Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Naast rijplezier en de mogelijkheid om straatgebruik met trackdays te combineren heb ik nog een goede reden om met een Exige te rijden :
- jaarlijkse verkeersbelasting : +/- 300 €
- jaarlijkse BA verzekering : +/- 350 €
Maw, als je niet of weinig rijdt en besluit de auto minimaal te verzekeren, dan betaal voor deze auto bijzonder weinig.
Ga je naar andere 'snelle' auto's (en dat geldt ook voor de Exige V6 ...), dan zit je al gauw met een verkeersbelasting van 4 tot 5 keer zoveel, zonder dat je nog maar een meter hebt gereden.
- jaarlijkse verkeersbelasting : +/- 300 €
- jaarlijkse BA verzekering : +/- 350 €
Maw, als je niet of weinig rijdt en besluit de auto minimaal te verzekeren, dan betaal voor deze auto bijzonder weinig.
Ga je naar andere 'snelle' auto's (en dat geldt ook voor de Exige V6 ...), dan zit je al gauw met een verkeersbelasting van 4 tot 5 keer zoveel, zonder dat je nog maar een meter hebt gereden.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Doe de Elise.
Neem niet de duurste, maar houd wat geld over voor onderhoud EN: neem een circuittraining! Daar haal je veel meer uit dan die PK's en voorlopig ben je echt nog niet uitgeleerd (positief bedoeld!)
Anyway.... my 2 cents
Neem niet de duurste, maar houd wat geld over voor onderhoud EN: neem een circuittraining! Daar haal je veel meer uit dan die PK's en voorlopig ben je echt nog niet uitgeleerd (positief bedoeld!)
Anyway.... my 2 cents
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- sooike
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:43
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
- Locatie: Wuustwezel
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
25k budjet, fun en power,
Speedster turbo met vb 280pk heb je wel voor 25k
(Sommige specifieke speedsterparts zijn wel prijzig)
Speedster turbo met vb 280pk heb je wel voor 25k
(Sommige specifieke speedsterparts zijn wel prijzig)
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- zeldzame kanarie
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 01 feb 2012, 00:29
- Naam: Tino
- Auto: Exige RGB
- Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
ofwel een afgeragde S1 elise kopen en de rover motor vervangen door een 2l honda vtec blok met eventueel een compressor er op dat zou ik zelf ook nog zien zitten
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 23:18
- Auto: Exige S, Lotus 7 S3,GTM
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
alle ideen hier lijken mij waar.
zelf al +10j op trackdays... met seven, BM en lotus.
mijn idee, spendeer de helft van je budget aan een wagen, de overschot zal ook wel snel verminderen...
- ofwel elise /exige - topfun maar als je er af gaat - tranen met tuiten als je pech hebt.... , zeer hoog fungehalte maar schijven, remblokjes en banden koop je in het groot ....
- ofwel oude BMW E30 6 cyl.oid - zonder upgrades gaat opmerkelijk goed en oersterke motor, banden en remblokken inkopen per dozijn.....
- ofwel sevenachtige - tiger, dax, westfield striker oid.
iets upgrade voor ophanging en remmen. zeer hoog fungehalte, bijna geen remmen en banden (lichtgewicht 500 a 600kg).
grootste nadeel - open wagen dus bij regen is de fun er snel af.
één ding is, ooit ga je er af en met de lotus zou ik er ech tspijt van hebben, zowel voor de wagen als de kosten . of de motor begeeft het ....
BMW is vervangbaar en een seven is snel hersteld en goedkoop.
het mooiste is spa - maar niet voor dit type wagens, dat is voor 'dikke' bakken.
meeste fungehalte vind ik is Mettet, Croix, zolder ea
fwiw
zelf al +10j op trackdays... met seven, BM en lotus.
mijn idee, spendeer de helft van je budget aan een wagen, de overschot zal ook wel snel verminderen...
- ofwel elise /exige - topfun maar als je er af gaat - tranen met tuiten als je pech hebt.... , zeer hoog fungehalte maar schijven, remblokjes en banden koop je in het groot ....
- ofwel oude BMW E30 6 cyl.oid - zonder upgrades gaat opmerkelijk goed en oersterke motor, banden en remblokken inkopen per dozijn.....
- ofwel sevenachtige - tiger, dax, westfield striker oid.
iets upgrade voor ophanging en remmen. zeer hoog fungehalte, bijna geen remmen en banden (lichtgewicht 500 a 600kg).
grootste nadeel - open wagen dus bij regen is de fun er snel af.
één ding is, ooit ga je er af en met de lotus zou ik er ech tspijt van hebben, zowel voor de wagen als de kosten . of de motor begeeft het ....
BMW is vervangbaar en een seven is snel hersteld en goedkoop.
het mooiste is spa - maar niet voor dit type wagens, dat is voor 'dikke' bakken.
meeste fungehalte vind ik is Mettet, Croix, zolder ea
fwiw
- diego
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
- Locatie: Staden
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Hmmm blijft een moeilijke keuze , zoals ik uit de reacties hierboven lees lijkt de Exige de beste koop alleen vrees ik idd beetje voor de kosten gedurende het jaar . Ik denk dat de sleutel vooral ligt in de hoeveelheid track time je gaat doen en ook hoever op de limiet je wilt gaan rijden .
- diego
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
- Locatie: Staden
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Zoiets lijkt me ideaal op't eerste zicht , bekend ?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr
- peter
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 12:26
- Naam: Peter
- Auto: Elise SC
- Locatie: Larum
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Een elise/exige zonder motor kopen. En dan een 2.0 turbo met DSG van duitse origine erin, lijkt me ook wel dikke fun te zijn. Maar hoe krijg je dat hier wettelijk in orde
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Volgens mij heb je echt geen 200pk en meer nodig om plezier te beleven op een circuit...
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Exige/Elise of toch iets anders voor op circuit ?
Toch ook even nadenken of je +15 k€ wil uitgeven aan een circuitspeeltje zonder inschrijving dat misschien maar een paar keer per jaar buitenkomt ...
En ook even nadenken of je het prettig vindt om ook een aanhangwagen te kopen of elke keer te gaan huren wanneer je voor een trackday hebt ingeschreven. Bovendien heb je dan ook een trekkend voertuig nodig met trekhaak die jaarlijks naar de technische keuring moet .....
Ik moet al dat gedoe niet meer en ben daarom voorstander van one-car-fits-all, vandaar de keuze voor de Elise / Exige ...
En ook even nadenken of je het prettig vindt om ook een aanhangwagen te kopen of elke keer te gaan huren wanneer je voor een trackday hebt ingeschreven. Bovendien heb je dan ook een trekkend voertuig nodig met trekhaak die jaarlijks naar de technische keuring moet .....
Ik moet al dat gedoe niet meer en ben daarom voorstander van one-car-fits-all, vandaar de keuze voor de Elise / Exige ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track