Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Scarsdale Classics
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2016, 17:29
Auto: 1:18

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door Scarsdale Classics »

Henri schreef:vraagje : hoe rij je op die karretjes .
Zou ik ook kunnen gebruiken als dat handig is .
Die schuiven eronder :)
car-dolly-reviews.jpg
car-dolly-reviews.jpg (12.53 KiB) 9224 keer bekeken
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door malo »

^dat is de luxe versie!

Even met de werkplaatskrik een kant optillen en de karretjes eronder rijden. Dan de andere kant. Een low entry werkplaatskrik en een ijshockey puck zijn eigenlijk ook onmisbaar (naast 4 jackstands met ditto ijshockeypucks overigens).
Godspeed
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jul 2016, 11:44
Naam: Stijn
Auto: Elise S1 111S

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door Godspeed »

Zulke rollers die de wagen liften heb ik ook om alles op winterstalling te zetten.
Merkte onlang dat de batterij van mijn Elise plat is, ondanks dat ik deze wekelijks eens aan de druppellader hang. Zal dus een klusje na de winter worden om de batterij te vervangen...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door Frederik »

Godspeed schreef:Zulke rollers die de wagen liften heb ik ook om alles op winterstalling te zetten.
Merkte onlang dat de batterij van mijn Elise plat is, ondanks dat ik deze wekelijks eens aan de druppellader hang. Zal dus een klusje na de winter worden om de batterij te vervangen...
Wekelijke eens aan de druppellader heeft totaal geen zijn. Een druppellader moet continu aangesloten zijn op de batterij. Deze doorloopt continu programma's om de batterij in conditie te houden en gaat dus de hele tijd op en ontladen.
Godspeed
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jul 2016, 11:44
Naam: Stijn
Auto: Elise S1 111S

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door Godspeed »

Bij de andere wagens volstaat één dag per week aan de druppellader. Heb ook niet veel zin om een wagen aan de druppellader achter te laten terwijl ik niet thuis ben... Meestal koppel ik de batterij simpelweg af in de winter, maar bij de Elise zijn de polen niet echt goed toegankelijk...
De batterij van de Elise was daarenboven wel vrij oud...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Winter hybernation ... hoe slaapt jouw Lotus?

Bericht door Frederik »

Godspeed schreef:Bij de andere wagens volstaat één dag per week aan de druppellader. Heb ook niet veel zin om een wagen aan de druppellader achter te laten terwijl ik niet thuis ben... Meestal koppel ik de batterij simpelweg af in de winter, maar bij de Elise zijn de polen niet echt goed toegankelijk...
De batterij van de Elise was daarenboven wel vrij oud...
Ik heb een vaste aansluiting gemaakt zodat ik niet altijd aan de polen moet zijn, maar is met een quick-release-koppeling ... "heel handig".

Mijn Lotus hangt permanent aan de druppellader en de wagen staat zelfs niet eens thuis. (staat in een ondergrondse parking op 5-6km van mij thuis).

Weet niet waarom je daarvoor bang zou moeten zijn. Druppelladers korte tijd aan een batterij hangen heeft weinig zin.
Plaats reactie