2bular SC

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Dominiek
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2013, 16:32
Auto: Elise S2 S
Locatie: Hooglede (De Geite)

2bular SC

Bericht door Dominiek »

Hello

Vraag: heeft iemand hier op het forum ervaring met een 2bular manifold en demper op een Elise SC?
Momenteel zit er bij mij een lotus stage 1 op, maar k had graag een iets zwaarder, donkerder geluid gehad...
Een winst in koppel en vermogen is natuurlijk meegenomen...
Thx
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: 2bular SC

Bericht door HiRez »

Ik heb momenteel een Tubular 8x22 uitlaat. Mooi donker geluid bij gewoon rijden maar niet overdreven. Gas vol open klinkt de uitlaat prachtig :-) Er staan her en der op Seloc / YouTube wel filmpjes hoe het klinkt. Ik ben er nog altijd erg tevreden over.
De 8x22 is de stilste versie van Tubular maar wel een slimme keuze blijkbaar als je af en toe op circuit wil rijden. De 6" en 7" maken nog meer geluid en gaan bv. op circuit van Zolder over de norm heen heb ik me laten vertellen....

Stekki (vorige eigenaar) had decat pipe en een tubular manifold met dus deze uitlaat. Wellicht kan je hem via pb nog even vragen naar zijn ervaringen. De manifold en decat pipe leveren idd nog iets meer koppel en pk's.

Als de Cat doorgebrand is (kwestie van tijd met de SC) ga ik die waarschijnlijk vervangen voor een Tubular race-cat. Manifold laat ik denk ik zoals het nu is.

Succes!
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Plaats reactie