Elise mk1
- Dellie
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
- Naam: Pieter
- Auto: Nog gene
Re: Elise mk1
Aah oké, ik denk dat lotus rijders en fans wel een aparte soort zijn hoor,
als ik dat hier lees voel ik mij een beetje thuis
als ik dat hier lees voel ik mij een beetje thuis
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......
Happiness only real when shared
Real car -> ......
Happiness only real when shared
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Elise mk1
Ik denk sterk, dat iemand die reeds een liefde heeft voor mekaniek en goede autos, heel meschien toch het verstand heeft om er gepast mee om te gaan, k'zou zeggen maak eens rapport over uw eigen ,en maak dan voor uw zelfde eigen uit of ge dit aankunt.... een elise is in een zekere zin een veilger wagen dan een andere want ge zit in feite midden "in " het chassis, en de grenzen eer er iets gebeurt zijn ietsje opgeschoven , maar als je dan zelf die grens nog eens verder verlegt dan kan je rap de kluns zijn...
- Bijlagen
-
- e7af_1.jpg (36.83 KiB) 3817 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Elise mk1
Herman, als je geen ervaring hebt kan je (nog) geen rapport opmaken van jezelf.
Ik blijf het zeggen, een Lotus is geen goeie wagen als eerste auto voor jonge gasten. En zeker niet als daily ...
Ik blijf het zeggen, een Lotus is geen goeie wagen als eerste auto voor jonge gasten. En zeker niet als daily ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Elise mk1
Ik ben toch ook van gedacht dat ge eerst een goedkoop otoke moet kopen met weinig pk's en daar mee leren rijden.
2 vrienden van mij en ik hadden als eerste auto een Peugeot 104 1.000cc en daar gingen we dan int weekend in het idustrieterein in Walem mee koers rijden. In de winter als er sneeuw lag maakte we ergens op en parking met plastieke flessen gevuld met zand een parcoers en gingen daar dan leren slippen en noodstops doen enz. Ongelooflijk wat ge dan bijleerd! Ik doe dat nu nog trouwens maar nu gaat meestal één van mijn kinderen mee omdat die dat ook tof vinden.
Dus koop u eerst een gewoon otoke om te leren hoe het is in het "normale" verkeer en dat zal in het begin al meer dan moeilijk genoeg zijn. Als ge van u eigen vindt dat dat goe begint te gaan kun je dan een stapje hoger gaan.
Wanneer dat is moet ge zelf ondervinden en hangt van persoon tot persoon af.
2 vrienden van mij en ik hadden als eerste auto een Peugeot 104 1.000cc en daar gingen we dan int weekend in het idustrieterein in Walem mee koers rijden. In de winter als er sneeuw lag maakte we ergens op en parking met plastieke flessen gevuld met zand een parcoers en gingen daar dan leren slippen en noodstops doen enz. Ongelooflijk wat ge dan bijleerd! Ik doe dat nu nog trouwens maar nu gaat meestal één van mijn kinderen mee omdat die dat ook tof vinden.
Dus koop u eerst een gewoon otoke om te leren hoe het is in het "normale" verkeer en dat zal in het begin al meer dan moeilijk genoeg zijn. Als ge van u eigen vindt dat dat goe begint te gaan kun je dan een stapje hoger gaan.
Wanneer dat is moet ge zelf ondervinden en hangt van persoon tot persoon af.
