Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

Posted - 28 Aug 2008 : 15:47:21
--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet het het is nog vroeg (4 maand) om er mee op de proppen te komen maar ik zou gaarne alles tijdig correct kunnen regelen.... Wijzelf ttz Catherine en ik vertrekken met de lotus op 1 of 2 Januari 2009 richting Spanje, dwars door Frankrijk via Biaritz- s Sebastian- Madrid- Valencia- Altea- dit in 2 of 3 ettappes---- terug via Barcelona- Perpignan- Pezenas- Millau- Clermont Frrnd- enzvt--- om terug thuis te zijn op donderdagavond 8/1/09 wij hebben vrienden die in de buurt van Altea een charmant hotelletje hebben met een zeer fijn restaurantje eraan gekoppeld-- en dan nog een vrienden in de buurt van pezenas die er een gezelloige soort logis de france heeft met de super cuisine a la mama. tijdens de dagen dat we in de buurt van altea zijn , kunnen we vele uitstappen bedenken over de mooie afsfalt weggetjes langs de kust of in het binnenland - het weer is er normaal rond de jaarwisseling altijd prachtig en nog warm.
Het ware fijn dit te kunnen doen met een groep lotussen, want als er één auto is dat ge niet ziet in spanje is het lotus....

indien intresse contacteer mij voor info op mijn tel 0475-461017 of via e-mail tavernier@telenet.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Frederik »

hmmm, de interesse is er wel!
Maar de weersomstandigheden in België en de helft van Frankrijk de moment we vertrekken :? ...

Ik zal het es voorleggen aan mijn wederhelft 8-)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

daarom is het via biaritz heen en terug via perpignan, zo omzeilt men de pyreneeen, daar ter plaatse eten wij altijd s'morgens en nsmiddag nog buiten met nieuwjaar en is er elk jaar een new-years swim in zee.
Bijlagen
moraira 3 jan 2007.jpg
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

tussen 1/11 en 8/11 worden er reeds arrangementen getroffen voor deze trip-
heenreis waarschijnlijk met tussenstop rond dax--- op de terugreis rond pezenas.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

laatste update-----
vertrek kortrijk 1 januari 2009-

950 kms. volgens michelin 9 hr rijden.-paris- orleans-blois-angouléme- bordeaux- dax
overnachten in het mooie hotel caliceo (best western) te st-paul-les dax. met afgesloten en overdekte garage voor de wagens--- goed restaurant ter plaatse in het hotel-
ik heb speciale condities gekregen a 58.5 euro per kamer en 4 euro per auto voor de garage-

vertrek 2 januari 2009 naar Altea, 840 kms +- 8 uur rijden---
dax-- 80 kms verder tot aan de spaanse grens- irun- san sebastian- zaragozza- calamocha (eten) teruel- sagunto- valancia- altea.

totale heenreis is 1766 kms. 79 euro peage.

terug reis nog te regelen----

liefhebbers om mee te reizen. contacteer herman 0475-461017.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door ovi »

Misschien is van de zomer Herman.
Maar als ik met de Lotus moest gaan zal het langs de gewone baantjes zijn in Frankrijk.Veel minder vervelend!In Spanje neem ik wel de autostrade daar het niet te doen is langs de gewone wegen!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

ovi schreef:Misschien is van de zomer Herman.
Maar als ik met de Lotus moest gaan zal het langs de gewone baantjes zijn in Frankrijk.Veel minder vervelend!In Spanje neem ik wel de autostrade daar het niet te doen is langs de gewone wegen!
de binnenwegen in spanje zijn meestal vrij goed, met zeer zeer weinig verkeer, de nationale landelijke wegen "N"zijn meestal in zeer goede staat, de rurals daarentegen zijn soms gewoon in keien of grint of gewoon een spoor---
de N wegen zoals de n332 langs de kust is zéér druk, daar de taksen op de autoweg a7 die er vlak langs loopt dermate hoog is voor de spanjaarden dat ze allemaal de national nemen, de afstanden zijn ook groot en de wegen vol met bochten door het berg of heuvel landschap, maar het is wondermooi te touren in het binnenland. het is oppassen voor het inplannen van benzine stops daar er weinig tankstations zijn...
ben verleden week nog door de bergen van altea via guadelest naar concentaina (de bekende jaarbeurs) gereden, t'is telkens adembenemend mooi en men kan maar dromen om over die mooie kronkelige asfaltweggetjes met de Lotus te touren-- waar er wél voor moet opgepast worden zijn de randen vd wegen in de bergen soms is er daar een goot/greppel voorzien waar uw auto bijna volledig in kan. hetgeen daar al veel zware ongelukken met moto's teweeg gebracht heeft.
Bijlagen
paella in tarbena.JPG
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door ovi »

Wij zijn jaren met de moto op vakantie geweest in Frankrijk en Spanje daarom mijn voorliefde voor de gewone wegen.Enkel als ik naar mijn moeder in Denia ga en de kinderen zijn mee ga ik via de autostrade.Anders duurt het te lang en zijn mijn oren van mijn hoofd gezaagd tegen dat we ginder zijn! :?
De binnenwegen in Spanje naar Denia zijn inderdaad veel te druk en ge vordert daar geen lap.Als ik van Denia naar Alicante of Benidorm ga rij ik wel langs de bergwegjes.Puur genieten en (nog)geen flitspalen.
We gaan dit jaar misschien in april omdat mijn stiefvader de vila wil verkopen en het misschien de laatste keer is dat we gratis op vakantie kunnen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Frederik »

Zonet Herman aan de lijn gehad ... is goed en wel aangekomen in Spanje. Het is daar nu rond de 14 graden zegt hij. Toch een schrik contrast met de -5 a -10 hier bij ons... :o :shock:

Morgenavond komt hij terug richting België en hij zal dan zelf wel een uitgebreid verslag plaatsen voor iedereen.

Hij doet alvast de groeten aan iedereen vanop het forum!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Belgie Spanje per lotus - van 1 of 2 jan tot 8 jan 2009

Bericht door Herman »

vandaag om 16.15 thuis gekomen vanuit het warme spanje in ons diepvrieslandje.... heb een kleine 4000 kms in totaal gereden, probleemloos.
heenreis... Kortrijk Dax... via de Loire en de Bordeaux wijnstreek op 1/1/09 met ettape stop in Dax nabij Bordeaux , waar het toen al mooi en zonnig was...
s'anderdaags via Biarritz, Pamplona, Zaragozza, Teruel, Valencia ,Altea...

beetje rondgetoerd daar..

gisteren om 08.00 vertrokken in Altea, en via Valencia, Barcelona, Beziers, Millau, Mendes, Clermont Ferrand, Vichy,(ettappe stop) Orleans, Paris zo terug thuis...
heb reeds fotos met de lotus op face book staan...

heb een boel te vertellen maar weinig tijd nu...

groetjes herman en catherine
Plaats reactie