Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Afgelopen zondag met Lotje naar een oldtimermeeting in het park van Brasschaat geweest, waren veel mooie auto's en veel volk, iets na de middag kwam echter nog een Europa het terrein opgereden, natuurlijk met de auto en bestuurder kennis gemaakt. Is een zeer mooie gerestaureerde Europa S2, dus met Renault motor, hij had die een goed jaar geleden gekocht in Nederland waar die een 10 tal jaar geleden zou zijn gerestaureerd. Op de auto stonden in plaats van de originele stalen velgen, de lichtmetalen ( nieuwe) Lotus velgen die optioneel waren bij de Europa Twin Cam en standaard waren bij de Europa Special, normaal was de bandenmaat bij de Europa S2 rondom 155 breed, nu 175 vooraan en 185 achter, ik vroeg hem daarom naar het stuurgedrag en rijgedrag van zijn Europa
Ik heb namelijk twee wielsets, 1 in de originele bandenmaten, 175 voor en 185 achter,en 1 met banden in een maatje meer, 185 voor en 205 achter, ik heb echter ondervonden dat het weggedrag met die verschillende bandensets wel verschillend is, ik wilde weten hoe het weggedrag van zijn Europa was, vooral bij snelheden boven de 140 km/uur, ik kreeg als antwoord dat hij die snelheid nog nooit bereikt had met zijn auto, hij reed gewoonlijk op de baantjes binnendoor, hij had al wel eens een klein stukje snelweg gedaan, maar niet zo hard, maar had al wel gevoeld dat de Europa heel strak en precies stuurt en gevoelig is voor spoorvorming en slechte weggedeelten, maar meer dan 120 km/ uur had hij er nog niet mee gereden, hij was er precies nog een beetje zuinig op
twee foto's van die Europa
ook twee foto's gevonden van mijn Lotje op het Oldtimerweb, verschil met de bovenstaande die genomen zijn door een amateur (ik) en deze is duidelijk, zijn mooi bewerkt, achtergrond is zwart/wit, ook die van het dashboard is mooi, ziet er op foto mooier uit dan in werkelijkheid, en zeggen dat dat deze winter er nog helemaal andere uitzag toen ik nog die kabelboom aan het veranderen was
nog iets, op die laatste foto zie je het asbakje op de midden console, is heel zeldzaam en wordt veel gezocht, stond onlangs nog één te koop, vraagprijs 125 £ (150 €)
Ik heb namelijk twee wielsets, 1 in de originele bandenmaten, 175 voor en 185 achter,en 1 met banden in een maatje meer, 185 voor en 205 achter, ik heb echter ondervonden dat het weggedrag met die verschillende bandensets wel verschillend is, ik wilde weten hoe het weggedrag van zijn Europa was, vooral bij snelheden boven de 140 km/uur, ik kreeg als antwoord dat hij die snelheid nog nooit bereikt had met zijn auto, hij reed gewoonlijk op de baantjes binnendoor, hij had al wel eens een klein stukje snelweg gedaan, maar niet zo hard, maar had al wel gevoeld dat de Europa heel strak en precies stuurt en gevoelig is voor spoorvorming en slechte weggedeelten, maar meer dan 120 km/ uur had hij er nog niet mee gereden, hij was er precies nog een beetje zuinig op
twee foto's van die Europa
ook twee foto's gevonden van mijn Lotje op het Oldtimerweb, verschil met de bovenstaande die genomen zijn door een amateur (ik) en deze is duidelijk, zijn mooi bewerkt, achtergrond is zwart/wit, ook die van het dashboard is mooi, ziet er op foto mooier uit dan in werkelijkheid, en zeggen dat dat deze winter er nog helemaal andere uitzag toen ik nog die kabelboom aan het veranderen was
nog iets, op die laatste foto zie je het asbakje op de midden console, is heel zeldzaam en wordt veel gezocht, stond onlangs nog één te koop, vraagprijs 125 £ (150 €)
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Hugo is in Monaco geweest ...
Zalige foto!
