Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door bauke »

Hallo lotus eigenaren,


ik wil dit graag met jullie delen,
mijn verhaal achter mijn eerste beurs die ik heb mee gemaakt:

Zoals jullie weten, sleutel ik graag aan oude lotussen, mijn vriendin zegt zelfs dat het een obbsessie voor mij is,
en dat ik er enorm aan verslaaft ben, tsja zo gaat dat met hobby’s denk ik dan maar,
je zult nu automatisch gaan denken dat mijn werk ook automonteur is, nee is hierop het antwoord, sleutelen doe ik alleen in mijn vrije tijd, ik geniet namelijk van het het beroep: bitumineuse dakbedekker, alleen aangezien daar door de criesus geen werk in is hier in het hoge noorden ben ik genoodzaakt om een ander beroep uit te oefenen, en aangezien ik graag buiten ben, is dat dakgoot reiniger geworden bij de RRS.


Bij dit beroep kom je bij bijna alle huurwoningen langs in friesland en een deel van groningen, zoals ook op een dag dat ik in leek aan het werk moest, ik en mijn collega waren lekker aan het werk , tot dat wij op een gegeven moment een straat inrijden en we zien een truimph spitfire staan, ik zei tegen mijn collega: “kijk dit is ook een engelse sportwagen” van de de jaren 70 hij haalde zijn schouders op en zei: “tzal wel…” ik was gelukkig aan de voorkant aan het werk, en terwijl ik daar aan het werk ben, komt de eigenaar van de spitfire naar buiten toe, en ik geef hem een compliment over zijn engelse auto, en hij stelde dat enorm op prijs, maarja ik kon het natuurlijk ook niet laten om deze meneer te vertellen dat ik zelf ook allemaal engelse oldtimers bezit, dus zodoende kwam het onderwerp lotus tot stand, waarop deze meneer meteen zei: wij hebben in oktober een classic car beurs en daar zou je een heel mooi plekje kunnen hebben met je lotus autos en wij stellen het tevens ook enorm op prijs dat er “jeugdige mensen” staan met oldtimers, aangezien het nogal vergrijst, en dat werd mij dus rond april verteld,


maar ik heb het goed onthouden en ik wou er iets mee gaan doen, daarom heb ik wesley hoving (26) en Johannes (de duitse jongen op de najaarrit met zijn lotus elite) (32 jaar) gevraagt om tevens samen met mij op de stand te komen staan, waar ze beiden meteen JA opgezegt hebben, het was een enorm mooi weekend, ik heb tevens nog via een club lid een lotus europa S2 twin cam kunnen regelen, nogmaals bedankt ( Jan Benjamins) nadat ik een weekend van te voren de wel bekende achterwand heb opgehaald van de lotus club holland kon het circius beginnen op de donderdagavond, we hebben toen de spullen en de rode excel van wesley daar gebracht, het was nogal een werk om de achterwand op te zetten , aangezien er geen beschijving bij zat, (mischien een tip voor een andere gebruiker?) maar na 1 en een half uur stond hij toch eindelijk, vrijdag had ik vrij gevraagt en gekregen, toen heb ik mijn witte Turbo esprit opgehaald en die daar gebracht, daarna heb ik in nieuw lande de europa Twin cam opgehaald, met wat tegen slagen van de oprijwagen waar de rijplaten in vast zaten, en het weer wat enorm tegen zat, was ik een 2 uur van te voren van de opening van de show klaar, maar het probleem was, wij misten nog 1 wagen, en dat was johannes, die was opzich ruim op tijd weg gegaan, alleen stond in duitsland in de file, en aangezien de beurs om 6 uur open ging stond hij ook nog eens in groningen in de file, hij was pas 17.45 (!!) binnen, dus echt NET op tijd dus het was poetsen geblazen met de mensen om de autos heen, ik had alles goed verzorgt waar door onze stand er toch wel een beetje uitsprong in de hal waar wij stonden,



en dat heeft mij wel enorm goed gedaan, er waren vele mensen die deze wagens nog nooit hadden gezien, het volk liep over het algemeen de gehele dag wel door en dus daarom had je weinig tot geen ver veling want dit is totaal wat anders dan sleutelen!!!!!! Gelukkig stond scheef tegen over ons “a one man band” deze meneer speelde orkest banden af vanaf cd, en drumde hierop mee, wat natuurlijk een enorme sfeer met zich mee bracht hij speelde alleen maar dixieland muziek, maar het was wel de sfeer maker het gehele weekend, heb er persoonlijk zelf wel van genoten, al met al heeft deze beurs mij ontzettend goed gedaan, alleen is het jammer dat er maar weinig club leden de beurs wisten te vinden, maar dat zal wel te maken hebben gehad dat het geheel in het noorden was, koffie koekjes (lotus koekjes) stonden allemaal klaar, ondanks alles heb ik (wesley en johannes) zich meer als prima vermaakt, we zijn door de organisatie meteen weer gevraagt of wij volgend jaar hier weer willen staan namens de lotus club holland, ik zelf heb daar nu al enorm zin in, maar hoop dat mischien via club leden andere modellen te bemachtigen om tentoon te stellen,

Al met al een enorm leuke ervaring om eens een stand te hebben op een beurs, en het is dus voor herhaling vatbaar,
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door bauke »

fotos:
Bijlagen
Ik ben de middelste, aangenaam,<br /><br />de rechter is de Lotus eclat/excel eigenaar, en woont maar 30 km bij me vandaan, de linker is de duitse eigenaar van de lotus elite (erg leuke kerel!)
Ik ben de middelste, aangenaam,

de rechter is de Lotus eclat/excel eigenaar, en woont maar 30 km bij me vandaan, de linker is de duitse eigenaar van de lotus elite (erg leuke kerel!)
SAM_0371 (Custom).JPG
SAM_0369 (Custom).JPG
100_1301 (Custom).JPG
100_1300 (Custom).JPG
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door X-ian »

Vind ik leuk! :)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door HJ2 »

Leuk, en leuk verslag!

Volgende keer een M100 erbij? :D
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door ovi »

Ik dacht al, waar zit HJ? :mrgreen:
Knap gedaan Bauke maar voor ons wel wat te ver! ;)
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door bauke »

Dank u dank u!

jah heb dit verslag voor de Lotus club holland geschreven,
maar kon het niet laten om het ook even te delen met jullie,

en inderdaad het is enorm ver voor jullie, daarom plaats ik het ook,
dan kunnen jullie toch stiekum mee genieten van de beurs die al geweest is,

tsja je komt op een idee, daar voeg je de passie van lotus bij toe, en dit komt eruit,
Gebruikersavatar
CID
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mar 2013, 16:36
Naam: Kurt
Auto: '88 Excel SE

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door CID »

Mooi, Mooi, zo geraakt de Excels en Elites nog wat bekend(er). :!: :!:

Maar het was ook de bedoeling om de Excel en Esprit te verkopen?Of niet?
Hoe was de interesse?

Greetz, CID
bauke
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 dec 2010, 17:58
Auto: 96 Esprit S4s, 340R,

Re: Lotus op een beurs in het noorden van Nederland

Bericht door bauke »

Mijn LHD excel is al verkocht,
(naar belgie) en ik heb nog een LHD excel (in opdracht van een klant)
en die is nog te koop,


de esprit is ook al verkocht die gaat eerdags op reis naar finland,
die moet nog opgehaald worden,
Plaats reactie