Plakkende koppelingsplaat

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door electroshock »

Heel mooi exemplaar.
Frederik schreef:Is mooi ja, maar niet persé de meest geliefde Lotus. Maar zo zijn er wel meer :)
Deze Elan kan natuurlijk wel gepost bij Klassiekergespot (in tegenstelling tot de jongere naamgenoot die nog steeds niet op Autogespot mag verschijnen ... ;) ).
Johan Inion schreef:en zou ik van een bepaalde soort ($) te kort kunnen krijgen .
Ik ben zo vrij om het te vragen, voor hoeveel van die €- of $-soortgenootjes kan hij wel de deur uit vliegen ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Johan Inion
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:48
Auto: Elan +2

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Johan Inion »

ieder eerlijk bod is welkom .
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Bzguy »

knappe wagen !

Heb al vaker leuke wagens van je te koop zien staan, telkens heel mooie exemplaren !

heb er zelfs eens een tijdje over gedacht om die Mini Marcos te kopen die toen te koop stond ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Bzguy »

electroshock schreef: Deze Elan kan natuurlijk wel gepost bij Klassiekergespot (in tegenstelling tot de jongere naamgenoot die nog steeds niet op Autogespot mag verschijnen ... ;) ).
:twisted:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Johan Inion
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:48
Auto: Elan +2

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Johan Inion »

Bzguy schreef:knappe wagen !

Heb al vaker leuke wagens van je te koop zien staan, telkens heel mooie exemplaren !

heb er zelfs eens een tijdje over gedacht om die Mini Marcos te kopen die toen te koop stond ;)




Een mini marcos heb ik nooit gehad , wel een Midas Gold .
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Bzguy »

Johan Inion schreef:

Een mini marcos heb ik nooit gehad , wel een Midas Gold .
die was het idd, 'slip of the tongue' ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Johan Inion
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:48
Auto: Elan +2

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Johan Inion »

Vandaag de rotoflexen eruit !!!!

Kant links uren gezwoegd !!! iedere bout zat MUURVAST !!!

Andere kant 10 minuten en klus geklaard !!!!

Slijpschijf kan wonderen doen !!! Alle bouten eraf !! , een klopke of 2 en klaar is kees !!!



Heb ondertussen mogen ondervinden dat de klik van de rotte rotoflexen komt .
Ook de Roulementen hebben speling !!! Wat een .... auto !!!

Reeds herdaan !!

Remmen , koppeling , radiator , carbus , velgen , koeling , onsteking , elec , rotos ... waar gaat dat eindigen en vooral wanneer ?


Groeten
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Plakkende koppelingsplaat

Bericht door Herman »

.copy---.. waar gaat dat eindigen en vooral wanneer ? end copy.....

t'jah dat is een beetje eigen aan het bezitten van een oldtimer denk ik... ik heb soms medelijden met degenen die helemaal niks van mekaniek afweten en die toch met een oldie willen rijden... de loonkost/daguren die dan betaald worden....

Gisterenmiddag eens mijn oldie van stal gehaald na 3 maandjes stilstand... pinkers werkten niet perfekt en soms niet. :evil: .. alles opengesmeten...bijna het ganse daschboard gedemonteerd...blijkt dat er 2 aparte circuits bestaan voor hazard en pinkers met 2 aparte pinkdozen...een onbegrijpelijke zaak... bleek dat er binnenin de zeer gecomplceerde hazard switch een defekt zat.. na lang lang zoeken en uittesten dit gevonden...(eigenaardig de 4 pinkers gingen wel..).die switch nu uitgeschakeld en overbrugd.. nieuwe besteld... zeer moeilijk te vinden (lucas brol) 80 eurokes voor een tuimelaar switchken die vroeger meschien 50 frank koste... en ook de mededeling gekregen" meneer u zal in de toekomst moeten al uw schakelaars beginnen vervangen/ombouwen ,omdat deze dingen niet langer meer verkrijgbaar zijn"... enfin... dat is ook een deel vd hobby vind ik zo... :D
maar in feite is het een beetje gek , we zijn met z'n allen nu zot van wagens die we vroeger soms onbetrouwbaar achten... :lol:
Plaats reactie