Zalige foto!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Oei gespot , Wij zijn idd in Monaco geweest, zal wanneer we terug zijn in Belgie, waarschijnlijk woensdag, in de daarop volgende dagen daar wel een verslagje van melden, met nog foto's uiteraard nu geen tijd want het is nog vakantietijd
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Ben natuurlijk ook even langs de plaatselijke Lotusdealer geweest
Monacomotors!
Is ook dealer van Ferrari
Monacomotors!
Is ook dealer van Ferrari
Laatst gewijzigd door Frederik op 10 sep 2017, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: footootje kwartslag gedraaid :)
Reden: footootje kwartslag gedraaid :)
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Een foto om te bewaren!
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Deelname met Lotje aan Lotus-rondritten is na een aantal jaren voorlopig zeer sterk verminderd, het nieuwe was er een beetje af, het toch aanzienlijke bedrag dat daar nu voor vrijkomt wordt nu gebruikt voor de brandstoftanks van de camper en van Lotje vol te doen, om in mooie streken mooie ritjes te doen
Zo zijn we in het voorjaar al een aantal dagen in de provence geweest, en nu van 18 augustus tot 13 september zijn we op verschillende plaatsen geweest in de Franse Alpen, omdat we redelijk dicht tegen Monaco zaten leek het ons een goed idee om dat ( nog) eens te bezoeken, in het verleden al wel een aantal keer geweest ( ook voor mijn werk) maar was nu toch al een 20 tal jaren geleden, was toen al heel druk en dicht bevolkt, maar was nu nog erger, nu is bijna echt alle vrije ruimte volgebouwd, een auto kan je daar feitelijk niet meer gebruiken, je kan je daar beter en gemakkelijker te voet verplaatsen, of wat de meesten doen met de scooter.
Wij dus met Lotje naar Monaco, niet om beroemdheden te spotten of om in de haven de prachtige yachten te bewonderen, of om in het casino mijn pensioen te verspelen, nee, een toertje op het stratencircuit van de Formule 1 is genoeg, feitelijk doe je dat het beste te voet of met de fiets, maar dat hebben we al eens gedaan, dus nu met Lotje
Eerst wel nog even langs bij MonacoMotors, plaatselijke dealer van Lotus, is trouwens ook dealer van Ferrari, vullen elkaar wel aan vind ik, Lotus voor de betaalbare kleinere sportieve auto's, Ferrari voor de grotere en duurdere klasse, de garage werkplaats van MonacoMotors is trouwens maar een paar honderd meter van de showroom verwijderd, is wel opvallend, een grote garage/werkplaats in volle centrum van Monaco, wel even langs gereden, maar geen foto's van kunnen nemen, geen plaats om de auto even kwijt te geraken, er was trouwens overal veel politie en bewaking te bespeuren
Enkele foto's nog van MonacoMotors, in de showroom Lotus links, Ferrari rechts de deurmat
Daarna een toertje op het circuit, voor zo ver dat mogelijk was, de straten rond het Casino waren afgesloten, veiligigheid? evenement?, ook aan de yachthaven was grote bedrijvigheid, er was twee dagen na ons bezoek daar een prive concert/optreden gepland van Duran Duran, en men was volop bezig daar een stage en tribunes op te bouwen, doorgang was mogelijk maar het circuit was daar zo goed als onherkenbaar, deels verdwenen onder tribunes en tenten
Maar toch een min of meer geslaagd rondje kunnen rijden, wel natuurlijk op lage snelheid, te druk, zebrapaden, bloembakken en andere hindernissen, je moet wel het circuit goed kennen want anders herken je moeilijk bekende stukken
Foto na Rascasse van de bocht rechts naar start en aankomst, hier is ook rechts de ingang van de pits Dan het de flauw naar rechtsbuigende start en aankomststrook, de plaatsen waar de auto's voor de start moeten opgesteld staan zijn nog wel duidelijk zichtbaar, een witte omgekeerde U met de gele lijn waar ze op moeten staan met hun rechtervoorwiel Dan de eerste bocht rechts, St Devote, in de race wel zonder bloembakken Dan de klim naar het Casino, hier ben ik gespot met Lotje in de tegenovergestelde richting, zie eerder bericht
let op de ijzeren plaatjes aan de rechterkant juist achter de boordsteen, die dekken de putten af waar de palen van de vangrail worden in gezet als het race weekend is Casino is afgesloten, even omleiding gevolgd, kom dan terug op het rechte stuk na het Casino, links is daar een bult in het wegdek, veel piloten wijken daarvoor een beetje uit, het terras dat er nu op staat wordt wel afgebroken voor de race
Op deze foto is het gedeelte van het circuit te zien waarvan een filmpje is gemaakt, de afdaling naar de haven/tunnel met de hairpin aan Loews, let op de kerbstones en roodwitte boordstenen en op het vervoermiddel in Monaco, de scooter, filmpje stopt wel net voor het inrijden van de tunnel, geheugen van IPad was vol, verdorie!!
