Ritten in de Ardennen

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Ritten in de Ardennen

Bericht door PascalM »

Hey!

Wie heeft enkele mooie ritten in de Ardennen?

Ik plan enkele dagen vakantie in de Ardennen en wil de wijde omgeving met de Lotus ontdekken. Een bezoek aan l'Abbaye de Stavelot met het Spa-Francorchamps museum staat zeker op de agenda.

Welke mooie wegen kan je aanbevelen? Wat mag ik zeker niet missen?
Misschien heb je wel de rit in een bestandje die ik in mijn TomTom kan opladen. En uiteraard, culinaire tips zijn ook welkom natuurlijk :)

Thanks!
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door Frederik »

Met Lotus Summers End zitten we altijd in de ardennen ... nog eventjes geduld en ik release de 2017 editie :)

Regio La Roche is ook altijd mooi!
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door Remmel »

Ik haal de ritten altijd van www.gpstracks.nl af.
Je kunt aan de revieuws zien of deze geschikt is en/of bij je intentie past.
Veel rijplezier!
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door PascalM »

Thanks!
'k ga eens kijken indien er iets tussen zit.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door PascalM »

Met het mooie weer in het begin van de week, was het lekker genieten van heel wat baantjes in de Ardennen.

De heenreis voerde me langs de Semois in het Franse Parc Naturel Regional des Ardennes tot in Bouillon. Een mooi stukje natuur.
De volgende dag vertrokken we vanuit Vresse-sur-Semois naar Stavelot. Ik had hiervoor een route door TomTom MyDrive Routeplanner via de optie "Spannendste" laten uitstippelen. Een prima hulpmiddel bleek achteraf, want de route bracht me langs Rochefort, Marche-en-Famenne, Hotton en Stoumont via mooie/pittoreske dorpjes. Ik had er geen idee van dat het er in de Ardennen toch zo netjes bij kon liggen. :)

In Stavelot een bezoek gebracht aan le Musée du Circuit de Spa-Francorchamps in l'Abbaye de Stavelot. Leuk om mee te pikken als je in de buurt bent (maar niet de moeite waard om er speciaal voor af te zakken). In het museum stonden wel 2 Lotus te blinken: een Elite S2 van 1962 en een Elan van 1964:
Elite S2 1962
Elite S2 1962
Elite.jpg (842.37 KiB) 13613 keer bekeken
Elan 1964
Elan 1964
Elan.jpg (934.8 KiB) 13613 keer bekeken
De laatste dag was dan wat genieten van de omgeving Stavelot, Francorchamps, Barvaux en Durbuy. Geen route gepland. Gewoon rijden en van de kronkelende banen genieten. Ik kom hier zeker voor terug.

greetz.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Remmel
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 feb 2016, 18:13
Naam: Jean-Pierre
Auto: Elise S3 Cup 250 Gold
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door Remmel »

Thx voor het delen!
Gebruik zelf ook de TomTom Rider (410) met optie "spannende route".
Werkt goed echter soms wel erg smalle wegen, toch meer voor motorrijders.
Een spannende route naar Luxemburg duurt bijna de hele dag..., meestal rij ik dan enkele uren volgens de TomTom en kies daarna "vermijd snelweg" om weer wat meer tempo te kunnen rijden.
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Ritten in de Ardennen

Bericht door PascalM »

De baantjes vielen mee. Ik had wel niet de "meest spannendste" optie gekozen. Ik bleef wat veilig spelen en koos de middelste optie.

Resultaat: doorgaans 2-richtingsbanen met een beperkt aantal smalle wegen. 1 keer moest ik wel rechtsomkeer maken. Een klein baantje die plots door een, op zicht toch wel diepe, waterplas moest. Bij het terugkeren zag ik dan een verkeersbord die dit waarschijnlijk aankondigde. De tekst die er op stond ontglipt me nu wel :oops:
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Plaats reactie