Iemand ervaring met verschillende aandrijf mogelijkheden bij dagelijks 'beroepsmatige' verplaatsingen ?
Wat kiezen , hybrid ,electric ,cng ....bij dagelijkse verplaatsingen binnen een straal van 20/30 km in de 'zorgsector' .
Ervaringen , tips welkom !
Niemand ?? In de eerst komende maanden ' moet ' er beslist worden welke auto te kiezen ...... benzine
electric
cng
hybrid
Dit zijn enkele van de 'mogelijke' opties
Welke ' brandstof ' kiezen voor dagelijkse verplaatsing
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Welke ' brandstof ' kiezen voor dagelijkse verplaatsing
Lotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
- Naam: rony
- Auto: Evora S sportracer
- Locatie: kessel
Re: Welke ' brandstof ' kiezen voor dagelijkse verplaatsing
Mijn vrouw heeft een paar weken geleden voor de onderste foto gekozen; de toyota yaris hybride dus. De laatste face-lift heeft hem toch wat karakter gegeven.
Er is geen prijsverschil met de dieseluitvoering ... en heeft een verbluffend laag verbruik als je veel 'rond de kerketoren' of in de stad moet rijden. Tevens bangelijk stil! De b-stand van de versnellingshendel kan je als een soort 'retarder' gebruiken om extra energie te recupereren.
Hij rijdt best vlot; al wordt je onbewust aangezet tot rustig rijden.
Het onderhoud is erg laag (bron ADAC): geen startbatterij, startmotor, koppeling, versnellingsbak, weinig slijtage van de remmen,...
...Maar niemand zal naar je om kijken en de cvt maakt bij vol accelereren een paar seconden een dreun die je als onhandig ervaart.
--> staat dus haaks op alles wat we in onze lotus ervaren.
besluit: van dit soort wagens wordt je niet wild. Maar hij is bijzonder zuinig, goedkoop in onderhoud, praktisch, compact, rustgevend en is makkelijk te bedienen: ideaal voor mijn madam!
Er is geen prijsverschil met de dieseluitvoering ... en heeft een verbluffend laag verbruik als je veel 'rond de kerketoren' of in de stad moet rijden. Tevens bangelijk stil! De b-stand van de versnellingshendel kan je als een soort 'retarder' gebruiken om extra energie te recupereren.
Hij rijdt best vlot; al wordt je onbewust aangezet tot rustig rijden.
Het onderhoud is erg laag (bron ADAC): geen startbatterij, startmotor, koppeling, versnellingsbak, weinig slijtage van de remmen,...
...Maar niemand zal naar je om kijken en de cvt maakt bij vol accelereren een paar seconden een dreun die je als onhandig ervaart.
--> staat dus haaks op alles wat we in onze lotus ervaren.
besluit: van dit soort wagens wordt je niet wild. Maar hij is bijzonder zuinig, goedkoop in onderhoud, praktisch, compact, rustgevend en is makkelijk te bedienen: ideaal voor mijn madam!
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer: