Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door vasseur »

Ewel echt mega schoon maar wat ik niet versta is dat die auto van je altijd zo proper blijft. Als ik met mijn exige gereden heb is dat iedere keer wassen geblazen. Groetjes en blij dat ge terug zijt. :D ;)
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

vasseur schreef:Ewel echt mega schoon maar wat ik niet versta is dat die auto van je altijd zo proper blijft. Als ik met mijn exige gereden heb is dat iedere keer wassen geblazen. Groetjes en blij dat ge terug zijt. :D ;)
hewel pascal met deze wordt u vriendelijk uitgenodigd om gratis ende voor niets te komen helpen car wassen bij mij thuis maandag aanstaande..... de wagen ziet er niet uit.... ik heb het geluk gehad om steeds in droog weer te rijden zelfs in de jagende sneeuw bleef de ruit proper, tot en met het stuk parijs-lille in de late namiddag op de terugreis waar het wegdek enigszins ontdooit was en veel vuil opwierp....
bij aankomst in spanje heb ik hem toen wel efkes gewassen, maar hij was niet echt smerig, zoals nu....
in spanje zelf tijdens ons verblijf aldaar heb ik op de enige echte regendag die we gekregen hadden wel rondgereden met ons jeepken aldaar...ook is het kleur van de wagen van die aard dat ge het vuil er minder goed op bemerkt dan op het kleur van uw wagen... en ik rij dermate gezwind dat ik tussen de druppels door kan laveren :D en het meeste opspatvuil komt van de "voor" u rijdende wagens, en dat gebeurt bij ons in iets mindere mate...ik bedoel we rijden iets minder "achter" een auto... :P
het grootste gevaar op de terug reis was, het doseren van de rechtervoetdruk... :P . immers de wegen in het centrale massief waren dermate ietsje gladdig dat bij plots ineens gas geven bij het vb snel moeten voorbijsteken, de wagen soms zijn achterste een beetje verzette, door de torque die erop kwam zelfs bij extra gas geven a 160 of 170 bleef er steeds nog het gevaar van deze brute plotse kracht, t'was rijden met het voetje en het kopke erbij houden en soms wel inspannend.....als ge de foto vh brugwegdek bekijkt vd brug van millau krijgt u een beeld vd situatie...zie ook de toen verlaten desolate snelweg...
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door JeanVM »

Mooie trip, mooi verhaal.

Heb in dec'98 met een Toyota MR mk1 een trip gemaakt door Oostenrijk & Italië, enkel via binnenwegen. Was fantastisch om te doen.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe comfortabel het is om dit met een Europa te doen?

Groeten,

Jean
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

JeanVM schreef:Mooie trip, mooi verhaal.

Heb in dec'98 met een Toyota MR mk1 een trip gemaakt door Oostenrijk & Italië, enkel via binnenwegen. Was fantastisch om te doen.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe comfortabel het is om dit met een Europa te doen?

Groeten,

Jean
Hewel Jean, dat is veel veel beter meegevallen dan ooit gedacht... er zijn enkele kleine details vatbaar voor verbetering/improvizatie....
maar om u een voorbeeld te geven wij hadden bagage mee voor zowel "goed en slecht" weer in deze periode, dwz toch een dikke jas en andere schoenen, de gebruikelijke reisbagage zat in een grote delsey tas, die wij qua omvang volledig konden vullen, juist een beetje oppassen voor de hoogte ervan, daar wij onze jassen er boven op legden (on top) daarnaast was er in de koffer nog de shoenen in de hoeken ,verders een gereedschapskoffertje, een jerry can van 5 lt, sleepkabel, driehoek, lotus toolkitje, enzvt, en ik kan u verzekeren dat in het terugkeren de koffer goed gevuld was, er waren immers solden in spanje ook :D ...in de cabine hadden wij alles voor de navigatie, drank, snoep en soms wat eetbaars, evenals petten en sjaals,... in de cabine miste ik sterk een bakje of antislip mat boven op het daschboard voor tolgelden en kleine items, ik had beide zetels 4 cms verhoogd (rails) om mijn echtgenote meer comfort te geven bij het uitstappen en rijden met de wagen, deze extra ruimte onder de zetels kon ik benutten voor het stowen van kaarten en de fluovestjes enzvt, ook de ruimte achter de voetsteun kon ik benutten, wat er wel vervelend was bij het tanken (dewelke men nogal veel moet doen door de kleine tankinhoud) was dat ge enkel een sjaal/pet had tegen de kou, of dat ge direkt in de koffer moest gaan om uw jas... dat en de te kleine benzinetank is een beetje voor verbetering vatbaar, maar op tijd stoppen heeft ook zijn charmes en is op zich ook wel leuk... de grootste afstand is 368 km die we naeen gereden hebben voor een tankbeurt, we hebben het gechecked ,we verbruikten meer bij lage snelheden rond en in steden dan met doorfietsen op de snelweg... de chauffage afstelling moet ge werkelijk ook wel gewoon komen en is nogal fijn af te stellen.... zetels zijn zelfs voor lange afstanden comfortabel, mijn echtgenote was bang dat ze nooit geen dutje ging kunnen doen, maar t'was ok, we hadden een opblaasbare neksteun mee en een extra kussen in de cabine maar beiden werden nooit gebruikt.... de gps die er van lotus inzit is kl***te en is enkel goed op de ring rond parijs voor de rest is een goedkope tom tom of dergelijke beter...maar het is een droom om er snel mee op de autowegen mee te snorren... ik zou, moest ik het herdoen, het paneel binnen ad kofferdeur tijdelijk verwijderen om zo nog een paar cms te winnen voor de jassen ed on top vd bagage. ook zou ik opteren voor winterbanden in die periode...ik heb het weliswaar overwogen, maar daar mijn vrouw besliste op voorhand dat we dit maar één keer zouden doen ttz. zulke gekke rit, heb ik maar afgezien daarvan.... ook is er als een minpuntje dat men werkelijk langer dan gewoonlijk moet uitzien voor een parkeerplaats omdat ik uit ervaring weet dat deze veilig moet zijn voor eventuele chauffeurs die de lage wagen niet zien...wat er ook vervelend kan zijn voor mensen met korte armen is het nemen en betalen vd tolgelden/ticket nemen, ikzelf had er telkens bijna een verokken arm van. :| (en de zetels waren al 4 cm hoger dan normaal).. nee echte grote problemen heb ik niet gehad....aan iedere wagen is er wel iets, en het rijplezier dat deze wagen bied maakt al die dingen wel goed.. :P en als ge in hartje zomer naar een nudistenkamp rijd zult ge waarschijnlijki wel meer ruimte in de koffer over hebben... :P :P
Laatst gewijzigd door Herman op 10 jan 2009, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door JeanVM »

Moet zeggen dat de range met zo'n auto's typisch is, net zoals de MR dus ong. 440 km.
En ook ik was verbaasd hoeveel bagage je kan kwijt geraken in de hoekjes en kantjes. Maar zoals ik kan lezen zijn er nog veel verbeteringen nodig aan de Europa (de ontwikkelers zouden verplicht moeten worden om zo'n test uit te voeren)...

Het gevolg van zulke trips dat je naderhand weer in het gewone leven komt.
Een hele aanpassing weer.
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
pkt
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 09:21
Auto: Exige(s) S1 + S2
Locatie: Denderwindeke

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door pkt »

