Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.
Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?
Mooi verslag van je km's met de Europa!
Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?
Mooi verslag van je km's met de Europa!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Ah.... je hebt daarvan nog geen verslag op het forum gezetHJ2 schreef:Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.
Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?
Je zou het doen én je was het vóór de installatie (nog) niet eens met mij ivm het aldaniet nut v/d dumpvalve :p
Zo'n kraantje ... heb ik liggen, gebruiken ze op hogedrukslangen, maar ken de juiste naam niet.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Is twee probaxjes in de Exige installeren geen optie??WimC schreef:In de Exige blijven rijden is voor mij quasi onmogelijk. Ik heb geen zin om na een lange rit telkens een maand aan de kant te gaan staan en de deur van de kine plat te lopen.
Ofwel koop ik eens een "echte racer", die hooguit 4 keer per jaar buitenkomt, ofwel een "comfortabelere" wagen en daar hoopte ik beter bij de Europa uit te komen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Esprit rijders hebben met zowat alles ervaringErwin schreef: Kortom, voor een investering van 200 € gaf dit een pak voordelen.
Benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft (Elan-rijders???)??
http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... valve.html
Misschien is het nuttig om bij Justin ten rade te gaan
Los daarvan, als Randy 400 pk claimt heb ik de neiging om hem te geloven! Ik ben wel benieuwd hoe lang de motor dan mee gaat. Stel dat je niet de laatste pk's zoekt en bv 350 pk hebt in een Europa... dan rij je met de 911 porsches/Ferrari's mee op francorchamps op kemmel, stavelot en richting eau rouge... klinkt als sex on wheels.
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Er is wel altijd iets mis met een auto. Je kan nu eenmaal niet verwachten van een constructeur dat ze de auto alleen op jouw maat gaan maken:
Ben, voor alle duidelijkheid:
Met dit bedoel ik enkel de remmen. Ik ben daarentegen zwaar onder de indruk van de stabiliteit (ook op autostrade) en het weggedrag op bochtige wegen. De spoorvorming is veel minder voelbaar dan bij de Exige. Ik denk dat de SE versie op dat vlak zelfs nog beter is.
Die pfft bij het schakelen had ik ook duidelijk en werkte niet storend, enkel het traag zakken van het toerental irriteerde me.
Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.
Wim
Ben, voor alle duidelijkheid:
Bij hogere snelheden en bochtige wegen is de Europa inderdaad heel levendig; jij noemt het ronduit gevaarlijk en ik kan je geen ongelijk geven.
Met dit bedoel ik enkel de remmen. Ik ben daarentegen zwaar onder de indruk van de stabiliteit (ook op autostrade) en het weggedrag op bochtige wegen. De spoorvorming is veel minder voelbaar dan bij de Exige. Ik denk dat de SE versie op dat vlak zelfs nog beter is.
Die pfft bij het schakelen had ik ook duidelijk en werkte niet storend, enkel het traag zakken van het toerental irriteerde me.
Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.
Wim
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
- Naam: Ben
- Auto: geen
- Locatie: Gent
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Stabiliteit in bochtenwerk, ja inderdaad, bestaat er beter op dat vlak?
Maar ik verzeker u dat ik na mijn bochten soms denk dat ik nu wel de rand gevonden heb
Je maakt het zo gevaarlijk als je zelf wil...
Maar ik verzeker u dat ik na mijn bochten soms denk dat ik nu wel de rand gevonden heb
Je maakt het zo gevaarlijk als je zelf wil...
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Bedoel je hiermee dat je het wel overweegt als je de bezadigde leeftijd van onze nonkel Herman hebt???WimC schreef:
Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.
Wim
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
Bwa, ik ben nu op een jaar zo een beetje mijn weg aan het zoeken in de "Lotusworld". Mijn groene Elise was ge-ni-aal, de blauwe was steengoed (te goed bijna) en de gele Exige is pure passie...en toch...het kriebelt weer.
Ik ga alles beetje op een rijtje zetten en rustig vanop afstand bekijken...maar blijf zeker bij Lotus. Ik ben aan het overwegen om mijn "denkperiode" te overbruggen met een Mk1. Ik weet wel dat ik classics meer en meer weet te appreciëren.
Een Europa zie ik echt als een auto waarmee je 10.000 km per jaar kan rijden, en dat zoek ik nu nog niet.
Wim
Ik ga alles beetje op een rijtje zetten en rustig vanop afstand bekijken...maar blijf zeker bij Lotus. Ik ben aan het overwegen om mijn "denkperiode" te overbruggen met een Mk1. Ik weet wel dat ik classics meer en meer weet te appreciëren.
Een Europa zie ik echt als een auto waarmee je 10.000 km per jaar kan rijden, en dat zoek ik nu nog niet.
Wim
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
- kevin_v
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Borgerhout
Re: Europa zonder veel moeite opgepomt tot 416 hp.
met ne exige gaat het blijkbaar ook.
http://www.youtube.com/watch?v=8GiEN8ec ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=8GiEN8ec ... r_embedded