Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Frederik »

Na de rumours van deovername door De Tomaso, duiken nu berichten op dat Renault zijn ex renstal wil terugkopen. Zo zou Lotus F1 terug in handen komen van Renault.

Terwijl Renault Lotus F1 aan het opvrijen is, deed Lotus F1 er alles aan om duidelijk te maken dat de aandeelhouders geen interesse hebben in een verkoop van hun aandelen.

De laatste dagen duiken nu plots berichten op van Lotus F1, dat alles te koop is tegen de juiste prijs.

Beetje leesvoer:
27/05/2015 : https://fr.sports.yahoo.com/news/renaul ... 22456.html
29/05/2015 : http://www.autohebdo.fr/f1/f1/article-2 ... us-f1-team
06/06/2015 : http://motorsportstalk.nbcsports.com/20 ... le-rumors/
10/06/2015 : http://www.canalplus.fr/c-sport/c-autre ... -mais.html

Zullen we dan toch Lotus F1 weer zien verdwijnen in de nabije toekomst?
Zal het Renault zijn die een terugkeer zal maken via deze weg?
Zullen we het jammer vinden?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Zullen we dan toch Lotus F1 weer zien verdwijnen in de nabije toekomst?
Zal het Renault zijn die een terugkeer zal maken via deze weg?
Zullen we het jammer vinden?
Ja ik ga het jammer vinden denk ik, ook al heeft Lotus F1 helemaal niets (buiten de naam) te zien met de moeder van onze teerbeminde scheurijzers, toch associeer ik me er toch een beetje mee.

Ben nu niet de top F1 fan, ga er niet voor thuisblijven, maar als ik thuis ben zal ik altijd wel kijken of toch op zijn minst -deels- volgen.
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door mindp0wer »

Het huidige Lotus F1 team boeit me zeer weinig. Weinig mensen begrijpen dat maar als je zegt dat er eigenlijk zeer weinig banden zijn tussen Hethel en het zogenaamde F1 team, dan horen veel mensen het in Keulen donderen.
Heb wel gelezen dat er geruchten zijn dat Renault Manor (Marussia) zou gaan overkopen ipv Lotus F1.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Frederik »

Ik weet dat het weinig tot niets te maken heeft met Lotus, maar toch trekt het me aan ... wss omdat het logo en de naam erop staat.
En inderdaad, niet-Lotus-liefhebbers snappen het al helemaal niet.

Volgens mij wil Genii wel verkopen maar willen ze gewoon goed cashen. Genii is een zeer sterke groep (financieel) en de hoofd is een carnut. Maar indoen voldoende poen bezwijken die wel.

Als Renault nu zijn zinnen op Marussia heeft gezet, zou het daar wel es snel kunnen gaan (goedkoper). Al denk ik dat Renault mss toch liever Lotus heeft, omdat dat tenslotte hun roots is.
Gebruikersavatar
Cor van Nistelrooij
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:00
Naam: Cor
Auto: Elise Europa Esprit ele
Locatie: Maaskantje nl

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Cor van Nistelrooij »

Meningen verschillen altijd wel.
Wat me opvalt is dat het minder in auto's geinteresseerde publiek
wel weer Lotus herkent als merk wat snelle sportwagens maakt!
Leuk toch?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Frederik »

Lotus F1 heeft zeker een invloed op Lotus Cars ... niet op het bedrijf maar over de naam.
Dus de publiciteit dat dit teweeg brengt is zeer waardevol.

Daarom zou ik het jammer vinden mocht het verdwijnen, zeker als ze behoorlijk presteren.
De eerste Lotus F1 poging die dan na 1j Caterham werd, vond ik wel wat minder.
Er zijn wel nog Racingteams die een merk dragen, maar daar eigenlijk niet aan verbonden zijn buiten de naam.
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door mindp0wer »

Frederik schreef:Lotus F1 heeft zeker een invloed op Lotus Cars ... niet op het bedrijf maar over de naam.
Dus de publiciteit dat dit teweeg brengt is zeer waardevol.

Daarom zou ik het jammer vinden mocht het verdwijnen, zeker als ze behoorlijk presteren.
De eerste Lotus F1 poging die dan na 1j Caterham werd, vond ik wel wat minder.
Er zijn wel nog Racingteams die een merk dragen, maar daar eigenlijk niet aan verbonden zijn buiten de naam.
Kan zijn maar toch niet in F1: Ferrari, McLaren en Mercedes zijn geen badgedragers maar wel degelijk op één of andere manier verbonden met het automerk zelf. Lotus F1 heeft geen banden met Lotus Hethel. De andere F1 teams maken bij mijn weten geen straatlegale wagens.

Feit is wel dat het grote publiek Lotus weer kent, dus qua marketing is het wel goed meegevallen. Maar langs de andere kant zoals je zegt had het ook slechter kunnen zijn en blijft het een gok als je gaat "branden" of badgen, bij slechte resultaten in de F1 heeft dat ook effect op Hethel maar heb je er geen echte vat op als sponsor.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wordt Lotus F1 Team straks Renault F1 Team?

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:Kan zijn maar toch niet in F1: Ferrari, McLaren en Mercedes zijn geen badgedragers maar wel degelijk op één of andere manier verbonden met het automerk zelf. Lotus F1 heeft geen banden met Lotus Hethel. De andere F1 teams maken bij mijn weten geen straatlegale wagens.
Jaja, ik bedoelde buiten de F1 he
mindp0wer schreef:Feit is wel dat het grote publiek Lotus weer kent, dus qua marketing is het wel goed meegevallen. Maar langs de andere kant zoals je zegt had het ook slechter kunnen zijn en blijft het een gok als je gaat "branden" of badgen, bij slechte resultaten in de F1 heeft dat ook effect op Hethel maar heb je er geen echte vat op als sponsor.
Hethel betaald niets naar het schijnt ... dus supergoei reclame.
De grote baas van Genii is Lotusgezind (heeft er een paar in zijn collectie), misschien hebben we dat geluk, anders was het volgens mij al lang gedaan.
Wat is die branging en reclame allemaal niet waard zeg.
Plaats reactie