Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door Frederik »

Het was vermoedelijk wel meerdere mensen opgevallen dat de Lotus Elan niet voorkwam op autogespot.com . Ik ben nu al een tijd aan het posten ginder en blijkbaar vinden ze de Elan niet spotwaardig. :roll:

Stel u voor, een Lotus met een productie van minder dan 4.000 is niet spotwaardig. Een Elan kom je niet dagelijks, wekelijks laat staan maandelijks tegen. Porsches dat je -bijna- elke dag tegenkom zijn wel spotwaardig behalve de gewone Carrera's. Of massa-productie Ferrari's zoals de F355 en 348 dewelke ze tientallen duizend geproduceerd hebben worden wel gretig aanvaard.

Het is nu niet omdat ikzelf een Elan heb, maar ik vind dat zij eigenlijk niet correct zinzake hun keuzes. Volgens mij zijn er maar weinig wagens die geproduceerd zijn met een oplage minder dan de Elan.

Blijkbaar hebben ze daar ooit over gestemd (welke ik niet geloof) want ze hebben nogal eigenwijze moderatoren. Carrera S Cabrio kan wel, of een BMW M3 van deze beiden kom ik elke week meerdere tegen op de weg...

Mensen die willen ondersteunen of helpen de Elan spotwaardig te maken :
http://forum.autogespot.com/index.php/t ... g436394503 (enkele pagina's terug heb ik het aangekaart)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door HJ2 »

Ongeloooofelijk zeg, wat een kul! :shock:
2x zelfs.

1. dat je je druk maakt om wat spotters van je mooie ride vinden
2. Dat de elan niet spotwaardig is enzo.

Niet snel? Daar heb ik anders op het circuittraining heel ander commentaar op gehad, m.n.v. een vriendelijke GT3 rijder waarmee het leuk spelen was :-) (Zowiezo een top dag gehad met dank aan GP Elite)

Oh well, dit dreigt net zo iets te worden als de mac v.s. PC discussie. Goed voor paaaagina's hoog oplopende emotie, zonder dat je ooit helderheid krijgt :lol:
Laatst gewijzigd door HJ2 op 24 jun 2009, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door Frederik »

Ik begrijp dat bepaalde mensen niet wild worden van een Lotus Elan, maar ik ben Ferrari fan in hart en nieren maar een Mondial vind ik echt een pokkebak. Is trouwens veel minder zeldzaam en trager dan een Elan en die mag er dan wel weer op. Begrijpe wie begrijpe kan. (nattevinger politiek)

Wat andere mensen vinden van de Elan kan mij eigenlijk geen reet schelen, als ik 'm maar mooi vind... Maar om die op die manier on-spotwaardig te verklaren vind ik ongehoord.

De mensen hebben negatief gestemd omdat ze de wagen gewoon niet kennen... van zeldzaamheid gesproken. :roll:
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door HJ2 »

Kijk ff naar zo'n moderator... 50.000 posts. :shock:

Laat die jongens nu met hun feestje, wij hebben hier ons eigen feestje.
Gevalletje van gelijk hebben en gelijk krijgen... Niet de moeite waard dus. I rest my case :ugeek:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door electroshock »

Wat wil je toch discussiëren met modder-etters, lambo-freaks, pagani-papegaaien en koenigseieren ? Wat een onzin er uitgekraamd wordt als commentaar op de ene of andere foto op die site grenst aan het onnozele. Dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Weten zij veel dat die dingen die ze zo graag zien onhandelbaar & onbetaalbaar zijn, als het maar blingt is het voor hun goed. Dat is vrij duidelijk. Kijk bijvoorbeeld ééns naar het aantal opgepoetste taxis onder de rubriek 'mercedes'. Een banner van een taxi-befrijf zou niet misstaan.
It's a posers-site, not a drivers one ;) .
Je kan best enerzijds Autogespot of beter gezegd hun moderatoren negeren (je middenvinger opsteken mag ook :shock: , om wat meer in hun termen te spreken) & anderzijds vriendelijk blijven wuiven naar de jongens naast de weg met hun camera's en gsm's. Of gewoon ééns stoppen en die gasten de lift van hun leven geven.
Works in the long run, I'm sure. 8-)

Relativeren die ongedefiniëerde kiesdrempel van hun.
Ik zal mijn Elan Maisto eens trachten up te loaden :lol:
HJ2 schreef:dit dreigt net zo iets te worden als de mac v.s. PC discussie
Nee hoor, na alle veldslagen is de oorlog beslecht door de mac's. Zeker weten, zelfs als het tegendeel wordt bewezen met pie-charts, monthly graphics or 3D-curves :mrgreen:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door electroshock »

... en een echte Lotus liefhebber heeft zeker een hart voor (democratische) waarden zoals the speakers'corner, the open society, the believe that twiggy changed our world, de diepgang van de BBC-documentaires, de (non)sense van Monty Python, de rauwe echtheid van punk (en als het moet zelfs voor britt-pop), etc... .
Maar dat past natuurlijk allemaal niet in hun bling-kraam.
De Elan dus ook niet. Een caterham wordt zelfs doorverwezen naar klassiekergespot, laat me niet lachen. Ze parkeren hun ring-taxis maar best aan de kant. :evil: Cultuurbarbaren zijn het. Oeps, nu is het eruit. :?
(Eeuh, de vriendelijke spotters natuurlijk niet, de runners van zo'n site bedoel ik.)