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Elise mk1
En" ik" blijf er bij van wel als ge tenminste "eerlijk" voor uzelf kunt uitmaken als ge een kalme persoon bent, of graag risico's neemt of niet... het leren autorijden is een reflex en gewoontes in de meeste gevallen... En ik weet nog toen mijn vrouw eens tegen Georges de vroegere CTLB voorzitter haar bezorgdheid uitsprak, dat hij ze meenam naar een Elise die in zijn zoons werkplaats stond ,en het chassis toonde en haar ook duidelijk maakte welk een veilige wagen dit was bij een crasch, daar dit één van de weinige wagens was waarbij de driver in feite "in " het chassis zit, en omringd is door de sterke chassis constructie.... en zeg nu zelf als ge een goedkoop gammel autoke koopt, zijn daar wel meer onveilige dingen aan ...me dunkt.... en nog eens een Mk1 die wat van ouderdom is en met wat kms kunt ge toch ook al kopen voor de prijs van een goede Golf ,?..... Dit is mijn "persoonlijke" visie, en daarbij zekers doelend op de eerste alinea... . ikzelf.. toen ik jong was ,was "te" gedreven... ik heb van mijn 16 jaar met een Volvo P544 gereden en daarna een crasch gemaakt (roll) met een Amazone, dit was toen ik nog in Canada woonde met mijn ouders, in Belgie was het eerst een Citroen Dyane 6, waarvan ik de ene motor na de andere moest vervangen , daarna BMW Glas en dan terug Volvo enzvt enzvt toen we trouwden reed ik met een Mustang Shelby ,ik heb sedertdien geen ongevallen meer gehad tenzij in mijn recht.... dit sedert het ongeval roll met de Amazone in Canada.....Frederik schreef:Herman, als je geen ervaring hebt kan je (nog) geen rapport opmaken van jezelf.
Ik blijf het zeggen, een Lotus is geen goeie wagen als eerste auto voor jonge gasten. En zeker niet als daily ...
re: Daily driver... aan de pracktische kant is dit zeer juist een Elise heeft géén grote koffer enzvt, oudere mensen kunnen er soms moeilijk in, maar het onderhoud is bijna vergelijkbaar met een andere wagen zou ik zo zeggen en ,als ge wat van mekaniek kent is het een auto waar ge zelf nog wat kan aan sleutelen ook, hetgeen nog eens een extra voldoening heeft... en succes is bij de girls verzekerd...
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Elise mk1
Met alle respect maar mijn zoon krijgt op zijn 18e verjaardag GEEN Lotus cadeau en ik denk dat jij dat ook niet zou doen...
Ja, een Lotus is veilig (misschien zelf veiliger dan vele andere) MAAR met een Lotus is een ongeval bij een onervaren persoon gewoon veel sneller gebeurd.
Bijkomend... iedereen doet beginnend chauffeur wel eens een (klein)accidentje, bij een Lotus kan dit een aardige cent kosten... (vraag maar aan Kevin) welke zelfs nogal snel (meer dan) de kostprijs van een goedkoop tweedehands leer-autoke.
Ja, een Lotus is veilig (misschien zelf veiliger dan vele andere) MAAR met een Lotus is een ongeval bij een onervaren persoon gewoon veel sneller gebeurd.
Bijkomend... iedereen doet beginnend chauffeur wel eens een (klein)accidentje, bij een Lotus kan dit een aardige cent kosten... (vraag maar aan Kevin) welke zelfs nogal snel (meer dan) de kostprijs van een goedkoop tweedehands leer-autoke.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Vich
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
- Naam: Virginie
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Belgie
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Elise mk1
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Elise mk1
Ja, we zen weer goe bezig!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Elise mk1
en mag een jonge man met autosportervaring van ongeveer 10jaar niet rijden met zo'n gaaf bakske
Enige probleem aan jonge chauffeurs is de onervaren kant van dagelijkse situaties en dan de johny uit te hangen voor de vrienden, als je dan jezelf kunt beheersen dan is het volgens mij doenbaar om met een lotus te rijden.
By the ay, een lotus is nog niet zo extreem. Als je ermee boven de 150 rondvliegt, besef je dat(geluid, laag,...) . In een porsche turbo zoem je aan 250 voorbij zonder veel sensatie.
Enige probleem aan jonge chauffeurs is de onervaren kant van dagelijkse situaties en dan de johny uit te hangen voor de vrienden, als je dan jezelf kunt beheersen dan is het volgens mij doenbaar om met een lotus te rijden.
By the ay, een lotus is nog niet zo extreem. Als je ermee boven de 150 rondvliegt, besef je dat(geluid, laag,...) . In een porsche turbo zoem je aan 250 voorbij zonder veel sensatie.