Aan de versnellingsbak zitten 2 brackets, links en rechts, om uiteindelijk de uitlaat aan te monteren. Die brackets zitten vast met allemaal gewone 6-kant bouten, M10, met diverse lengtes. Echter 1 bout is een inbus, en net die zat vast, en brak ook uiteindelijk af. Het was nodig om alle trukken uit de kast te halen om die eruit te krijgen ( verhitten, stuk op lassen,...)
Waarom is deze anders? Er zit niets in de buurt dat eventueel tegen de kop zou kunnen komen...
Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4
- karl lambrechts
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
- Naam: Karl
- Auto: EspritS4 Mustard Yellow
- Locatie: Lint
Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4
- Bijlagen
-
- Knipsel.JPG (238.38 KiB) 16847 keer bekeken
- karl lambrechts
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 28 mei 2014, 22:40
- Naam: Karl
- Auto: EspritS4 Mustard Yellow
- Locatie: Lint
Re: Technische vraag ivm versnellingsbak-montage S4
Het blijft onduidelijk. 2 mogelijke verklaringen zijn:
1/Overerving van Renault: die bout was gekozen opdat die andere delen ( tube, draad,...) niet zou kunnen beschadigen.
2/In het magazijn van Lotus stond er een doos met die inbusbouten...
In latere jaren werd trouwens een gewone bout gebruikt.
1/Overerving van Renault: die bout was gekozen opdat die andere delen ( tube, draad,...) niet zou kunnen beschadigen.
2/In het magazijn van Lotus stond er een doos met die inbusbouten...
In latere jaren werd trouwens een gewone bout gebruikt.