermogensverlies' werd wel nog NIET geconstateerd op de SE-versie,

dus waarschijnlijk (?) programmatiefout(je) op Lotus-kit 225PK ???

greetz
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

---- 005 [Desktop Resolution].jpg
Plaats reactie