Tesla , luchtbel of de toekomst ?
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Iemand een idee waarom Daimler en Toyota hun aandelen in Tesla Motors van de hand doen , enkel om winst te boeken of is er meer aan de hand ?
Lotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
- Naam: Ben
- Auto: geen
- Locatie: Gent
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Een mooie winst boeken kan inderdaad nooit kwaad.co-driver schreef:Iemand een idee waarom Daimler en Toyota hun aandelen in Tesla Motors van de hand doen , enkel om winst te boeken of is er meer aan de hand ?
Bovendien, die bedrijven weten als geen ander wanneer een ander bedrijf te duur gewaardeerd is en/of wanneer de wind aan het draaien is op de aandelenmarkten.
- diego
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
- Auto: Elan S2 - EXIGE S II
- Locatie: Staden
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Tesla is momenteel aan een echte opmars bezig in ons land, er zijn reeds 2 vestigingen en we zijn er nog 3 bij aan het bouwen wat wel aantoont dat ze in een stijgende lijn zitten .
De Model S is daarin momenteel een echte topper , ziet er goed uit en is 100% elektrisch .
Dat ze hun aandelen verkochten kan wijzen op 2 dingen zijnde ofwel hadden ze de inkomsten nodig voor hun jaarresultaat maar het kan ook zijn dat Tesla de destijds verkochte aandelen gewoon terug wil kopen om zo het bedrijf terug in eigen handen te krijgen .
De Model S is daarin momenteel een echte topper , ziet er goed uit en is 100% elektrisch .
Dat ze hun aandelen verkochten kan wijzen op 2 dingen zijnde ofwel hadden ze de inkomsten nodig voor hun jaarresultaat maar het kan ook zijn dat Tesla de destijds verkochte aandelen gewoon terug wil kopen om zo het bedrijf terug in eigen handen te krijgen .
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Ik denk dat Daimler en Toyota de aandelen in eerste instantie gekocht hebben om vat te hebben op Tesla en hun technologie.
Toyota stond al ver maar wilde kijken/weten wat Tesla van plan was.
Daimler was toen nog zoekende maar heeft nu zijn eigen technologie.
Dus welke reden hebben ze nu nog om minderheidsaandeelhouder te zijn?
Tesla is zeker geen luchtbel, ze groeien en hard. Niemand had dat verwacht.
E.M. heeft veel poen, mogelijk heeft Tesla of hij gewoon de aandelen teruggekocht met een mooie winst (voor Toyota en Daimler) om zo "zoals Diego zegt" het bedrijf weer sterker in handen te hebben.
of ... er zit een overname in de pipeline.
Coucke kocht anderhalf jaar geleden ook zoveel mogelijk aandelen terug van Omega Pharma... om nadien te verkopen voor een vet cijfer.
Toyota stond al ver maar wilde kijken/weten wat Tesla van plan was.
Daimler was toen nog zoekende maar heeft nu zijn eigen technologie.
Dus welke reden hebben ze nu nog om minderheidsaandeelhouder te zijn?
Tesla is zeker geen luchtbel, ze groeien en hard. Niemand had dat verwacht.
E.M. heeft veel poen, mogelijk heeft Tesla of hij gewoon de aandelen teruggekocht met een mooie winst (voor Toyota en Daimler) om zo "zoals Diego zegt" het bedrijf weer sterker in handen te hebben.
of ... er zit een overname in de pipeline.
Coucke kocht anderhalf jaar geleden ook zoveel mogelijk aandelen terug van Omega Pharma... om nadien te verkopen voor een vet cijfer.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Ik heb met zo'n Tesla S gereden : rijdt en stuurt - ondanks het gewicht - geweldig, bereveel koppel, en ziet er aan de buitenzijde bijzonder goed uit. Maar ook : de afwerking van het ding binnenin is pokke-slecht en met meer plastiek dan de eerste de beste FIAT, en kan dus in geen duizend jaar concurreren met andere auto's in de klasse van 100-120.000 €.
Waarom begrijp ik niet (die stroom komt echt niet uit de zuivere lucht gevallen ....), maar het fiscaal voordeel is natuurlijk niet te ontkennen. Echter, het auto beleid in Belgie verandert jaarlijks dus veel zekerheid voor de toekomst voor je investering heb je niet. Eigenaars zijn veeleer zelfstandigen die graag uitpakken met iets nieuws, profiteren van het fiscaal voordeel, maar het zijn zelden auto liefhebbers.