Welkom terug Herman.
Wanneer is de volgende internationale trip voorzien? :D
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

pkt schreef:Welkom terug Herman.
Wanneer is de volgende internationale trip voorzien? :D
Ik denk dat al mijn bonus punten voor dit doel dit jaar reeds opgebruikt zijn :D
ik denk ook dat dit maar bij een one-time shot zal blijven

trouwens het is/was niet de bedoeling om er mee "elk" jaar op verre vakanties mee te rijden, een week-endje meschien.... maar de verre vakanties zullen we maar zoals van oudsher met het vliegtuig blijven doen.... maar we wilden dat wel eens uitproberen, en hadden juist een week vrijaf met deze jaarwisseling... normaal hebben we maar 5 dagen hetgeen te kort ging zijn... en ...om eerlijk te zijn t'is best reuze meegevallen. De Europa is eveneens een fijne reiswagen..
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

ovi schreef:Welkom terug Herman en Catherine!
Mooie jachthaven daar bij jullie.Mijn bootje ligt er een beetje eenzaam te liggen in het koude Nederland! :cry:
We denken met de paasvakantie toch nog eens naar ons moederke in Denia te komen.Als jullie daar dan ook moesten zijn kunnen we die gasten daar eens leren zeilen! ;)
Ben kontent dat ge uw bakske met de juiste plastiek gesoldeerd hebt! :lol:
Ovi, steeds welkom, ik denk dat we daar zullen zijn van 26 april tot 1 mei.. onze zeilboot is heden uit het water en gaat er pas in juli terug in, in het haventje is er een goede zeilschool voor de kids, onze zoon heeft daar indertijd ook leren zeilen, ze hebben er vanalles van cat's tot Vauriens en ook een 36ft. Dehler .... de school is op z'n spaans (dwz langzaam en nooit op tijd en ietwat rommelig) maar de leraren spreken bijna allemaal engels en een beetje frans evenals veel vd leerlingen... de naam is "Multimare"
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door ovi »

Herman schreef:
ovi schreef:Welkom terug Herman en Catherine!
Mooie jachthaven daar bij jullie.Mijn bootje ligt er een beetje eenzaam te liggen in het koude Nederland! :cry:
We denken met de paasvakantie toch nog eens naar ons moederke in Denia te komen.Als jullie daar dan ook moesten zijn kunnen we die gasten daar eens leren zeilen! ;)
Ben kontent dat ge uw bakske met de juiste plastiek gesoldeerd hebt! :lol:
Ovi, steeds welkom, ik denk dat we daar zullen zijn van 26 april tot 1 mei.. onze zeilboot is heden uit het water en gaat er pas in juli terug in, in het haventje is er een goede zeilschool voor de kids, onze zoon heeft daar indertijd ook leren zeilen, ze hebben er vanalles van cat's tot Vauriens en ook een 36ft. Dehler .... de school is op z'n spaans (dwz langzaam en nooit op tijd en ietwat rommelig) maar de leraren spreken bijna allemaal engels en een beetje frans evenals veel vd leerlingen... de naam is "Multimare"

Zeilschool???
Leren zeilen moet ik al lang niet meer hé Herman! 8-) Ik heb al meer dan 20 jaar open zeilbootjes gehad en nu enkele jaren mijn kajuitzeiljacht dus dat zit wel snor!
En onze Jeffry zeilt ook al 2 jaar met zijn Optimistje en is op ons zeiljacht de vaste voordekker.Ook neemt hij regelmatig het roer eens over terwijl papa beneden een tasje koffie gaat maken.
Altijd wel leuke reakties als ze zo'n kleine drommel alleen zien zeilen met zo'n grote boot! :lol:
Het vrouwke en de dochter gaan enkel mee om op het voordek wat te zonnen en wat te zagen als we overstag gaan en de genua over hun kopjes schuurd. :D
Nam vroeger regelmatig open zeilbootje of speedboat mee naar Denia.
Zou wel eens plezant zijn om met een zeiljacht te gaan varen daar dus...
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

sorry, ergens mis geinterpreteerd, ik dacht/las dat de kids wilden leren zeilen.

wij zijn maar recreatie zeilers hoor, en varen meestal tussen cabo de nao en alicante, ik heb er nog nooit in overnacht, ik denk dat ik zeer veel zeemans water zou moeten drinken om daarin te slapen, maar we zijn soms wel 12 uur onderweegs ermee, ik heb ooit eens voorgesteld ad vrouw om naar ibiza over te steken, en kreeg promt een alimentatievoorstel.. :mrgreen:
Plaats reactie