Wie is er lid van Lotus Club International?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Frederik »

Ik ben aan het overwegen om lid te worden van de officiele Lotus Club. Zij er hier nog mensen die lid zijn en wat zijn zo de (echte) voordelen?

Heb al regelmatig hun clubblad gezien wat toch bijna een echt magazine is.
Aleen daarom zou ik het al bijna doen :)
Alexander Willems
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:22
Naam: Willems Alexander
Auto: Elise S MKII
Locatie: Antwerpen Zuid

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Alexander Willems »

JA ik ben dus lid van LCI en ik vind het wel leuk. Als voordeel krijg je 10% korting op alles in hun online shop. je krijgt ook een maandblad dat al heel goed gevult is en je krijgt ook regelmatig mails met uitnodigingen voor events die meestel wel in Engeland zijn. ik dagt dat je ook gratis toegang krijgt tot de fabriek en wanneer je wilt dacht ik dus geen afspraak nogid maar je kan het allemaal op internet lezen.

En er is ook een forum.

http://www.grouplotus.com/cars/join_lotus_club.html
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Yves »

Ben ook al een paar jaar lid, schoon boekske in de bus.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Frederik »

Het enige interessante aan het lid zijn van LCI is voor mij het magazine en het up-to date zijn van alle Lotus nieuws, maar in mijn geval ben ik lid van de pers en krijg ik hun persmailings reeds op mail. (zelfs de dealers krijgen die niet, ik stuur ze hen door :))

- Gratis binnen in het fabriek : leuk, maar wel ver om te gaan.
- 10% korting op merchandise : ik koop die bij mijn dealer, krijg ik daar dan ook die korting? (denk van niet)
- Engelse events : leuk, maar ook wel weer erg ver.

Is het dan wel nog interessant? Krijg je eigenlijk leuke lidkaart?

Dus voor zouden de enige redenen om lid te worden het magzine, en de eer lid te zijnmogen zijn. Dan stel ik me de vraag ... is het dan wel allemaal waard om 35 pond (~44€) per jaar te te betalen voor een abonnement op een Lotus magazine?

Hoeveel keer komt dat magazine eigenlijk in je bus elk jaar?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Frederik »

Hmm heb er even het inschrijvingsformulier bijgenomen, zij geven zelf aan als "Membership Benefits".

- Regular magazine
- Privileged access to the club section of the Lotus website
- Exclusive invitations to officiel Lotus events
- 10% discount on official Lotus merchandise and driver training at Lotus HQ
- Membership card giving access to a range of exclusive benefits and offers
- Regular special offers


Ik denk dat dit wel ZEER interessant is als Engelsman, maar de buitenlanders toch iets minder leuk pakket krijgen. Of zie ik dat verkeerd?

Heb me zonet lid gemaakt van CTLB (Club Team Lotus Belgium).
Gebruikersavatar
marc
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 aug 2008, 20:41
Auto: Exige Elise 340R

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door marc »

ben ook al jaren lid van de LCI, ook alleen maar voor het magazine (clubkaart heb ik nog nooit gezien).
Omdat de Belgische Lotus Club geen clubblad heeft, ben ik (nog) geen lid (je krijgt wel een korting van 10 euro op ritten), maar met het nieuwe (jonge) bestuur denk ik er wel over ! :?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Frederik »

Ik ben alvast ook weer lid geworden van CTLB. Het is best veel geld voor wat het eigenlijk maar is ... MAAR ik gun het de organisatie wel. Zij doen alvast de moeite om vanalles te regelen, agenda's op te maken en per post te versturen, ritten te organiseren, afspraken te maken etc. etc. zo'n zaken kosten nu eenmaal enorm veel tijd en geld. Dus vind ik het dan wel weer kunnen toch als blijk van respect, motivatie en steun voor de mensen die CTLB draaiende houden ...

Ik was in 2000 - 2001 ook lid maar dan onder het oude bestuur.
(in tussentijd was ik geen Lotus eigenaar)
Alexander Willems
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:22
Naam: Willems Alexander
Auto: Elise S MKII
Locatie: Antwerpen Zuid

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door Alexander Willems »

Ik heb wel een lidkaart gekregen en die ziet er zo uit.
Laatst gewijzigd door Yves op 28 sep 2011, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's gewist op vraag
kemmelhistoric
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 okt 2008, 20:58
Auto: Geen

Re: Wie is er lid van Lotus Club International?

Bericht door kemmelhistoric »

Hallo,

Graag had ik op het volgende willen reageren
Ik ben alvast ook weer lid geworden van CTLB. Het is best veel geld voor wat het eigenlijk maar is ... MAAR ik gun het de organisatie wel. Zij doen alvast de moeite om vanalles te regelen, agenda's op te maken en per post te versturen, ritten te organiseren, afspraken te maken etc. etc. zo'n zaken kosten nu eenmaal enorm veel tijd en geld. Dus vind ik het dan wel weer kunnen toch als blijk van respect, motivatie en steun voor de mensen die CTLB draaiende houden ...
Als ik lees dat je 10€ per rit terugkrijgt (en ongeveer 10 ritten per jaar georganiseerd zijn), dat alles ook via post gestuurd is, waarschijnlijk briefpapier en lidkaarten moeten gemaakt worden, vergaderd moet worden (verplaatsingen), rondritten voorbereid moeten worden,enz....

denk ik dat er niet veel meer over blijft van uw 50€ lidgeld.

Ikzelf zit in een vereniging die rondritten organiseert voor o.a. oldtimers en exclusieve wagens (zie http://www.kemmelhistoric.be). Ik durf mijn eigen inbreng (= kosten) niet uitrekenen wat ik per jaar toe steek. Ik denk dat het niet anders is bij CTLB.

Succes verder aan CTLB.

Vincent
Plaats reactie