Damaged Elise S :(

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Reiger
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2009, 00:11
Naam: Raf
Auto: Elise S

Damaged Elise S :(

Bericht door Reiger »

Gisteren in Antwerpen aan de Vlaamse kaai aan het vloeken geweest.
Ik sta te wachten om te parkeren naast de weg in een rij auto's en wacht om op te rijden terwijl ere een auto tussenuit rijdt met pinker aan.
Auto weg, ik begin in te rijden en knalt er ene op mijn voorkant links. Hij had niet gezien dat ik ging parkeren zij hij :evil: . En rijdt volle bak ook naar die parkeerplaats.
Gevolg: zijne hele flank van voor de deur tot achteraan ingedeukt. Bij mij: lak weg van voor het wiel tot een stuk achter het licht (maar geen deuk op eerste zicht) + velg beschadigd :evil:
Vriendelijke gast voor de rest die zijn fout wel toegaf, maar ik zit wel met de last...

Dus nieuwe velg en ik hoop dat ik geen kleurverschillen ga hebben bij herspuiten (denk ni dat ze een heel nieuw kap gaan terugbetalen)
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Erwin »

Ai Ai Ai. :cry:
Geen stukken polyester gebarsten of gebroken???
Even goed nakijken zodat ze ook goed hersteld kan worden.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Exploded »

Ik weet niet welke "clam" jij hebt, maar die "dunne" zijn moeilijk/niet te herstellen. Hou het dus goed in de gaten.
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door ben »

Nooit plezant; ik ben er ook steeds als de dood voor dat er iemand van die stommiteiten uithaalt op m'n Europa. Onze Lotuskes staan zodanig laag dat mensen er al es durven overkijken, met alle gevolgen vandien.

:evil: :evil:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Frederik »

Als ik het goed begrijp heeft de andere persoon zijn fout toegegeven?
Dus je hebt een aanrijdingsformulier gemaakt met de situatieschets op? Als hij dit aan zijn verzekering geeft zou het wel eens kunnen zijn dat zij moeilijk gaan doen... :roll:

Ik wil je niet onnodig zorgen laten maken, maar jullie waren beiden een maneuver aan het maken? Of staat er duidelijk dat jij stilstond en hij u heeft aangereden? Het kan wel eens heel moeilijk worden om hierin een foutieve partij aan te duiden als je beiden in beweging waart.

Herman heeft daar alvast een oplossing voor na zijn parking-accidentje.
herman.jpg
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Herman »

Bij mij was het meschien wel iets eenvoudiger, mijn wagen stond geparkeerd en de mevrouw die hem achteruitrijdend aanreed had hem niet gezien in haar spiegelken....(ik heb nadien wel vriendelijk gezegd dat dit spiegelken niet alléén dient om te kijken of lippen/of shmink nog correct zijn) ik heb een aantal mooie fotokes gemaakt en deze samen met het ingevulde aanrijdingsformulier naar mijn assu agent gestuurd en alles was voldoende zo met uitzondering dat ik wel lang heb moeten wachten op mijn centen en de herstelling zelf heb moeten financieel voorschieten....
Er was om zo te zeggen geen geen betwisting.... Maar in het geval van Reiger... Als hij vermeld heeft op het aanrijdingsformulier dat "hij" stilstond zou dat mogelijkerwijze een voordeel kunnen zijn, maar in het geval dat hij vermelde dat hij aan het/bezig met manuevreren was, zou er meschien betwisting kunnen zijn wie nu wie aangereden heeft... ge weet nooit met verzekeringen....
Reiger schreef:verf af van wiel tot aan koplamp...
is er dan geen crac in uw kunstof clam ?, ik zou dat toch goed laten onderzoeken hoor, evenals als er pardoes op het wiel gereden is ,de geo zeer goed laten opmeten...

in bijlage de toen ongelukkige Europa...('clam=vooraan nadien vernieuwd)
Bijlagen
IMG_0038.JPG
Laatst gewijzigd door Herman op 12 jun 2009, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dellie
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
Naam: Pieter
Auto: Nog gene

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Dellie »

oei das minder, dat zou ik ook niet graag voor hebben
Herman heft gelijk, als er opstaat dat ge stilstond dan hebt ge een voordeel
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......

Happiness only real when shared
Reiger
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2009, 00:11
Naam: Raf
Auto: Elise S

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door Reiger »

Formulieren ingevuld, maar er staat wel niet op dat ik stilstond. Alletwee in beweging. Hij gaf wel direct zelf zijn fout toe, maar inderdaad zou bij verzekeringsmaatschappij toch nog tot discussie kunnen leiden. (Wel nog een getuige bij opgezet)

Op eerste zicht geen scheuren in de clam... Wiel is maar heel lichtjes geraakt tegen lage snelheid, dus ik vermoed niet dat er verder iets beschadigd is. Maar laat het wel nakijken.

Positief is wel dat ik volledig omnium heb, dus hoogstens verlies van franchise.

Als het op herspuiten aankomt, heb ik wel wat twijfels of je er niks meer van gaat zien achteraf. Met laser blue kleur zitten er wel een paar lagen op, dus gaat dit achteraf wel hetzelfde zijn. Het liefst zou ik natuurlijk een nieuwe clam hebben...

In elk geval auto weer voor efkes kwijt in de garage met schade-expertise enz...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door ovi »

Ik heb zelfs is nen kerel gewoon op ons aanrijdingsformulier laten zetten dat hij volledig in fout was! 8-)
Was gewoon los door mijnen koffer gereden terwijl ik stilstond. Het was mijn eerste otoke Peugeot 104 da juist helemaal proper herspoten was met witte streepkes in als toemalige "tuning"!(lol) Ik stond stil te wachten om rechts af te slagen en zijn bumper kwam dus boven die van mij en is gewoon int midden erin gegaan en langs de kant er terug uit.
Had dien kerel bijna van kant gemaakt en heeft da vlug braafkes opgeschreven en kon daarna niet vlug genoeg wegwezen. Mijn verzekeringsagent heeft nogal gelachen toen hij da zag! :lol:

Maar is inderdaad achteraf altijd makkelijk om te zeggen dat ge dat of dat had moeten opschrijven. :? Als ze juist uwen Elise een beetje bijgewerk hebben is da wel wat moeilijker. Zorg gewoon dat u verzekering zeker al in het dossier laat zetten dat gij stilstond en den andere u dus geramd heeft.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: Damaged Elise S :(

Bericht door bartvdb »

ai !hopelijk snel herstel .ik leef met je mee .zoiets doet zeer aan ons aller lotus-hart denk ik . sterkte en groeten van bart
Plaats reactie