Distributieriem...

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
David
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2008, 18:40
Auto: Esprit high wing
Locatie: Merksplas

Distributieriem...

Bericht door David »

hallo allemaal!

lange tijd geleden dat ik hier nog is opt forum iets gepost heb, ben ondertussen al flink aant sleutelen geweest aan m'n esprit...
onderdelen reeds gemonteerd:
een blow-off valve :D
zo'n "Stainless steel braded clutch line"
een sport uitlaat met "back pressure delete valve"
en een "mega" groot onderhoud,

maar : nu wil ik aan de distributieriem beginnen volgend weekend : iemand goede ervaringen/tips hierover ??? via http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... Belts.html heb ik al flink wat info, maar mocht er iemand meer info of handigere tips hebben, tzou zeer tof zijn!!! :mrgreen:

groetjes

david.
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Distributieriem...

Bericht door Bosbon_be »

Lees dit ook nog eens door:

http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... c=5551&hl=

en dit:

http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... =20107&hl=


Ik wil een foto zien hoe "LOTUS CHARGECOOLER" op je borst gedrukt staat nadat je een halve dag op die motor hebt gelegen :lol:

Groetjes en veel succes gewenst.

Peter
Gebruikersavatar
David
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2008, 18:40
Auto: Esprit high wing
Locatie: Merksplas

Re: Distributieriem...

Bericht door David »

[i]Bosbon_be schreef:Lees dit ook nog eens door:

http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... c=5551&hl=

en dit:

http://www.lotusespritforum.com/forums/ ... =20107&hl=


Ik wil een foto zien hoe "LOTUS CHARGECOOLER" op je borst gedrukt staat nadat je een halve dag op die motor hebt gelegen :lol:

Groetjes en veel succes gewenst.

Peter
[/i]


:D kzal ne foto trekken als het duidelijk genoeg is Peter :D

maar heb jij ook die Hz meter gebruikt om de spanning van de D-riem te controleren ? zoals ook op LEW beschreven zocht ik dit eigenlijk te doen "op gevoel" ... kheb in m'n leven zo ongeveer een dikke 500 distributieriemen reeds gestoken(ben mechanieker bij Chrysler/crisisler)...maar ik begin nu toch te twijfelen :oops: toch maar beter zo'n Hz meter aankopen ?
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Distributieriem...

Bericht door Bosbon_be »

7€ voor de micro (kijk naar de gevoeligheid rond 100Hz) en de software gratis downloaden van het internet..Daar kan je niet voor gekloot zijn. Wel nog ergens een laptop lenen.
Op het gevoel zou ik niet durven vertrouwen, als het fout is en het gaat mis dan ...€€€€€ :cry:

De riem ligt al een tijdje bij mij in de garage en moet eigenlijk dringend gemonteerd worden.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Distributieriem...

Bericht door ovi »

Bosbon_be schreef:Lees dit ook nog eens door:


Ik wil een foto zien hoe "LOTUS CHARGECOOLER" op je borst gedrukt staat nadat je een halve dag op die motor hebt gelegen :lol:
Peter
:lol: :lol: :lol:
Ja lijkt mij ook niet echt makkelijk werken. Eerst een paar valiumkes pakken voor ge er aan begint!
;)
Gebruikersavatar
David
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2008, 18:40
Auto: Esprit high wing
Locatie: Merksplas

Re: Distributieriem...

Bericht door David »

ovi schreef:
Bosbon_be schreef:Lees dit ook nog eens door:


Ik wil een foto zien hoe "LOTUS CHARGECOOLER" op je borst gedrukt staat nadat je een halve dag op die motor hebt gelegen :lol:
Peter
:lol: :lol: :lol:
Ja lijkt mij ook niet echt makkelijk werken. Eerst een paar valiumkes pakken voor ge er aan begint!
;)
Na 4uurtjes sleutelen ben ik bijna klaar!...zonder valium ;) de motor heeft al terug eventjes gedraaid, nu nog terug opvullen met koelwater en alles grondig controleren en klaar ... qua afprint op m'n borst: cheated !!! :D kheb een oud kussen gebruikt :D

maar owee :twisted: als ik die brit tegen kom die de spanbanden op de koelslagen aan de waterpomp ooit heeft vastgezet :evil:

groetjes

david
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Distributieriem...

Bericht door ovi »

Ovi schreef:
David schreef: :lol: :lol: :lol:
Ja lijkt mij ook niet echt makkelijk werken. Eerst een paar valiumkes pakken voor ge er aan begint!
;)
Na 4uurtjes sleutelen ben ik bijna klaar!...zonder valium ;) de motor heeft al terug eventjes gedraaid, nu nog terug opvullen met koelwater en alles grondig controleren en klaar ... qua afprint op m'n borst: cheated !!! :D kheb een oud kussen gebruikt :D

maar owee :twisted: als ik die brit tegen kom die de spanbanden op de koelslagen aan de waterpomp ooit heeft vastgezet :evil:

groetjes

david
Yep, ge snapt dikwijls niet waar die gasten hun verstand zat toen ze zo'n motor in een auto gestoken hebben! :o
Is bij de meeste auto's zo zenne, dus niet enkel bij Lotus. ;)
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Distributieriem...

Bericht door Bosbon_be »

En om de spanning van de riem te meting een microfoon gebruikt of iets anders?

4 uur is wel snel, ik zal waarschijnlijk het dubbele nodig hebben.
Gebruikersavatar
David
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2008, 18:40
Auto: Esprit high wing
Locatie: Merksplas

Re: Distributieriem...

Bericht door David »

Bosbon_be schreef:En om de spanning van de riem te meting een microfoon gebruikt of iets anders?

4 uur is wel snel, ik zal waarschijnlijk het dubbele nodig hebben.
jup, eerste meeting was de riem te strak : 175hz(gemeten tussen in en aux), tweede poging 135hz en tenslotte 124hz : hier heb ik 'm op laten staan het handboek schrijft 110 voor maar op het engels forum las ik da er andere waren die 'm strakker legde... op gevoel : liever zelfs die 135 dan die 124Hz maar toch maar braaf geweest en de riem losser gezet :D

next job : vervangen van alle remflexibles :)

en euh; merci alvast voor de tips hè gasten !
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: Distributieriem...

Bericht door Bosbon_be »

Remflexibles kan je op E-bay vinden

Groetjes,

Peter
Plaats reactie