Op Drivr.be is er een nieuwe shootout gepubliceerd, nl. een vergelijkende test tussen de Lotus Evora en de Porsche Cayman.
http://drivr.be/2013/06/06/shootout-por ... tus-evora/
Dankzij forummember ddez (Dirk) konden we dit realiseren.
Enkele foto's zijn door mij genomen met hier nog enkele extra die ik jullie niet wil onthouden.
Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 20:34
- Naam: Dirk
- Auto: Ne witte
- Locatie: Hasselt
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
Godver... Is em mij toch voor zeker
Interessante reportage over een interessante dag.
Wat Pieter nog vergeet is die idioot in la roche die ons allebei een ticketje gaf voor het 15 min fout parkeren. 10€ boete nondeju
Dirk
Interessante reportage over een interessante dag.
Wat Pieter nog vergeet is die idioot in la roche die ons allebei een ticketje gaf voor het 15 min fout parkeren. 10€ boete nondeju
Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 11 apr 2012, 19:38
- Naam: Luc
- Auto: (LEGO) Elise
- Locatie: Limburg (Nederland)
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
Een tientje maar? In Nederland is dat €90.
http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/ve ... t-parkeren
Is er een reden dat er voor de IPS is gekozen in plaats van de handbak? Zoals al gezegd wordt, denk ik dat de Evora aardig wat puntjes terugpakt als hier niet voor gekozen was (buiten het feit dat de auto hier ook nog eens goedkoper door wordt). Verder een goed stukje tekst met mooie foto's.
http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/ve ... t-parkeren
Is er een reden dat er voor de IPS is gekozen in plaats van de handbak? Zoals al gezegd wordt, denk ik dat de Evora aardig wat puntjes terugpakt als hier niet voor gekozen was (buiten het feit dat de auto hier ook nog eens goedkoper door wordt). Verder een goed stukje tekst met mooie foto's.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
dailyLuc2000 schreef:Is er een reden dat er voor de IPS is gekozen in plaats van de handbak?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 11 apr 2012, 19:38
- Naam: Luc
- Auto: (LEGO) Elise
- Locatie: Limburg (Nederland)
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
Ah zo. Even niet eraan gedacht dat de auto te leen is aangeboden. Dat iemand een IPS kiest als daily is natuurlijk volkomen begrijpelijk.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 16:14
- Auto: Yugo
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
De IPS is een bak waarmee je moet leren omgaan.
De mening is vaak al snel gevormd door journalisten.
Ik heb echt uitgebreid getest in een Evora met manuele bak en een Evora IPS.
In het begin had ik ook moeite met het IPS systeem, maar na wat gewenning vond ik het fijner werken dan de manuele bak. En daarmee wil ik niets afdoen aan de manuele bak want deze (met MY12 versnellingsbakkabels) werkt ook prima.
Verder lees ik dat het geluid tegenviel; dat klopt maar is makkelijk op te lossen met een decat+Stage1 Sports Exhaust. Dan klinkt ie als een Diablo
De gemelde cijfers kloppen ook niet allemaal;
0-100 km/h = 5,5 > moet 5,2 seconden zijn
vermogen = 275pk > moet 280pk zijn
topsnelheid = 250km/h > moet 256km/h zijn.
De juiste gegevens vind ik gewoon op de Lotus website: http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ifications
Allemaal niet zo erg, gewoon beetje slordig.
Erg mooie foto's overigens!
De mening is vaak al snel gevormd door journalisten.
Ik heb echt uitgebreid getest in een Evora met manuele bak en een Evora IPS.
In het begin had ik ook moeite met het IPS systeem, maar na wat gewenning vond ik het fijner werken dan de manuele bak. En daarmee wil ik niets afdoen aan de manuele bak want deze (met MY12 versnellingsbakkabels) werkt ook prima.
Verder lees ik dat het geluid tegenviel; dat klopt maar is makkelijk op te lossen met een decat+Stage1 Sports Exhaust. Dan klinkt ie als een Diablo
De gemelde cijfers kloppen ook niet allemaal;
0-100 km/h = 5,5 > moet 5,2 seconden zijn
vermogen = 275pk > moet 280pk zijn
topsnelheid = 250km/h > moet 256km/h zijn.
De juiste gegevens vind ik gewoon op de Lotus website: http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ifications
Allemaal niet zo erg, gewoon beetje slordig.
Erg mooie foto's overigens!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Drivr.be - Lotus Evora vs Porsche Cayman
true!mkt schreef:De IPS is een bak waarmee je moet leren omgaan.
De mening is vaak al snel gevormd door journalisten.
Ik heb echt uitgebreid getest in een Evora met manuele bak en een Evora IPS.
In het begin had ik ook moeite met het IPS systeem, maar na wat gewenning vond ik het fijner werken dan de manuele bak. En daarmee wil ik niets afdoen aan de manuele bak want deze (met MY12 versnellingsbakkabels) werkt ook prima.
Lees : viewtopic.php?f=13&t=4468
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic