Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Volgens mij gaat hij zo lekker dat hij niet wil stoppen met testen!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Het goede nieuws is: De Switcher werkt briljant!
Het slechte: Nog steedsboostcreep
Wordt vervolgd!
Het slechte: Nog steedsboostcreep
Wordt vervolgd!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Spijtig van al het werk kerel maar hopelijk krijg je het toch nog goed!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Vanaf nu is het niet zo veel werk meer gelukkig
7 bouten los, slijptol erbij, en gaan!
7 bouten los, slijptol erbij, en gaan!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Vanavond heb ik alles nog eens los gegooid en de slijptol ter hand genomen.
Met gepaste trots kan ik melden dat ik geen enkele last meer heb van Boostcreep!
Problem solved dus en Piper kan een puntje zuigen aan mijn resultaat.
Ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben!
De wagen rijdt nu echt zalig en hangt aan het gas als nooit tevoren.
Nu kan ik eens gaan kijken dat ik een rollerbank sessie inplan
Met gepaste trots kan ik melden dat ik geen enkele last meer heb van Boostcreep!
Problem solved dus en Piper kan een puntje zuigen aan mijn resultaat.
Ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben!
De wagen rijdt nu echt zalig en hangt aan het gas als nooit tevoren.
Nu kan ik eens gaan kijken dat ik een rollerbank sessie inplan
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Ik hou nu alvast ook LEC in de gaten, met fotoreportage
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Das goed nieuws kerel!
De volhouder wint!
De volhouder wint!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Zo, nu motorisch alles weer meer dan perfect is (en zo zie ik het graag) is het tijd voor wat detailwerk. Stap 1: de weigerende benzinemeter repareren. Gemakkelijk?
Het lijkt heel makkelijk, Enkel 4 schroeven van afdekplaatje loshalen, brandstofslangen loshalen, stekkers van sensoriek loshalen, knelring losschroeven en de assembly eruit halen....
Dus, 3 schroefjes van het plaatje eruit, en de 4e kom je NET niet bij omdat daar de "catch'van de afdekkap van het dak voor zit. Die moet dus eraf en die zit met 4 boutjes.
Je raadt het al: 2 goed bereikbaar en de andere 2 onder en plastic trim. Dus: Stoffen bekleding boven accubak eraf, Plastic afdekdeel boven accubak eraf, eindkappen accubak eraf en dan het gewraakte plastic deel voor de 2 bewuste boutjes...
Wacht... dat zit vastgelijmd aan de binnenbekleding, dus dat ook nog loshalen.
Nu ligt de hele binennkant vanaf de achterstoelen open, en ja, dan is het een simpele klus : Ik heb de vlotter eruit gehaald, een gaatje gevonden, dus leeg laten lopen en gelast met een stukje nylon en de soldeerbout, 400 graden celsius voor het lassen van Nylon. (de tijd zal 't leren of het houdt)
Ook de variabele weerstand even gereinigd. Al met al slechts 45 minuten werk.
Daarna weer trim en bekleding terugzetten en afmonteren met spuitlijm (klote klus) Ik doe het netjes, ben dus nu op 3/4. en al aardig wat uurtjes bezig. Ook alles nog een 2e keer moeten loshalen omdat er een rubber plugje in een gat floepte. Ik haat rammeltjes, dus heb 'm weer tevoorschijn getoverd Daarbij kwam ik nog een 4-tal klemmen tegen van een vorige reparatieactie waarbij de 'reparateur'het wel best vond en ze heeft laten zitten. Weer een paar rammeltjes minder!
Oh ja, de benzinemeter doet het iig perfect!
*zucht*
Het lijkt heel makkelijk, Enkel 4 schroeven van afdekplaatje loshalen, brandstofslangen loshalen, stekkers van sensoriek loshalen, knelring losschroeven en de assembly eruit halen....
Dus, 3 schroefjes van het plaatje eruit, en de 4e kom je NET niet bij omdat daar de "catch'van de afdekkap van het dak voor zit. Die moet dus eraf en die zit met 4 boutjes.
Je raadt het al: 2 goed bereikbaar en de andere 2 onder en plastic trim. Dus: Stoffen bekleding boven accubak eraf, Plastic afdekdeel boven accubak eraf, eindkappen accubak eraf en dan het gewraakte plastic deel voor de 2 bewuste boutjes...
Wacht... dat zit vastgelijmd aan de binnenbekleding, dus dat ook nog loshalen.
Nu ligt de hele binennkant vanaf de achterstoelen open, en ja, dan is het een simpele klus : Ik heb de vlotter eruit gehaald, een gaatje gevonden, dus leeg laten lopen en gelast met een stukje nylon en de soldeerbout, 400 graden celsius voor het lassen van Nylon. (de tijd zal 't leren of het houdt)
Ook de variabele weerstand even gereinigd. Al met al slechts 45 minuten werk.
Daarna weer trim en bekleding terugzetten en afmonteren met spuitlijm (klote klus) Ik doe het netjes, ben dus nu op 3/4. en al aardig wat uurtjes bezig. Ook alles nog een 2e keer moeten loshalen omdat er een rubber plugje in een gat floepte. Ik haat rammeltjes, dus heb 'm weer tevoorschijn getoverd Daarbij kwam ik nog een 4-tal klemmen tegen van een vorige reparatieactie waarbij de 'reparateur'het wel best vond en ze heeft laten zitten. Weer een paar rammeltjes minder!
Oh ja, de benzinemeter doet het iig perfect!
*zucht*
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Ook dit hebben ze bij de Elan dus weer lekker weggestoken,
Is er eigenlijk iets waar we bij de Elan wel goed aankunnen?
De Elan is duidelijk de auto voor de masochistische mechanieker!
Als ik mijn onderdelen heb ga ik de distributie en waterpomp v/d blauwe vervangen dus ben nu al mijn vloeken en gesakker aan het opsparen.
Is er eigenlijk iets waar we bij de Elan wel goed aankunnen?
De Elan is duidelijk de auto voor de masochistische mechanieker!
Als ik mijn onderdelen heb ga ik de distributie en waterpomp v/d blauwe vervangen dus ben nu al mijn vloeken en gesakker aan het opsparen.
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Wauw......