Gewoon relativeren zeker.
Mijn frans trekt helaas op niks, maar ik waardeer in mijn charts de franglais van the Blenheim Gang mijlen hoger dan de autospotters.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door ovi »

Ik heb mij nooit iets aangetrokken van wat een ander van mijn auto's vindt! :D
Dus zeker zo'n hoopje meelopers en bimbo's kunnen mij gestolen worden.
Hoe minder ik opval hoe beter maar dat is nu eenmaal moeilijk met een Elan of zeker met de Alpine! 8-)
Kristel kreeg laats nog de opmerking van een moeder die voor haar zoon een Elise gekocht had! Ik heb een setje zetelovertrekken gehad voor mijn Peugeot 104 toen ik 18 werd! :? Ze had dus gezegd tegen haar rotbedorven zoontje dat ze nog iemand kende met een Lotus en hij had daar direkt op gereageerd dat het geen "echte" Lotus was omdat er geen Lotus motor inzat! :lol: De sukkel wist niet dat in zijn Elise een Toyota zat en ging het eens vragen in de garage had hij gezegd! :D
Heb natuurlijk niet gezegd dat dat nu eenmaal de "juiste" politiek is van Lotus.
Een goede motor in een geweldig chassis en of dat nu een Elan, Elise of Evora is maakt niet uit. Ieder koopt wat hij graag ziet of kan betalen en is daar dan "terecht" fier op.
Dus als je zelf maar kontent bent van wat je hebt moet je u van de rest niks aantrekken! 8-)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door electroshock »

ovi schreef:Dus als je zelf maar kontent bent van wat je hebt moet je u van de rest niks aantrekken! 8-)
Groot gelijk. That's the spirit. 8-)
Aan mijn zonnebril zie je trouwens niet dat hij maar € 6,50 gekost heeft. :lol:
ovi schreef:haar rotbedorven zoontje
Ik denk dat ik dat gastje zijn vriendin ken, "when spoiled rich girls dont get the correct color car for.."
http://www.youtube.com/watch?v=CzG_oHDLZdc&hl=nl
De jeugd van tegenwoordig zeker ? :cry: , Ik reed met 18 nog braaf met de fiets en was wél happy :P
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door Exploded »

Frederik schreef:... maar ik ben Ferrari fan in hart en nieren ...
Ben jij ook zo een gefrustreerde ferrari man die een rode alfa/lancia koopt en er vervolgens decoratieve paard-elementen op aanbrengt? :roll:
De echte Lotus filosofie staat haaks op die van Ferrari. Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan bij Lotus terecht komt.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus Elan (M100) is niet spotwaardig op autogespot.com

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Ben jij ook zo een gefrustreerde ferrari man die een rode alfa/lancia koopt en er vervolgens decoratieve paard-elementen op aanbrengt? :roll:
Nee, zoiets zou ik nooit doen. Of het is een echte of het is geen.
Exploded schreef:De echte Lotus filosofie staat haaks op die van Ferrari. Ik ben wel eens benieuwd hoe jij dan bij Lotus terecht komt.
Naast mijn passie voor Lotus zit ook Ferrari in mijn hart. Ik zou niet weten waarom zoiets niet kan...

Ik hou van Lotus voor hun ongeziene baanligging, hun fiscaal aantrekkelijke maar alsnog potente motoren/wagens, hun superlichte opzet en de unieke lijnen.

Ik hou van Ferrari voor hun super exotische design, en van hun V8 motoren. Van de "sound" van een Ferrari V8 krijg ik alsware kippevel en gaan al mijn haren over geheel mijn lichaam spontaan rechtstaan. Mijn voorkeur ... een oudere 348, als die revven dan ga ik helemaal uit de bol.

Een 348 heb ik nog niet gereden, wel een 550 Maranello en die viel fel tegen.
Van baanligging en stabiliteit kunnen ze van Lotus nog iets leren ;-)
Mijn interessegebied bij Ferrari zit hem vooral bij de 308, 328, 348, 355, 430 dus de reeks... dus met de V8 motoren centraal geplaatst.

Toch geen zonde om van meerdere merken te houden, niet?
Plaats reactie