Zo zijn we in het voorjaar al een aantal dagen in de provence geweest, en nu van 18 augustus tot 13 september zijn we op verschillende plaatsen geweest in de Franse Alpen, omdat we redelijk dicht tegen Monaco zaten leek het ons een goed idee om dat ( nog) eens te bezoeken, in het verleden al wel een aantal keer geweest ( ook voor mijn werk) maar was nu toch al een 20 tal jaren geleden, was toen al heel druk en dicht bevolkt, maar was nu nog erger, nu is bijna echt alle vrije ruimte volgebouwd, een auto kan je daar feitelijk niet meer gebruiken, je kan je daar beter en gemakkelijker te voet verplaatsen, of wat de meesten doen met de scooter.
Wij dus met Lotje naar Monaco, niet om beroemdheden te spotten of om in de haven de prachtige yachten te bewonderen, of om in het casino mijn pensioen te verspelen, nee, een toertje op het stratencircuit van de Formule 1 is genoeg, feitelijk doe je dat het beste te voet of met de fiets, maar dat hebben we al eens gedaan, dus nu met Lotje
Eerst wel nog even langs bij MonacoMotors, plaatselijke dealer van Lotus, is trouwens ook dealer van Ferrari, vullen elkaar wel aan vind ik, Lotus voor de betaalbare kleinere sportieve auto's, Ferrari voor de grotere en duurdere klasse, de garage werkplaats van MonacoMotors is trouwens maar een paar honderd meter van de showroom verwijderd, is wel opvallend, een grote garage/werkplaats in volle centrum van Monaco, wel even langs gereden, maar geen foto's van kunnen nemen, geen plaats om de auto even kwijt te geraken, er was trouwens overal veel politie en bewaking te bespeuren
Enkele foto's nog van MonacoMotors, in de showroom Lotus links, Ferrari rechts de deurmat
Daarna een toertje op het circuit, voor zo ver dat mogelijk was, de straten rond het Casino waren afgesloten, veiligigheid? evenement?, ook aan de yachthaven was grote bedrijvigheid, er was twee dagen na ons bezoek daar een prive concert/optreden gepland van Duran Duran, en men was volop bezig daar een stage en tribunes op te bouwen, doorgang was mogelijk maar het circuit was daar zo goed als onherkenbaar, deels verdwenen onder tribunes en tenten
Maar toch een min of meer geslaagd rondje kunnen rijden, wel natuurlijk op lage snelheid, te druk, zebrapaden, bloembakken en andere hindernissen, je moet wel het circuit goed kennen want anders herken je moeilijk bekende stukken
Foto na Rascasse van de bocht rechts naar start en aankomst, hier is ook rechts de ingang van de pits Dan het de flauw naar rechtsbuigende start en aankomststrook, de plaatsen waar de auto's voor de start moeten opgesteld staan zijn nog wel duidelijk zichtbaar, een witte omgekeerde U met de gele lijn waar ze op moeten staan met hun rechtervoorwiel Dan de eerste bocht rechts, St Devote, in de race wel zonder bloembakken Dan de klim naar het Casino, hier ben ik gespot met Lotje in de tegenovergestelde richting, zie eerder bericht
let op de ijzeren plaatjes aan de rechterkant juist achter de boordsteen, die dekken de putten af waar de palen van de vangrail worden in gezet als het race weekend is Casino is afgesloten, even omleiding gevolgd, kom dan terug op het rechte stuk na het Casino, links is daar een bult in het wegdek, veel piloten wijken daarvoor een beetje uit, het terras dat er nu op staat wordt wel afgebroken voor de race
Op deze foto is het gedeelte van het circuit te zien waarvan een filmpje is gemaakt, de afdaling naar de haven/tunnel met de hairpin aan Loews, let op de kerbstones en roodwitte boordstenen en op het vervoermiddel in Monaco, de scooter, filmpje stopt wel net voor het inrijden van de tunnel, geheugen van IPad was vol, verdorie!!