Mijn visie : heerlijke auto, maar er ontbreekt een dikke V8 in het vooronder
Waarom begrijp ik niet (die stroom komt echt niet uit de zuivere lucht gevallen ....), maar het fiscaal voordeel is natuurlijk niet te ontkennen. Echter, het auto beleid in Belgie verandert jaarlijks dus veel zekerheid voor de toekomst voor je investering heb je niet. Eigenaars zijn veeleer zelfstandigen die graag uitpakken met iets nieuws, profiteren van het fiscaal voordeel, maar het zijn zelden auto liefhebbers.
Mijn visie : heerlijke auto, maar er ontbreekt een dikke V8 in het vooronder
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Ik kan je wel volgen, maar ...FastEleven schreef:Mijn visie : heerlijke auto, maar er ontbreekt een dikke V8 in het vooronder
Een Tesla koop je niet voor de fun-ritjes, daar heb je Lotus voor, toch?
Ik zou zo'n Model S wel willen om mijn dagelijks verplaatsingen en woon-werk te doen. Als ik plezier wil, dan pak ik mijn Lotus wel.
Je moet 'de aanschaf' zien 'in zijn functie', jij hebt je Exige S ook niet gekocht om dagelijks comfortabel naar je werk te rijden ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
In België blijft het een zwaar gesubsidieerde business. Het is steeds afwachten of deze business zich verder kan ontwikkelen zonder het fiscale voordeel.
Ook is de vraag waarom de groten zich nog niet aan dit concept hebben gewaagd? VW en Toyota kunnen dit toch ook.
En idd, ik zat naar Eric tijdens de testrit, het interieur is dit budget totaal on-waar-dig.
Wel mooi vanbuiten, dat wel en zeeeeeeerrrrrr snel (té snel in de regen in onervaren handen denk ik)
Ook is de vraag waarom de groten zich nog niet aan dit concept hebben gewaagd? VW en Toyota kunnen dit toch ook.
En idd, ik zat naar Eric tijdens de testrit, het interieur is dit budget totaal on-waar-dig.
Wel mooi vanbuiten, dat wel en zeeeeeeerrrrrr snel (té snel in de regen in onervaren handen denk ik)
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Er zijn toch al merken die electric-only voertuigen aanbieden? Ik denk dan aan de Smart, Renault Zoë, VW e-Golf ...
Probleem blijft nog steeds de prijs van de batterijen. De batterij van een Tesla Model S kost +25.000, dan heb je nog de overbrenging en de elektromotor(en) nodig. Geen enkele andere wagen heeft een motor van die prijs.
Tesla heeft ook veel R&D gedaan, een R&D resultaat waar zeer veel merken jaloers op waren en plots in de rij stonden om aandelen te kopen, ik moet geen tekeningetje maken waarom zeker?
Ik las vorige week dat Tesla nog steeds op elke uitgeleverde Model S nog x-duizend dollar verlies op maakt. Zou het es moeten opzoeken ...
En dat plastic-interieur heeft ook deels te maken met de herkomst van de wagen, ginder in Amerika zijn ze veel plastic gewoon, bekijk es wat pure Amerikaanse wagens. Ge moet bijvoorbeeld es het interieur bekijken van bijvoorbeeld een Chrysler ...
Probleem blijft nog steeds de prijs van de batterijen. De batterij van een Tesla Model S kost +25.000, dan heb je nog de overbrenging en de elektromotor(en) nodig. Geen enkele andere wagen heeft een motor van die prijs.
Tesla heeft ook veel R&D gedaan, een R&D resultaat waar zeer veel merken jaloers op waren en plots in de rij stonden om aandelen te kopen, ik moet geen tekeningetje maken waarom zeker?
Ik las vorige week dat Tesla nog steeds op elke uitgeleverde Model S nog x-duizend dollar verlies op maakt. Zou het es moeten opzoeken ...
En dat plastic-interieur heeft ook deels te maken met de herkomst van de wagen, ginder in Amerika zijn ze veel plastic gewoon, bekijk es wat pure Amerikaanse wagens. Ge moet bijvoorbeeld es het interieur bekijken van bijvoorbeeld een Chrysler ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Tesla , luchtbel of de toekomst ?
Is geen excuus als je ook op de Europese markt wil scoren ....En dat plastic-interieur heeft ook deels te maken met de herkomst van de wagen, ginder in Amerika zijn ze veel plastic gewoon, bekijk es wat pure Amerikaanse wagens.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track