Lotusforum.BE is back!

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Lotusforum.BE is back!

Bericht door Frederik »

Lotusforum.BE is back!

Misschien een beetje duiding bij de gebeurtenissen
Eindelijk, de domeinnaam is terug vrijgegeven. Na een kleine 3 weken toch in orde geraakt. Ikzelf heb een fout gemaakt bij het transfereren van het forum en de domeinnaam waardoor enkele domeinnamen in quarantaine zijn geraakt.

Omdat ik aan het verhuizen ben van hosting provider stak mijn huidige daar mogelijks een stokje voor. Nog een extra reden om daar echt op te hoepelen. Nooit eerder was het forum zo lang en zo moeilijk bereikbaar. Gelukkig werkten de .nl domeinnamen nog, en kon men het forum ia die weg nog steeds raadplegen, al merk ik nu dat die boodschap niet bij iedereen was aangekomen. Ik zal de komende dagen nog een mailingske doen naar alle huidige leden.

Alle problemen zijn nu van de baan en alles werkt weer zoals voorheen.

Fred v2.0 (Hier kan je me volgen: https://www.facebook.com/fvancauw/ )
Los van dit alles wil ik toch nog even meegeven dat ik begin dit jaar de grote beslissing heb genomen wat betreft de zaken waarmee ik me zo allemaal bezig houd. Forums, evenementen, projecten, websites, sociale media ...
Zo heb ik beslist om enkel nog tijd (en geld) te steken in mijn huidige echte hobby/passies zijnde, sportwagens (vooral Lotus) en voetbal. Alle andere projecten worden door mij verkocht, overgelaten of zelfs gewoon gestopt. Dit is een bewuste keuze om me beter te kunnen focussen op de zaken die ik echt graag doe.

Dit wil zeggen dat ik onder andere meer tijd ga maken voor de oudere bekende forumactiviteiten weer leven in te blazen. De zaken die ik graag deed, maar door alle andere workload en projecten soms es uitgesteld of niet voldoende aandacht kreeg.
Wie hieraan wil meewerken kan ook contact met mij opnemen.

Suggesties en opmerking zijn ook altijd zeker welkom!


Met sportieve Lotusgroet,
Frederik Van Cauwenberghe
Webmaster / Forumbeheerder
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door PascalM »

Welcome back LotusForum.be !!

Fijn om te horen Frederik!
Je kan iets voor van alles doen of van alles voor iets doen.
Blij dat je voor dit laatste hebt gekozen en dat het lotusforum erbij is.

Zoals je reeds aanhaalde, een forum is toch wel een ander en interessanter medium voor inhoud. Het geeft de mogelijkheid om gerichtere discussies te voeren of eens uit te wijden over een bepaald onderwerp (bvb "De gele streep" die ik destijds postte), die inderdaad voor verdere naslag kan worden gebruikt.

Zelf gebruik ik nog Twitter en Instagram voornamelijk om te volgen en nieuwtjes op te vangen, Pinterest om Lotus foto's die ik op het net vind 'bij te houden'. Aan Facebook doe ik niet mee. Ik maak ook geen account om enkel te 'lezen'. Dit betekent dan wel dat ik enkel kan zien wat Facebook toelaat om zonder account te zien. Concreet, ik kan soms fotogalerijen of videos van evenementen zien en soms niet.

Ik weet niet wat je allemaal met oudere bekende forumactiviteiten bedoeld. Anderzijds begrijp ik wel dat je alles niet alleen kunt. Misschien kunnen we mekaar wel vinden.

Maar terwijl je in een forum zeker enkele gangmakers nodig hebt, blijft het wel zo dat de activiteit van het forum voornamelijk ook door de inbreng van iedereen wordt bepaald. Hoewel algemeen wordt aangenomen dat je 1% actieve leden hebt, 9% die af en toe een bijdrage leveren en 90% die voornamelijk leest.

Greetz,
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door Frederik »

PascalM schreef:Welcome back LotusForum.be !!

Fijn om te horen Frederik!
Je kan iets voor van alles doen of van alles voor iets doen.
Blij dat je voor dit laatste hebt gekozen en dat het lotusforum erbij is.

