Elise mk1

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Dellie
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
Naam: Pieter
Auto: Nog gene

Re: Elise mk1

Bericht door Dellie »

Aah oké, ik denk dat lotus rijders en fans wel een aparte soort zijn hoor,
als ik dat hier lees voel ik mij een beetje thuis
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......

Happiness only real when shared
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elise mk1

Bericht door Herman »

Ik denk sterk, dat iemand die reeds een liefde heeft voor mekaniek en goede autos, heel meschien toch het verstand heeft om er gepast mee om te gaan, k'zou zeggen maak eens rapport over uw eigen ,en maak dan voor uw zelfde eigen uit of ge dit aankunt.... een elise is in een zekere zin een veilger wagen dan een andere want ge zit in feite midden "in " het chassis, en de grenzen eer er iets gebeurt zijn ietsje opgeschoven , maar als je dan zelf die grens nog eens verder verlegt dan kan je rap de kluns zijn...
Bijlagen
e7af_1.jpg
e7af_1.jpg (36.83 KiB) 3817 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise mk1

Bericht door Frederik »

Herman, als je geen ervaring hebt kan je (nog) geen rapport opmaken van jezelf.

Ik blijf het zeggen, een Lotus is geen goeie wagen als eerste auto voor jonge gasten. En zeker niet als daily ...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise mk1

Bericht door ovi »

Ik ben toch ook van gedacht dat ge eerst een goedkoop otoke moet kopen met weinig pk's en daar mee leren rijden.
2 vrienden van mij en ik hadden als eerste auto een Peugeot 104 1.000cc en daar gingen we dan int weekend in het idustrieterein in Walem mee koers rijden. In de winter als er sneeuw lag maakte we ergens op en parking met plastieke flessen gevuld met zand een parcoers en gingen daar dan leren slippen en noodstops doen enz. Ongelooflijk wat ge dan bijleerd! 8-) Ik doe dat nu nog trouwens maar nu gaat meestal één van mijn kinderen mee omdat die dat ook tof vinden.
Dus koop u eerst een gewoon otoke om te leren hoe het is in het "normale" verkeer en dat zal in het begin al meer dan moeilijk genoeg zijn. Als ge van u eigen vindt dat dat goe begint te gaan kun je dan een stapje hoger gaan. ;)
Wanneer dat is moet ge zelf ondervinden en hangt van persoon tot persoon af. :)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Elise mk1

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Herman, als je geen ervaring hebt kan je (nog) geen rapport opmaken van jezelf.

Ik blijf het zeggen, een Lotus is geen goeie wagen als eerste auto voor jonge gasten. En zeker niet als daily ...
En" ik" blijf er bij van wel :) als ge tenminste "eerlijk" voor uzelf kunt uitmaken als ge een kalme persoon bent, of graag risico's neemt of niet... het leren autorijden is een reflex en gewoontes in de meeste gevallen... En ik weet nog toen mijn vrouw eens tegen Georges de vroegere CTLB voorzitter haar bezorgdheid uitsprak, dat hij ze meenam naar een Elise die in zijn zoons werkplaats stond ,en het chassis toonde en haar ook duidelijk maakte welk een veilige wagen dit was bij een crasch, daar dit één van de weinige wagens was waarbij de driver in feite "in " het chassis zit, en omringd is door de sterke chassis constructie.... en zeg nu zelf als ge een goedkoop gammel autoke koopt, zijn daar wel meer onveilige dingen aan ...me dunkt.... en nog eens een Mk1 die wat van ouderdom is en met wat kms kunt ge toch ook al kopen voor de prijs van een goede Golf ,?..... Dit is mijn "persoonlijke" visie, en daarbij zekers doelend op de eerste alinea... :!: . ikzelf.. toen ik jong was ,was "te" gedreven... ik heb van mijn 16 jaar met een Volvo P544 gereden en daarna een crasch gemaakt (roll) met een Amazone, dit was toen ik nog in Canada woonde met mijn ouders, in Belgie was het eerst een Citroen Dyane 6, waarvan ik de ene motor na de andere moest vervangen ;) , daarna BMW Glas en dan terug Volvo enzvt enzvt toen we trouwden reed ik met een Mustang Shelby ,ik heb sedertdien geen ongevallen meer gehad tenzij in mijn recht.... dit sedert het ongeval roll met de Amazone in Canada.....
re: Daily driver... aan de pracktische kant is dit zeer juist een Elise heeft géén grote koffer enzvt, oudere mensen kunnen er soms moeilijk in, maar het onderhoud is bijna vergelijkbaar met een andere wagen zou ik zo zeggen en ,als ge wat van mekaniek kent is het een auto waar ge zelf nog wat kan aan sleutelen ook, hetgeen nog eens een extra voldoening heeft... en succes is bij de girls verzekerd... ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise mk1

Bericht door Frederik »

Met alle respect maar mijn zoon krijgt op zijn 18e verjaardag GEEN Lotus cadeau en ik denk dat jij dat ook niet zou doen...

Ja, een Lotus is veilig (misschien zelf veiliger dan vele andere) MAAR met een Lotus is een ongeval bij een onervaren persoon gewoon veel sneller gebeurd.

Bijkomend... iedereen doet beginnend chauffeur wel eens een (klein)accidentje, bij een Lotus kan dit een aardige cent kosten... (vraag maar aan Kevin) welke zelfs nogal snel (meer dan) de kostprijs van een goedkoop tweedehands leer-autoke.
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Elise mk1

Bericht door Vich »

Mannen toch, mannen toch, mannen toch :)
Seize the day
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elise mk1

Bericht door Frederik »

:ugeek:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elise mk1

Bericht door ovi »

Ja, we zen weer goe bezig! :lol:
a_fond
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
Auto: -

Re: Elise mk1

Bericht door a_fond »

en mag een jonge man met autosportervaring van ongeveer 10jaar niet rijden met zo'n gaaf bakske :D

Enige probleem aan jonge chauffeurs is de onervaren kant van dagelijkse situaties en dan de johny uit te hangen voor de vrienden, als je dan jezelf kunt beheersen dan is het volgens mij doenbaar om met een lotus te rijden.

By the ay, een lotus is nog niet zo extreem. Als je ermee boven de 150 rondvliegt, besef je dat(geluid, laag,...) . In een porsche turbo zoem je aan 250 voorbij zonder veel sensatie.
Plaats reactie