Elise mk1
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Elise mk1
Op een gewone wagen niet lotus heb je die dingen
esp
abs
tc
tralala
esp
abs
tc
tralala
- Dellie
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
- Naam: Pieter
- Auto: Nog gene
Re: Elise mk1
Bedankt, ja hoe meer ik hier zit te lezen hoe een slechter idee dat het lijkt.
Ik weet dat ik nog geen ervaring heb en daarom dat ik het vroeg, ik wil altijd dat het veilig blijft, ik heb met mijn eigen ogen gezien wat hoge snelheid en een bocht doen bij een auto en een jongere.
Ik ga ook niet over 1 nacht ijs, dit leek mij de fijnste en mooiste optie maar misschien de minst haalbare
Ik weet dat ik nog geen ervaring heb en daarom dat ik het vroeg, ik wil altijd dat het veilig blijft, ik heb met mijn eigen ogen gezien wat hoge snelheid en een bocht doen bij een auto en een jongere.
Ik ga ook niet over 1 nacht ijs, dit leek mij de fijnste en mooiste optie maar misschien de minst haalbare
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......
Happiness only real when shared
Real car -> ......
Happiness only real when shared
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Elise mk1
Voor gaan, live your dream !!
...
...
...
...
Maar heel voorzichtig rijden
...
...
...
...
Maar heel voorzichtig rijden
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Elise mk1
Hoi,
Welkom op het forum, mijn MK1 loopt nu tegen de 100K km en was mijn daily drive tot voor kort. Nu rij ik afwisselend met een collega. Wat ik kan zeggen is dat er aan de MK1 enkel normaal onderhoud komt, maar dat hij mij toch al verschillende keren heeft verrast in het nat. Als je een beginnende rijder bent raad ik ten zeerste aan om geen semi-slicks te leggen en de S2 vering kit aan te kopen. Ik heb deze al verschillende keren mogen testen en dan rijdt de S2 veel galanter. Op het Hollands forum verwijten de leden elkaar, dat de MK1 rijders echte Lotus rijders zijn en de S2 rijders, kappers zijn. Dat moet je met een korreltje zout, maar het is wel zo dat de S2 een groot stuk makkelijker te rijden is dan de MK1 (vooral op snelheid). Met de vering te veranderen, is de drempel al een pak kleiner.
Heeft die MK1 nog de ALU remmen? of is ie van na half 98? Anders zou ik daar absoluut zeker nog een wijziging aan brengen.
Dus ik herhaal fast eleven: Go for it, maar wees verdomme voorzichtig in de regen.
Als je de mk1 eens wilt komen testen, laat gerust iets weten
Welkom op het forum, mijn MK1 loopt nu tegen de 100K km en was mijn daily drive tot voor kort. Nu rij ik afwisselend met een collega. Wat ik kan zeggen is dat er aan de MK1 enkel normaal onderhoud komt, maar dat hij mij toch al verschillende keren heeft verrast in het nat. Als je een beginnende rijder bent raad ik ten zeerste aan om geen semi-slicks te leggen en de S2 vering kit aan te kopen. Ik heb deze al verschillende keren mogen testen en dan rijdt de S2 veel galanter. Op het Hollands forum verwijten de leden elkaar, dat de MK1 rijders echte Lotus rijders zijn en de S2 rijders, kappers zijn. Dat moet je met een korreltje zout, maar het is wel zo dat de S2 een groot stuk makkelijker te rijden is dan de MK1 (vooral op snelheid). Met de vering te veranderen, is de drempel al een pak kleiner.
Heeft die MK1 nog de ALU remmen? of is ie van na half 98? Anders zou ik daar absoluut zeker nog een wijziging aan brengen.
Dus ik herhaal fast eleven: Go for it, maar wees verdomme voorzichtig in de regen.
Als je de mk1 eens wilt komen testen, laat gerust iets weten
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Elise mk1
Een Elise is geen gerief voor beginnende chauffeurs en 17-18 jarigen.