Zoals je reeds aanhaalde, een forum is toch wel een ander en interessanter medium voor inhoud. Het geeft de mogelijkheid om gerichtere discussies te voeren of eens uit te wijden over een bepaald onderwerp (bvb "De gele streep" die ik destijds postte), die inderdaad voor verdere naslag kan worden gebruikt.

Zelf gebruik ik nog Twitter en Instagram voornamelijk om te volgen en nieuwtjes op te vangen, Pinterest om Lotus foto's die ik op het net vind 'bij te houden'. Aan Facebook doe ik niet mee. Ik maak ook geen account om enkel te 'lezen'. Dit betekent dan wel dat ik enkel kan zien wat Facebook toelaat om zonder account te zien. Concreet, ik kan soms fotogalerijen of videos van evenementen zien en soms niet.

Ik weet niet wat je allemaal met oudere bekende forumactiviteiten bedoeld. Anderzijds begrijp ik wel dat je alles niet alleen kunt. Misschien kunnen we mekaar wel vinden.

Maar terwijl je in een forum zeker enkele gangmakers nodig hebt, blijft het wel zo dat de activiteit van het forum voornamelijk ook door de inbreng van iedereen wordt bepaald. Hoewel algemeen wordt aangenomen dat je 1% actieve leden hebt, 9% die af en toe een bijdrage leveren en 90% die voornamelijk leest.

Greetz,
Pascal.
Klopt helemaal bedankt!

Facebook is interessant om nieuwtjes te weten te komen maar kwa naslag is dat echt bagger. Zoek maar es 's avonds een bericht, foto of video dat je 's middags tijdens je middagpauze hebt zien voorbijkomen ... 9 op de 10 vind je die nooit meer terug, en sinds Facebook hun feed manipuleert met info en gegevens die zij denken dat voor de gebruiker interessant is is het nog lastiger geworden.

Vandaar de forums nu een terug aan populariteit winnen.

En inderdaad 't is makkelijk een forum dood en saai noemen, en dan zelf weinig input doen. Dat is eerder te danken aan de leden en niet aan de beheerder. Maar goed ik plaatste vroeger zelf ook een pak meer content. Maar daar ga ik proberen werk van te maken. Gangmakers zijn altijd een meerwaarde, hou je vooral niet in.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door malo »

Wat ik op dit forum zoek / niet kan vinden is een chronologische lijst van nieuwe posts en reacties, nieuwste boven ongeacht welke rubriek ze in staan - a la seloc. Ik zie alleen het lijstje met 4 nieuwste posts in de rechter kolom, maar vaak zijn er meer. Op net iets oudere inbreng wordt je dan niet geattendeerd. Zit dit al ergens?
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door HJ2 »

Focus is alles Frederik! :D
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door Frederik »

malo schreef:Wat ik op dit forum zoek / niet kan vinden is een chronologische lijst van nieuwe posts en reacties, nieuwste boven ongeacht welke rubriek ze in staan - a la seloc. Ik zie alleen het lijstje met 4 nieuwste posts in de rechter kolom, maar vaak zijn er meer. Op net iets oudere inbreng wordt je dan niet geattendeerd. Zit dit al ergens?
Dat is er ... Hoover es met je muis over FORUM (menu bovenaan), en klik dan op "Toon ongelezen berichten". Dit is mogelijks wat je zoekt.

Deze knop gebruik ik zelf ook zeer vaak -eigenlijk altijd als ik op het forum kom- dan zie je meteen alles wat nieuw is ipv alle topics te moeten overlopen.
Gebruikersavatar
malo
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:24
Naam: Martijn
Auto: 111r & cup 220
Locatie: ZH-NL
Contacteer:

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door malo »

Ha fijn! -> " Hoover es met je muis over FORUM (menu bovenaan), en klik dan op "Toon ongelezen berichten " Bedankt voor het forum en de gouden tip!
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door HiRez »

Ook weer wat geleerd. ...
De menu optie 'todays posts' op Seloc gebruik ik ook altijd en mistte ik hier ook een beetje. Hij is er dus wel maar lichtelijk verstopt :-)
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Lotusforum.BE is back!

Bericht door Capitol »

Ik had de tip ivm een omweg via de .nl naam alleszins niet ontvangen. Maar het forum is terug online, dus goed nieuws.
M140i & GT3 Touring
Plaats reactie