Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Vette shit: Mijn Custom Downpipe is klaar!
I'll keep you posted
I'll keep you posted
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Made in Delluf ?
Wel snel gegaan...!
Wel snel gegaan...!
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Zo... Alle onderdelen zijn binnen en vanavond weet ik of alles mooi in elkaar gaat.
Mij is al opgevallen dat je lekker veel ruimte over houdt met de nieuwe downpipe.
Ook de uitlaatbocht steekt iets minder uit waardoor de bodemvrijheid is toegenomen! (en dit soort ongelukjes niet meer zo snel gebeuren hoop ik)
Wellicht kan ik morgen berichten over succesrate en eerste performance resultaten... spannend!
Mij is al opgevallen dat je lekker veel ruimte over houdt met de nieuwe downpipe.
Ook de uitlaatbocht steekt iets minder uit waardoor de bodemvrijheid is toegenomen! (en dit soort ongelukjes niet meer zo snel gebeuren hoop ik)
Wellicht kan ik morgen berichten over succesrate en eerste performance resultaten... spannend!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Hopelijk is het zo'n succes geworden en heb je daarvan zo lang genoten, dat je nog geen tijd vond om je ervaring te posten.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Goed en slecht nieuws.
Ik ben weer op de weg (en er dus bij zondag)
Maar er is nog steeds iets niet helemaal lekker. Ik vermoed een lekje NA de lambdasensor, waardoor de motorregeling nu gewoon goed is, maar de viergastest moeilijk doet.
Aangezien ik nu zelf een CO meter heb.... ga ik een lange slang nemen en deze tijdens de meting voorzichtig eruit trekken tot ik een verandering zie (als die er is...)
To be continued, maar tot zondag! (sorry, wassen gaat me niet meer lukken)
Ik ben weer op de weg (en er dus bij zondag)
Maar er is nog steeds iets niet helemaal lekker. Ik vermoed een lekje NA de lambdasensor, waardoor de motorregeling nu gewoon goed is, maar de viergastest moeilijk doet.
Aangezien ik nu zelf een CO meter heb.... ga ik een lange slang nemen en deze tijdens de meting voorzichtig eruit trekken tot ik een verandering zie (als die er is...)
To be continued, maar tot zondag! (sorry, wassen gaat me niet meer lukken)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Yes! Oorzaak gevonden van de slechte CO resultaten en de hoge lambda van de viergasmeting, nokkenassen geinspecteerd, beschermplaat weer onder de neus en natuurlijk het hitteschild van de turbo weten vast te zetten aan bestaande punten... Laat de zondag nu maar komen!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
En wat was nu de oorzaak van de slechte CO?HJ2 schreef:Yes! Oorzaak gevonden van de slechte CO resultaten en de hoge lambda van de viergasmeting, nokkenassen geinspecteerd, beschermplaat weer onder de neus en natuurlijk het hitteschild van de turbo weten vast te zetten aan bestaande punten... Laat de zondag nu maar komen!
Hoge lambda waarde betekent te arm. Te arm achter de sensor??? Een luchtlek aan de uitlaat????
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
... meerdere luchtlekken ben ik bang, en een kapotte MAT sensor!
Nu de lucht weer wat kouder wordt en dus wat zwaarder... mijn overboostproblemen zijn weer terug!
Grrr... weer de turbo eruit en de wastegate optimaliseren en aanpassen aan de nieuwe situatie ...
Nu de lucht weer wat kouder wordt en dus wat zwaarder... mijn overboostproblemen zijn weer terug!
Grrr... weer de turbo eruit en de wastegate optimaliseren en aanpassen aan de nieuwe situatie ...
If you always do what you always did, you always get what you always got.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Ondertussen toch maar eens een lijstje met mod's maken, als geheugensteuntje voor mezelf
Mod's:
1. Mountain Chip (Everest)
2. PECO Uitlaat (kat loos)
3. Piper downpipe (pre-cat loos & geflowd)
4. Dave's Shortshifter
5. Bob's Shift cables (nog te monteren 'kuch!')
6. Hi spec rem upgrade (voor)
7. Subaru schijven, gegroefd (voor)
8. Mintex blokken, voor en achter
9. Samco slangen (alle water)
10. Alle vacuumslangen vernieuwd
11. MSD Ignition coils
12. Magnecor Bougiekabels
13. K&N Inlegfilter
14. Interne wastegate van Turbo geport
15. HEL stalen remleidingen
16. Zwarte tellerplaten met witte markering / verlichting
17. Parrot Asteroid radio + actieve sub + iPhonelader op dash
18. Focal Speakers in deurpanelen
19. Top heatshield fixture
20. Toyo Proxes T1R rondom (toch een upgrade t.o.v. origineel he!)
21. Low temp fanswitch
Groot onderhoud:
1. Koppakking
2. Koprevisie
3. Achterremklauwen revisie
4. Distributieriem + waterpomp + loop-en spanrollen
5. Radiator re-core met metalen fill & drain pluggen
6. revisie thermostaathuis + thermostaat
7. Dynamo gereviseerd
8. HES gereviseerd
9. Natuurlijk Alle vloeistoffen en riemen en the usual shit
Er schieten me nog wel wat dingen te binnen, heh heh...
Mod's:
1. Mountain Chip (Everest)
2. PECO Uitlaat (kat loos)
3. Piper downpipe (pre-cat loos & geflowd)
4. Dave's Shortshifter
5. Bob's Shift cables (nog te monteren 'kuch!')
6. Hi spec rem upgrade (voor)
7. Subaru schijven, gegroefd (voor)
8. Mintex blokken, voor en achter
9. Samco slangen (alle water)
10. Alle vacuumslangen vernieuwd
11. MSD Ignition coils
12. Magnecor Bougiekabels
13. K&N Inlegfilter
14. Interne wastegate van Turbo geport
15. HEL stalen remleidingen
16. Zwarte tellerplaten met witte markering / verlichting
17. Parrot Asteroid radio + actieve sub + iPhonelader op dash
18. Focal Speakers in deurpanelen
19. Top heatshield fixture
20. Toyo Proxes T1R rondom (toch een upgrade t.o.v. origineel he!)
21. Low temp fanswitch
Groot onderhoud:
1. Koppakking
2. Koprevisie
3. Achterremklauwen revisie
4. Distributieriem + waterpomp + loop-en spanrollen
5. Radiator re-core met metalen fill & drain pluggen
6. revisie thermostaathuis + thermostaat
7. Dynamo gereviseerd
8. HES gereviseerd
9. Natuurlijk Alle vloeistoffen en riemen en the usual shit
Er schieten me nog wel wat dingen te binnen, heh heh...
Laatst gewijzigd door HJ2 op 19 dec 2012, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Henk-Jan aka HJ2 [Elan M100]
Eventueel je kabels eens plannen bij een volgend bezoek van mij.
Dan kan ik ook eens een handje toesteken bij jouw wagen.
Dan kan ik ook eens een handje toesteken bij jouw wagen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.