brok in de keel...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

brok in de keel...

Bericht door Herman »

K'had al een paar weken last van een brok in de keel van onzen Europa, in het optrekken en vanaf 3800 rpm en in cruise vanaf 4200 rpm =autobahn 160 a 170 km/hr , Had ik net het gevoel alsof hij z'n voeding met horten kreeg of dat de verbranding niet optimaal was vanaf die toerentallen, dus ik dacht aan een vuile injector (maar aan 15000 kms ?)... de (zeer vuile) luchtfilter is nu vervangen en er is een injector cleaning middel in de benzine tank gevoegd... (mr Propre of zoiets..) k'heb er nu een 100 kms meegedaan sinds, en k'moet zeggen dat het nu reeds veel veel verbetert is.... zijn er nog personen die aan die lage km stand last hebben gehad met vuile injectors....?

(waarshuwing: deze die achter mij rijden zondag a.s kunnen wel enkele brokken op hun voorruit krijgen)
Gebruikersavatar
type72
Berichten: 98
Lid geworden op: 03 apr 2009, 09:02
Naam: Stephan
Auto: Elise MK2 type 72
Locatie: Sluis( the netherlands)

Re: brok in de keel...

Bericht door type72 »

Herman in elk geval zou ik de keel goed smeren hoor! :D

Dat kan nooit kwaad he!
Moest je eens in holland geraken er staat altijd wel wat koud hoor.


En een mooie rit gewenst as Zondag
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: brok in de keel...

Bericht door ovi »

Yep, ikke hetzelfde voorgehad!

Ik had voor ik naar HJ2 in Nederland reed injectorcleaner in de benzinetank gedaan en toen we de shortshifter geplaatst hadden gingen we een testje doen.
Net toen ik Henk Jan liet rijden begon hij te sputteren en tegen te houden dat het niet meer schoon was. :cry: Er was echt een cilinder weggevallen. In het naar huis rijden op de autostrade weinig last van en daarna op de binnenbaantjes was het gedaan. :o Waarschijnlijk was er een stukje vuil dat de injector verstopt had of zo. :evil:
Ik ken van injectiesystemen weinig dus weet niet of het dat was maar het is in ieder geval gedaan en heeft het niet meer gehad. :D
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: brok in de keel...

Bericht door Herman »

Van mij was het geen wegvallen, maar net alsof er op bepaalde momenten te weinig brandstof was.... of kan ook juist op die momenten een slechte verbranding zijn, ook kan er een teveel aan brandstof zijn die dan ook een slechte verbranding veroorzaakt, maar ik denk dat het gewoon een iets vervuilde injector was die niet genoeg branstof inspoot aan een bepaald toerental, waarschijnlijk net waneer de turbo druk omhoog kwam, turbo druk betekent ook extra zuurstof en als er dan te weining brandstof inzit betekent dit een slechte onvoldoende verbranding.. dit is/was mijn denk theorie, maar t'is "nu" bijna nog nauwelijks merkbaar..... k'heb nu mr propre gebruikt, indien niet voldoende gebruik ik een iets zwaarder ontstoppings middel...(ik geloof dat een zeker mr A Pandy er sterke heeft )
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: brok in de keel...

Bericht door ovi »

Herman schreef:Van mij was het geen wegvallen, maar net alsof er op bepaalde momenten te weinig brandstof was.... maar ik denk dat het gewoon een iets vervuilde injector was die niet genoeg branstof inspoot aan een bepaald toerental, waarschijnlijk net waneer de turbo druk omhoog kwam, turbo druk betekent ook extra zuurstof en als er dan te weining brandstof inzit betekent dit een slechte onvoldoende verbranding..
Da bedoelde ik dus dat je duidelijk merkte dat het was of er gewoon een volledige cilinder niet meer mee speelde! ;)
Bij mij voorlopig volledig gedaan! :)
Plaats reactie