Ruben schreef:Ik vraag me wel eens af wat het effect van dit soort reclame is en de inkomsten. Ik zal er never nooit niet op klikken. Ik heb niks met reclame. Als ik iets wil hebben dan ga ik wel zoeken. Tot die tijd deert het me niks.
De inkomsten zijn afhankelijk van dag tot dag en van views en clicks en van eventuele geïnteresseerden die willen adverteren op pagina's/sites/forums aangaande bepaalde keywords ea.
Ruben schreef:Maar ik begrijp er nog steeds niks van.. Reclame is imo een van de meest zinloze uitgaven van bedrijven afgezien van daar waar er daadwerkelijk een aankoopimpuls danwel aankoopmoment is.
Mocht reclame niet werken dan bestonden er geen websites, commerciële tv- en radiostations, magazines, kranten ...
Natuurlijk werkt reclame, enkel schatten vele partijen de resultaten fout in. Sommigen denken dat met 1 maand reclame maken plots de mensen de deur plat zullen lopen, reclame werkt beter over langere termijn, en het is niet omdat je vandaag reclame maakt, een bepaald individu die reclame vandaag heeft gezien, hij vandaag of morgen al overgaat tot aankoop. De reclame die hij heeft gezien blijft (meestal) hangen, en kan mee een rol spelen bij het beslissen, zelfs op lange termijn.
Kijk, het zal de eeuwige discussie blijven, de uitgevers (
die het geld ontvangen) zullen zeggen dat het werkt, de adverteeder (
die ervoor betaald) zal zeggen dat het niet (genoeg) werkt. Dusja ... eindeloze discussie ...
Waarom moet Coca-Cola eigenlijk nog reclame maken? Het is wereldwijd het best en meest gekende merk aller tijden, iedereen kent het, toch maken ze nog steeds (veel) reclame... Ze hebben ooit internationaal een bepaalde tijd alle reclame gestaakt, als test ... en erna de resultaten grondig bestudeerd, resultaat : de verkoop daalde en bleef zelfs dalen, zodoende zijn ze snel weer begonnen met hun reclames.
Omdat vele adverteerders niet geloven in online reclame wordt er tegenwoordig meer en meer gewerkt met ipv het aankopen van een bepaalde termijn gewerkt met resultaten... en worden pakketten verkocht van x-aantal reclame views (CPV - cost per view), of x-aantal reclame clicks (CPC - cost per click)... op die manier is de adverteerder zeker(der) van zijn ROI. (return of investment)
Sinds de komst van het internet is er een grote verschuiving van de budgetten van print en tv naar online media. Omdat de adverteerders plots een meetbaar systeem ontdekten, los van het meerbare heeft online adverteren nog andere voordelen. U kan inspelen op de mensen die u (wil) bereikt, of via sociale media, forums ... kan je zelfs in contact komen met je eventuele doelgroep. Allemaal voordelen van online media. Online kan je meer targetten door websites te kiezen binnen de doelgroep dat je wil bereiken. vb. Lotus dealers of verkopers op een lotusforum waar meer target-klanten zitten dan op een algemene autosite of -forum.
Los van reclame is er ook nog altijd sponsoring, maar dat is een geheel ander verhaal.
Ruben schreef:Hoe werkt dat hier? Moet er geklikt worden voor inkomsten of verdien je er hoe dan ook geld mee? Google heeft het denk ik goed bekeken wat dat betreft
Bij bepaalde krijg ik iets voor een view (merendeel niet = unfair, maar goed) bij alles krijg ik iets voor een click. Het systeem van Google is niet slecht voor uitgevers, gewoon omdat je meer klanten (adverteerders kan aanspreken)
Het is ook niet dat ik hierdoor rijk ga worden hoor, het zijn eurocenten waarover we spreken dus ja. (helaas
)
Dankje voor je bijdrage!