[F1] F1-team Lotus gaat verder met Romain Grosjean

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

[F1] F1-team Lotus gaat verder met Romain Grosjean

Bericht door Frederik »

F1-team Lotus gaat verder met Romain Grosjean
19/11/14 - 13u27 Bron: hln.be via Belga

De Fransman Romain Grosjean heeft ook in 2015 een zitje bij Formule 1-team Lotus. De twee partijen maakten het nieuws woensdag bekend in Abu Dhabi, waar zondag de slotmanche van het WK plaatsvindt.

De 28-jarige Grosjean rijdt sinds 2011 Formule 1 voor de Britse renstal. Het eerste jaar was hij testpiloot. In 2012 en 2013 haalde Grosjean in totaal negen keer het podium van een GP, iets wat hem dit seizoen niet lukte. Met alleen nog de GP van Abu Dhabi te gaan, staat de Fransman op de veertiende plaats in de WK-stand.

"Het is een moeilijk seizoen geweest, maar hier leer je meer uit dan wanneer het goed gaat", zegt Grosjean op de website van zijn werkgever. "Het team en ik vormen een sterke combinatie en we hebben in het verleden al mooie dingen laten zien. Ik wilde niet op deze manier weggaan. Ik zeg niet dat we het uitzonderlijke niveau van 2013 weer zullen halen, maar ik hoop toch de beste rijders te kunnen uitdagen en mee te spelen voor het podium."

Grosjean vormt volgend jaar opnieuw een duo met Pastor Maldonado. De Venezolaan kreeg al eerder de bevestiging dat hij bij Lotus kan blijven.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/ ... jean.dhtml
Plaats reactie