Laatst gewijzigd door Frederik op 17 sep 2017, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Als wij met de camper en Lotje op reis gaan, probeer ik altijd ter plaatse of onderweg met Lotje deel te nemen aan een af ander evenement, zo had ik op onze tweede oprijdag op 19 augustus, gevonden dat in het plaatsje Franxault, in de Bourgognestreek, een lokaal feestje werd georganiseerd samen met een oldtimer evenement, deelname en toegang was gratis
om de toeschouwers toch zoveel mogelijk auto's te bieden, boden ze de deelnemers met oldtimers buiten de gratis inkom ook nog eens 5 extra drankbonnen aan, eens iets anders dan te moeten betalen om ergens aan deel te nemen
we zijn wel niet de hele dag gebleven, was wel mooi weer maar had nog andere plannen
ik ben niet van de kleinste ( 188 cm) en lichtste (98kg), en wat op zo van die bijeenkomsten dikwijls gevraagd wordt is, “ kan jij daar wel in”, nu is Lotje met zijn 108 cm hoog één van de laagste gesloten sportwagens, maar ze zien natuurlijk niet dat het zitje ook heel laag staat, je moet wel een bepaalde techniek uitzoeken om in en uit te stappen, maar eens je die doorhebt, gaat dat zeer vlot
in elk geval, zo erg als op onderstaande tekening is het niet
om de toeschouwers toch zoveel mogelijk auto's te bieden, boden ze de deelnemers met oldtimers buiten de gratis inkom ook nog eens 5 extra drankbonnen aan, eens iets anders dan te moeten betalen om ergens aan deel te nemen
we zijn wel niet de hele dag gebleven, was wel mooi weer maar had nog andere plannen
ik ben niet van de kleinste ( 188 cm) en lichtste (98kg), en wat op zo van die bijeenkomsten dikwijls gevraagd wordt is, “ kan jij daar wel in”, nu is Lotje met zijn 108 cm hoog één van de laagste gesloten sportwagens, maar ze zien natuurlijk niet dat het zitje ook heel laag staat, je moet wel een bepaalde techniek uitzoeken om in en uit te stappen, maar eens je die doorhebt, gaat dat zeer vlot
in elk geval, zo erg als op onderstaande tekening is het niet
- danyblackmagic
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
- Naam: Daniël
- Auto: Elise S2
- Locatie: Verrebroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Hoi Hugo, heb ik je lotje zien staan laatste zondag op oldtimer meeting in Ekeren?
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Idd Daniel, was met Lotje afgelopen zondag op Cars and Coffee in Kapellen, heb jou gele Lotus ook gezien, stond wel niet op het terrein van de oldtimers, want marktterrein is sinds enige tijd exclusief voor de oldtimers, vroeger mochten speciale auto's ook mee op het plein, maar het maandelijks evenement heeft de laatste tijd zoveel succes dat het plein soms te klein is geworden
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Een overzichtsfoto van Cars and Coffee in Kapellen, wel van 2 jaar terug, Lotje staat er ook ergens tussen