A pillar seals terug beschikbaar!!!

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door Kevin »

De nieuwe rubbers voor de zijkant van het voorruit kader, zijn eindelijk terug leverbaar.
Zou ik mogen dromen van droge benen tijdens een fikse regenbui???
Laat ons hopen, ze zouden ook voor de helft goedkoper geworden zijn.
Dit zijn de part nr: B100V0117F en 118F.
De prijs was in 2005(toen ze het laatst leverbaar waren) £143.74 per stuk, en nu £63.82 per stuk.
Lotus heeft van de leveranciers een stock van 450 setjes( linkse en rechtse rubber) in stock moeten nemen, en wil nu niet met een overstock blijven zitten.
Dus zeg het tegen iedereen.
Het nieuws van de geslaagde tests van de rubbers in hethel, dateren al van Augustus.
Ze stonden op het forum van Elancentral, maar ik was in die tijd meer met 60yearsLotus bezig en heb amper de rest vant forum nagekeken.
Zelfs nu zit ik iedere week maar 5minuutjes achter de computer, gewoon te lui voor da machien op te zetten.
Nog enkele leuke conversaties gelezen over de A pillar seals, nadat er weer een paar test rubbers waren terug gestuurd.:
"Latest batch that were trialled at Hethel were returned as not fit for purpose, rumour has it that they kept water out.:lol: :mrgreen:
Yeah, that's definitely NOT a match for the original seal then.
Laatst gewijzigd door Kevin op 22 nov 2008, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door Kevin »

23 Oct 2008 14:38

Here is the text of an e-mail I've just received from Neil Lovelock (Aftersales Manager at Hethel).

" <<B100V0117F & 118F A Pillar Seals.pdf>>
Gents

Elan A Pillar seals have been on resource for a long time now, well good news we finally have cracked it and they will be in stock by next week.

We've reduced the price too from £122.33 each + vat (£143.74 inc) when last available in 2005, to just £63.82 + vat each that equals £150 per pair inc vat near 1/2 original.

We have had to take 450 car sets into stock so ask kindly for as much support as you can give to help advertise/promote this resource.

Simon this is news you and the Elan Central members have been waiting for please can you get it on the forum!"

You now know as much as me. Good news eh!
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door ovi »

Hé Kevin!
De A-stijl rubbers zijn inderdaad terug te krijgen...
Ik heb ze vorige zondag gekocht bij Frederic in Antwerpen en het hier op 17/11 gepost dat ze terug te krijgen zijn.
Heb ze gisteren gemonteerd dus zal het morgen weten of ze nu voldoende afsluiten. Heb wel gezien dat er al barstjes inzitten dus ben nog niet overtuigd!
Voor een foto van de nieuwe rubbers ga even naar mij topic "ovi's Elan".
Als je morgen komt kan je ze zelf zien.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door Frederik »

Wat kosten ze?
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door Kevin »

zou ik ook is willen weten.
Volgens Frank Vanherweghe is de prijs hetzelfde gebleven, volgens zijn leverings nota.
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door Frederik »

Volgens LotusElanCentral zouden ze toch een stuk goedkoper zijn dan de oude. Maar op welke prijs baseren ze zich hé ... 1.) op de initiele prijs OF 2.) op de verhoogde prijs omdat ze schaars waren?

Ik heb wel interesse om er een setje te hebben, mijn originele zijn nog redelijk tot zeer goed. Dus dringend is het niet echt, maar wel interessant om er een setje te hebben tegen het nodig is ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: A pillar seals terug beschikbaar!!!

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Wat kosten ze?
Sorrie voor late antwoord, had het niet gezien.

90 euro/stuk maar wel zelf nog veel foefelen om ze goe te krijgen! :?

Als ge ze gewoon plaatst zoals het moet hebt ge nog zeker een spleet van een 2 mm. De enen kant is ook anders dan de andere dus zelf aanpassen met dank aan Tec 7 ....
Zoals FKM het bevestigd is elke Lotus met de hand in elkaar gebraggelt en verschilt alles zo'n bekke. Daarom was het ook zo moeilijk om die Hard-Tops te maken en zijn er maar een paar van verkocht in Engeland. Ook die moet men volledig zelf aanpassen aangezien de ene vooruit wa verder komt dan de andere.
Heb mijn rubbers daarjuist vastgeplakt en ga ze morgen afwerken met Tec 7.

De eerste rubbers die ik mee had gekregen waren al barstjes in dus zonder problemen bij FKM terug gaan omwisselen vrijdag. Hij heeft er donderdag nieuwe binnengekregen dus als ge er wilt moet ge u haasten.
Plaats reactie