22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.

Wat met het Lotusforum Mosseldiner

Peiling eindigde op 07 nov 2015, 14:52

Jaarlijks in stand houden
10
56%
Tweejaarlijks event van maken
0
Geen stemmen
Jaarlijks maar met extra acitiviteit
5
28%
Hoeft voor mij niet meer
3
17%
Ander voorstel
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door Frederik »

Omdat er jaar na jaar toch minder volk afzakt naar het jaarlijkse mosseldiner, had ik zoiets van "laten we een jaartje overslaan". De voorbije dagen krijg ik erg veel vragen over het mosseldiner, dus de interesse is er dan toch nog. :)

Gezien er jaar na jaar toch wat minder interesse is en ik het na het drukke evenementenseizoen, vooral na LSE wat kalmer aan was gaan doen, was het er nog niet van gekomen...

Het is nog steeds niet te laat natuurlijk, we kunnen nog steeds... maar ik wil toch eerst even peilen naar de interesse.

Wat een mogelijkheid is, is om er bijvoorbeeld een bijkomstige activiteit aan te koppelen. In de vorm van een klein ritje, een Lotus-kwis, iets anders ...

Dus graag even jullie visie op de toekomst :)
Ideeën, medewerkers, visie ... post hieronder.
mosselen-koken-in-bier.jpg
mosselen-koken-in-bier.jpg (37.69 KiB) 10642 keer bekeken
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door Blue Darkness »

Absoluut houden!
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door Erwin »

Voor mij houden!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door ovi »

Bij ons was het al vrij gehouden in onze agenda dus .... ;)
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door PascalM »

Eigenlijk ben ik “te nieuw” om te oordelen. Meer nog, ik heb maar 1 evenement meegereden :oops: :oops: (YLD was ik er bij, LSE helaas niet). Belet niet dat ik wel veronderstel dat, naast de 2 mijlpaal evenementen van het jaar, we nog eens willen samen komen.

Niet dat er geen andere evenementen zijn. Ik denk dan aan de LTL (wordt nu een Limburg rit door CTLB) en de Brabantse Lotuspijl. Of nog het spontane initiatief van riva gert (luxemburg rit) en XLR8R (Lotus mini cruise 15/8). Maar mogelijks spreken die eerder streekgenoten aan of lukt het niet voor iedereen om aan die initiatieven deel te nemen.

Het mosseldiner (hoewel ik op dit tijdstip van ’t jaar niet onmiddellijk aan mosselen denk) lijkt mij dan wel een leuke jaarafsluiter om nog eens iedereen rond tafel te krijgen.

Een bijkomende activiteit zou ik zeker overwegen.
Moet dit een rondrit zijn? Niet noodzakelijk. Maar kan wel een risico zijn omwille van slechter weer zo laat op ’t jaar.
Een lotus quiz? Is een optie en kan onze ‘algemene Lotus kennis’ opvijzelen.
Een ander idee is een voordracht. Ik zie dat er op het forum toch heel wat kennis aanwezig is. Of toch een rijk verhaal hebben (zie bvb. Hugo en zijn posts over Lotus Europa Special…). Misschien kunnen we hier iets mee doen? Ongetwijfeld vinden we wel iets die iedereen kan boeien (Lotus, kan toch niet moeilijk zijn hé).

Maar terecht, wat het ook wordt ’t zal tijd en energie kosten.
Nu wil ik zeker helpen (en niet enkel voor dit evenement ;) ), omdat ik dit een handige manier vind om jullie te leren kennen. Alleen lukt 22 november mij niet (als je 2015 en niet 2016 bedoelde…)
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door Peter D »

Lotus Tour Limburg was altijd al een CTLB rit, nog voor onze vriendengroep het gedurende 5 jaar (dacht ik) succesvol in handen namen.
De eerste editie die ik mee reed startte in Tongeren (langs de snelweg, in de omgeving van SKF) en diner was op 3 Km van mijn deur in Gingelom.
Ben er zeker van de rit in juni 2016, waar die ook moge plaatsvinden, ook weer de moeite zal lonen.
Elk jaar opnieuw probeer ik aan zoveel mogelijk Lotus evenementen deel te nemen of te bezoeken.
En gezien het mosselseizoen loopt van september tot april, lijkt deze datum (ik veronderstel ook dat het 22/11/2015 moet zijn) ideaal.
De ritjes zijn gedaan, de races (Lotus Cup Europe e.d.) zitten er op, en de eindejaarsfeesten zijn nog enkele weken verderop.
Dus voor mij zeker graag een blijvertje.
Gezien de locatie (centrum van 't land), parkeergelegenheid, de Lotus minded uitbater, de geleverde kwaliteit en de gastvrijheid, zie ik ook geen noodzaak om iets anders te gaan doen of zoeken.

Om nu nog snel iets extra in elkaar te boksen, is het nogal kort dag.
Doch ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om voor wat aangepaste sfeer te zorgen.
Ga mijn ideetje eerst even afstemmen met een mogelijke betrokkene.

Hopelijk vinden we op deze korte tijd toch nog een leuk aantal Lotus fanatics samen om het evenement dit jaar te kunnen laten doorgaan.
Ik neem aan dat Noël niet voor 20 man zijn zaak op zondag gaat open doen...?
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Gebruikersavatar
alaintje
Berichten: 149
Lid geworden op: 15 apr 2010, 20:28
Naam: Alain
Auto: Exige

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door alaintje »

gewoon verder doen, men kan dan eens gezellig vertellen welke leuke momenten we gehad hebben
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door hans »

Een kleine rit zou inderdaad leuk zijn, maar moeilijk in te schatten voor diegene die dit organiseert, wat de weersomstandigheden gaan zijn op die datum. We hebben al ooit in de sneeuw naar huis moeten rijden vanop het mosseldiner !
Kruipt toch wel wat tijd in om dit te organiseren, en als dat dan letterlijk in het water valt door ijzel,sneeuw of hevige regenval.....
En doe je dit dan na de mosselen of er voor ? Want iedereen is niet gelijkertijd bediend, en dan een dessert(je), een après drankje, ;.. dus er na wordt waarschijnlijk niks. Mosseldiner op eind van de dag zetten ? Dan is het donker om naar huis te rijden, dan wat slechte weersomstandigheden die tegenvallen,... ook niks.
Houden zoals het is ?
Maar het zakkend aantal deelnemers wijst naar vraag naar verandering.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door Blue Darkness »

Het zakkend aantal deelnemers wijst vooral naar meer duidelijkheid en een tijdige aankondiging vooraf... ;)
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: 22/11/2016 Lotus-Forum Mosseldiner [peiling]

Bericht door hans »

Dus het doek valt over het mosseldiner 2015
Plaats reactie