Sorry maar dit is de realiteit... Op internet zijn verschillende verhalen terug te vinden van jonge chauffeurs met vette bakken die hen en hun vrienden de dood in rijden.
Koop je een goedkoop autoke, leer op je gemak rijden, spaar voor een Lotus en koop na je 20e een mooie Lotus. Dan heb je 2j kunnen leren rijden (-deelnemen- aan het verkeer) en dan is er ook al wat meer verstand.
We zijn allemaal jong geweest...
Sorry maar dit is de realiteit... Op internet zijn verschillende verhalen terug te vinden van jonge chauffeurs met vette bakken die hen en hun vrienden de dood in rijden.
Koop je een goedkoop autoke, leer op je gemak rijden, spaar voor een Lotus en koop na je 20e een mooie Lotus. Dan heb je 2j kunnen leren rijden (-deelnemen- aan het verkeer) en dan is er ook al wat meer verstand.
We zijn allemaal jong geweest...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Elise mk1
Een klein autoke kopen, niet teveel geld, niet teveel vermogen .... waar je wat ervaring mee kan opdoen en .... stoeien op verlaten industreterreinen op zondag , ....
Zo leer je het zonder al te veel risico's te lopen.
Zo heb ik het ook geleerd.
Zo leer je het zonder al te veel risico's te lopen.
Zo heb ik het ook geleerd.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Dellie
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
- Naam: Pieter
- Auto: Nog gene
Re: Elise mk1
@frederik en erwin
ik denk dat ik het zo ga doen hoor, want ik wil niemand ingevaar brengen. en dan heb ik later des te meer plezier
@exploded test ritje zie ik niet zitten(heb nog maar mijn theoritisch rijbewijs)
maar ik zou zeker eens mee willen rijden als dat mag, thuis staat de koffie altijd klaar. Want ik wil toch wel eens mee rijden met een mk1
ik denk dat ik het zo ga doen hoor, want ik wil niemand ingevaar brengen. en dan heb ik later des te meer plezier
@exploded test ritje zie ik niet zitten(heb nog maar mijn theoritisch rijbewijs)
maar ik zou zeker eens mee willen rijden als dat mag, thuis staat de koffie altijd klaar. Want ik wil toch wel eens mee rijden met een mk1
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......
Happiness only real when shared
Real car -> ......
Happiness only real when shared
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Elise mk1
Het heeft nooit zin veel paarden te hebben als er een ezel aan het stuur zit, ook niet als die 'oud' is met 'veel rij-ervaring' ... Ligt aan de chauffeur en dus niet aan de auto. Ken jezelf is de boodschap ...Op internet zijn verschillende verhalen terug te vinden van jonge chauffeurs met vette bakken die hen en hun vrienden de dood in rijden.
Klinkt heel wijs en volwassen, tochik denk dat ik het zo ga doen hoor, want ik wil niemand ingevaar brengen
Klinkt toch als Lotus Elise met 120 pk hoorEen klein autoke kopen, niet teveel geld, niet teveel vermogen
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- Dellie
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
- Naam: Pieter
- Auto: Nog gene
Re: Elise mk1
Klinkt heel wijs en volwassen, tochik denk dat ik het zo ga doen hoor, want ik wil niemand ingevaar brengen
Wat bedoel je? ik meen dat wel, ik heb een ongeluk zien gebeuren en de gevolgen gezien. en ik wou niet dat ik in die auto zat
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......
Happiness only real when shared
Real car -> ......
Happiness only real when shared
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Elise mk1
Klinkt heel wijs en volwassen, toch
Ik bedoel dat sommige jonge mensen - en dus misschien ook wel jijzelf - wel verstandig en volwassen kunnen omgaan met een Lotus, al moet ik andere forumgangers gelijkgeven dat wijsheid vaak maar met de jaren komt en je dus wellicht meer uitzondering dan regel bentWat bedoel je? ik meen dat wel, ik heb een ongeluk zien gebeuren en de gevolgen gezien. en ik wou niet dat ik in die auto zat
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track