RubenD - Lotus Elise S1
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
De bussen in de draagarmen trekken ging redelijk vlot met een zelf gemaakte tool.
- Bijlagen
-
- 20170221_172019.jpg (281.59 KiB) 6999 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Ik had de het restaureren van de achterste brake calipers al even uitgesteld, maar onlangs er toch in gevlogen. Alles werd ontroest. De rubbers en de zuigers werden even gedemonteerd en proper gemaakt, en van nieuw vet voorzien. Alles werd nadien van een doorzichtige of zwarte roest werende coating voorzien.
Het resultaat geeft heel veel voldoening, en een boost om strak te blijven door werken.
Ondertussen zijn de velgen binnen om te zandstralen, te herspuiten en laten bakken.
In maart heb ik nog wat verlof genomen om wat meer door tewerken, wat met enkel de weekends gaat het allemaal wat traag.
Ik wil nog nazien hoe ik de driveshafts proper kan maken, en deze week hou ik me bezig met het opkuisen van de schijfremmen.
Het resultaat geeft heel veel voldoening, en een boost om strak te blijven door werken.
Ondertussen zijn de velgen binnen om te zandstralen, te herspuiten en laten bakken.
In maart heb ik nog wat verlof genomen om wat meer door tewerken, wat met enkel de weekends gaat het allemaal wat traag.
Ik wil nog nazien hoe ik de driveshafts proper kan maken, en deze week hou ik me bezig met het opkuisen van de schijfremmen.
- Bijlagen
-
- Voor ...
- 20170128_155430.jpg (228.79 KiB) 6992 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Het resultaat na wat uren pruts werk.
- Bijlagen
-
- It was worth it!
- 20170218_111010.jpg (384.93 KiB) 6988 keer bekeken
- sooike
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:43
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
- Locatie: Wuustwezel
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Knap werk!
Ziet er echt allemaal als nieuw uit, leuk om dit topic te volgen
Ziet er echt allemaal als nieuw uit, leuk om dit topic te volgen
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Thanx!sooike schreef:Knap werk!
Ziet er echt allemaal als nieuw uit, leuk om dit topic te volgen
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Terug tijd voor wat foto's. Deze maand werk ik 4/5e. De zomer komt er aan en het moet wat vooruit gaan. De Elise staat al sins 30 oktober 2016 op stelten, en ik begin me aftevragen hoe de veranderingen zullen aanvoelen tijdens mijn eerste rit.
- Bijlagen
-
- Front brake calipers zijn afgewerkt. Niet teveel bling bling, hopelijk blijven ze een tijdje proper.
- 20170306_164006.jpg (201.87 KiB) 6844 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
De metalen roosters in de neus, boven de radiator en die vanachter waren allemaal toe aan een opkuisbeurt. De vorige eigenaar had ze al eens wat herschilderd, maar dat bleek niet zo goed te houden.
De lotus assemblage mensen, hebben hun best gedaan met de silicone spuit. Het duurde uren om de roosters onbeschadigd los te prutsen, en om de silicone van de motorkap voor en achter weg te snijden.
De roosters zandstralen ging simpel weg niet. Het zand blaas je er meer door dan er op, en er waren teveel hoekjes en kantjes. Beitsen en dan met een grof ijzerdraad wiel deed de job wel. Dan nog het was geen simpel werk. En behoorlijk vuil!
De lotus assemblage mensen, hebben hun best gedaan met de silicone spuit. Het duurde uren om de roosters onbeschadigd los te prutsen, en om de silicone van de motorkap voor en achter weg te snijden.
De roosters zandstralen ging simpel weg niet. Het zand blaas je er meer door dan er op, en er waren teveel hoekjes en kantjes. Beitsen en dan met een grof ijzerdraad wiel deed de job wel. Dan nog het was geen simpel werk. En behoorlijk vuil!
- Bijlagen
-
- Toen ik ze terug kreeg van de galvanisatie was het resultaat is heel bevredigend. De roosters die achter in me motorkap zitten zijn van aluminium, die waren nog in redelijke staat en zullen ze ontlakken in de spuiterij. Ik heb vandaag de 9 roosters binnen gedaan om te lakken in semi mat zwart. Door de hitte van de motor en radiator, kozen we voor een epoxy poederlak die tot 250°c verdraagt.
- 20170226_172832.jpg (408.23 KiB) 6841 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
De schijfremmen waren al een hele tijd door mijn gedachten aantrollen. Ik had ze kunnen zandstralen, maar ik was niet zeker of ik ze volledig ging kunnen ontroesten.
Ik ben opzoek gegaan naar een andere methode. ik had wat schijven van de oudijzerpiet gehaald om te experimenteren.
Uiteindelijk is een azijn badje in combinatie met en langwerpige ronde ijzerborstel en een schuurmatje de goede oplossing geweest.
Ik ben opzoek gegaan naar een andere methode. ik had wat schijven van de oudijzerpiet gehaald om te experimenteren.
Uiteindelijk is een azijn badje in combinatie met en langwerpige ronde ijzerborstel en een schuurmatje de goede oplossing geweest.
- Bijlagen
-
- voor en na:-)
- 20170225_101812.jpg (254.86 KiB) 6840 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
doordat de ontroeste schijven de intentie hebben om direct terug te roesten, heb ik ze in de zinkspray en matzwarte hitte weerdende lak gezet.
Dit is ook eerder een experiment. Zink spray is 99 procent zink wanneer droog. Zink is ijzer dus hitte weerend en gaat roest tegen. De lak, ja matzwart is gewoon mooier.
Dit is ook eerder een experiment. Zink spray is 99 procent zink wanneer droog. Zink is ijzer dus hitte weerend en gaat roest tegen. De lak, ja matzwart is gewoon mooier.
- Bijlagen
-
- na een paar keer remmen zou de verf van de remvlakken weg moeten zijn, maar na wat denken heb ik besloten om de rem vlakken zelf wat opteschuren voor ik de schijven monteer. De kans is groot als ik dat niet doe, dat de verf er in te grote stukken van springt bij het remmen.... . geen zin in veel verloren werk ..
- 20170306_171017.jpg (296.15 KiB) 6840 keer bekeken
- RubenD
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 18:49
- Auto: Lotus Elise S1 1999
- Locatie: Torhout
Re: RubenD - Lotus Elise S1
Terwijl ik even uitkijk of ik nieuwe dempers plaats heb ik de oude een opknapbeurt gegeven.
Wat polish, verf en een nieuwe koni sticker en job done!!
Wat polish, verf en een nieuwe koni sticker en job done!!
- Bijlagen
-
- 20170309_172509.jpg (282.26 KiB) 6840 keer bekeken