Pagina 2 van 5

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 28 okt 2009, 18:52
door vasseur
Om wat verder te vertellen over de belevenissen van mijn elan+2 zie hier het vervolg.
Na deze grondige restouratie heb ik dus de 2de retrorally in Ieper mee gereden met Dirk aan mijn zij daar bleken de remmen maar ondermaats te scoren dus bij deze is dit nu het eerste wat ik ging onder handen nemen.
Eenmaal de de wagen op de brug bleken alle rubbers in de triangels verstorven te zijn met als gevolg, terwijl we dan toch bezig zijn , vervangen van alle rubbers en terwijl die nu toch gedemonteerd zijn kunnen we maar evengoed nieuwe schokdempers steken ook .
Het blijkt toch een helse karwij te zijn hoor niet voor mietjes ;)
We zijn er nu nog aan bezig dus post ik enkele foto's om een indruk te hebben waar ik mee bezig ben.
Van zodra de wagen klaar is na mijn eerste testrit zal ik het niet kunnen laten om hier dan toch mijn bevindingen te plaatsen.
Tot later.

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 28 okt 2009, 22:50
door molleke
Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 10:08
door vasseur
molleke schreef:Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus
Die zonneband is er nog niet af geweest hoor, jullie hebben het verkeerd voor want toen we elkaar ontmoetten in Oostrozebeke was de restauratie reeds voltooit maar nu ben ik bezig met het onderstel , ik moet zeggen niet gelachen hoor, die achterste schokdempers zitten goed vast. :cry: :cry:

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 10:16
door ovi
vasseur schreef:
molleke schreef:Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus
Die zonneband is er nog niet af geweest hoor, jullie hebben het verkeerd voor want toen we elkaar ontmoetten in Oostrozebeke was de restauratie reeds voltooit maar nu ben ik bezig met het onderstel , ik moet zeggen niet gelachen hoor, die achterste schokdempers zitten goed vast. :cry: :cry:
Plezant hé Pascal!
Oldtimers zijn altijd een uitdaging wegens elke bout wel vastgeroest of vroeger heeft er al eens den één of den andere pipo de moer alle kanten van afgetrokken zodat je enkel nog een rond stukske metaal hebt dat je dan moet proberen los te krijgen. :P I love it!!! 8-)
Nog enkele dagen en ik begin aan de A310 dus als ik uw fotokes zie begin ik al te watertanden! :lol:
Nog veel plezier! ;)

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 10:22
door Frederik
Mooi werk !!!

Leuk om te lezen/mee te volgen. Logboekje bijhouden Pascal... leuk voor ons, en vooral voor uzelf later "om terug te zien".

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 10:26
door Herman
Pascal, als ik goed kan volgen hebt u eerst de bovenbouw gerestaureerd en nu, pas later bent u aan het onderstel bezig.... bent ge dan niet bang dat ge terug schade berokkent aan het reeds tevoren gerestaureerde ?

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 11:26
door vasseur
Nee hoor Herman omdat alles zich aan de onderkant van de wagen afspeelt en het chassis op zich nog zo goed als nieuw is.
Indien het chassis had moeten kapot geroest zijn dan was dit inderdaad geen juiste handeling geweest en ging ik inderdaad eerst moeten het chassis onder handen nemen en pas dan de body.

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 12:42
door Herman
T'is toch héél wat dankbaarder, denk ik zo ,om een Lotus te restaureren dan een andere oldtimer.... ik denk hierbij aan het kunstof bodywerk, toen ik "mijn" gedachten op een oldtimer zette was één vd. prioriteiten een kunstof of alluminium body... daar ik niet om de 2 jaar wilde lassen en schuren aan een doorroeste carrosserie,. Ik heb indertijd nogal wat oldtimers uit de USA geimporteerd, en van sommige van die kisten die toenertijd een aantal maanden op mijn verkoopsruimte te koop gestaan hadden, lag er dan, bij het verplaatsen vd wagen, zogezegd de halve wagen als roest achter op de grond, ik bewonderde altijd de courageuze personen/kopers die die dingen toch tot in de puntjes restaureerden, maar k'had mij altijd toen al voorgenomen van nooit met zo een roestbak rond te rijden, en... ik zie van vele bekenden, dat zelfs na een gerestaureerde en ogenschijnlijk goed opgelapt en gelast koetswerk ,er het jaar nadien dan toch nog roest komt op een plaats er naast, of onder die andere sierstrip of rubber... nee niks voor mij... gelukkig is het Morgan body uit alluminium......

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 13:20
door vasseur
Dat is ook een beetje de reden waarom ik voor lotus gekozen heb als oldtimer.
Maar niet alleen dat hoor, vooral de geschiedenis van het merk, de heel mooie modellen en het is en blijft no altijd een exclusieve wagen.

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 14:43
door ovi
Herman schreef:T'is toch héél wat dankbaarder, denk ik zo ,om een Lotus te restaureren dan een andere oldtimer.... ik denk hierbij aan het kunstof bodywerk, toen ik "mijn" gedachten op een oldtimer zette was één vd. prioriteiten een kunstof of alluminium body... daar ik niet om de 2 jaar wilde lassen en schuren aan een doorroeste carrosserie,. Ik heb indertijd nogal wat oldtimers uit de USA geimporteerd, en van sommige van die kisten die toenertijd een aantal maanden op mijn verkoopsruimte te koop gestaan hadden, lag er dan, bij het verplaatsen vd wagen, zogezegd de halve wagen als roest achter op de grond, ik bewonderde altijd de courageuze personen/kopers die die dingen toch tot in de puntjes restaureerden, maar k'had mij altijd toen al voorgenomen van nooit met zo een roestbak rond te rijden, en... ik zie van vele bekenden, dat zelfs na een gerestaureerde en ogenschijnlijk goed opgelapt en gelast koetswerk ,er het jaar nadien dan toch nog roest komt op een plaats er naast, of onder die andere sierstrip of rubber... nee niks voor mij... gelukkig is het Morgan body uit alluminium......
Alluminium gaat ook naar de kl... hé noekel! Ben eens naar een Ferrari gaan kijken waar de deuren tot op 10 cm v/d onderzijde volledig vol blaaskes stonden en waar je de stukken zo kon uitduwen! Nog moeilijker om te herlassen dan metaal dus enige goede keuze is nen plastieken! :lol:
Dat is ook de rede dat ik voor de Alpine gegaan ben! ;)