Lotus sugesties omgeving Vaison-la-Romaine

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
coeronny
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer
Locatie: kessel

Lotus sugesties omgeving Vaison-la-Romaine

Bericht door coeronny »

9 laatstejaars automechanica gaan eind april tien dagen sleutelen aan tractors en aanverwanten bij een wijnboer in de buurt van Vaison-la-Romaine (vaucluse). Deels als afscheidsreis aan de school, deels als hun laatste projectje voor een goed doel.
In de vrije tijd staan al op het programma: Bedoin (klimkoersen Mont Ventoux van 1902 tot 1973... en natuurlijk een avondje karten.

Weet nog iemand iets leuk auto (liefst Lotus) gerelateerd binnen een redelijke afstand? Het lotus-hoogenkamp-museum is wat te ver rijden vrees ik :-)
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Lotus sugesties omgeving Vaison-la-Romaine

Bericht door Hugo »

Ronny

Mooi initatief!!!

Enkele jaren terug, denk april 2012 of 2013, waren wij eens met de camper en uiteraard met de Europa in Malaucene, er was daar toen een soort rommelmarkt/antiekmarkt/ oldtimerbijeenkomst/oude tractors enz verspreid over twee dagen, er was daar toen ook een belg die daar toen in de nabije omgeving woonde en die stond daar met een aantal stationaire motoren die hij restaureerde, hij bewonderde mijn Europa en vertelde dat hij ook een Lotus liefhebber was, hij bezat er toen ook 2 stuks van, dit jaar heb ik die persoon teruggezien toen hij deelnam aan de Lotus Limburg Tour, is dat die persoon waar jullie naar toe gaan? Of toch nog iemand anders

Vanuit Vaison la Romaine is het wel niet zo ver naar het Little Lotus Museum van Marc Hoogekamp, is maar een 80 tal km, de plaats waar Marc woont is boven Apt, over Sault rijden is het gemakkelijkst, goede weg, weinig dorpen, ongeveer 1:30 uur rijden moet gemakkelijk kunnen

In september zijn wij vanuit Blauvac/Mazan ook over Sault naar Marc gereden, was 90 km, met Lotje in uurtje

Heb foto,s van dat tweedaags evenement in Malaucene, was toen ook een demo van hoe er vroeger werd gedorst met een oude tractor die zo een heel oude dorsmachine aandreef, ook stonden daar twee werkende stoommachines, zal die foto,s eens opzoeken en zien of er enkele bij zijn die ik hier kan plaatsen
coeronny
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer
Locatie: kessel

Re: Lotus sugesties omgeving Vaison-la-Romaine

Bericht door coeronny »

THX Hugo! We verblijven in villedieu net buiten Vaison. Een wijn- en olijfboer die niets met techniek te maken heeft.
Ik zal mijn licht eens opsteken bij onze Limburgse vrienden om die meneer met de stationaire motoren EN de twee Lotussen op te sporen.
Het museum houden we achter de hand om eventueel te combineren met iets halverwege.
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Lotus sugesties omgeving Vaison-la-Romaine

Bericht door Hugo »

Ronny,

Het zou gaan om die frans sprekende persoon uit het Luikse die dit jaar de Lotus Limburg Tour heeft meegereden met die classic Elite, paarse kleur met zilverkleurig dak, hij zou ook nog een Lotus Eleven hebben, een originele, geen replica, hij woonde of had toen een huis in Nyons, als ik mij goed herinner

Zijn twee Lotus auto,s hebben ook eens in een kalender van het LotusForum gestaan, die foto,s waren toen genomen door Stijn ( Red Baron) misschien weet die ook meer van die man

Heb die dit jaar in Limburg wel gesproken, en denk wel dat ik toen gevraagd heb of hij nog in Frankrijk woonde, maar het antwoord was negatief denk, maar ben daar niet zeker van
Plaats reactie